Alla inlägg under februari 2013

Av Sofia von Boqvist - 28 februari 2013 19:21

Okej så jag ska bara visa lite vad den här bloggen kommer handla om så kan du se om du vill följa den eller skita i det, your choice liksom! Men jag har inte kommit igång än så mycket saknas, nästa veckas matsedel t.ex


Jag kommer blogga om det viktigaste som hänt under dagen, om någon klasskompis varit sjuk:


Idag hade vi typsnitt familjemöte på första lektionen med alla klassföreståndare och ... igelkotten? Ja alltså Oscar. Vet inte va han gjorde där för han sa ingenting... som jag minns... Aja, problemet va iaf det att många sagt att det vart väldigt stökigt i klassen så de skulle göra något åt det. Alla fick skriva regler på lappar (inom de nya studiegrupperna) som vi skulle försöka ha så nu gäller det att:


  • Hålla tyst när läraren pratar.
  • Inte ta varandras saker.
  • Räcka upp handen.
  • Hålla koll på varandra inom studiegruppen.

plus att vi tydligen ska sitta i studiegrupperna på ALLA lektioner.. alltså jag sa också att det va stökigt i klassen, för det va det ju verkligen, men jag hade ju inte tänkt mig DET HÄR... Vore det inte smart om lärarna bara blev lite bättre på att säga till? Aja, vi får väl se, det här blir säkert bra i slutändan det med^^

Övriga tre lektioner, matte, svenska och historia spenderade jag med att fixa all den här skiten, typ infon om er, så jag tror inte det va så viktigt!


Men även kul saker som hänt typ:


Härom dan snodde Albin min väska, här är bild från den modevisningen (respekt åt min skakiga mupphand som bara tar suddiga kort okej!?):



Oerhört snyggt.


Jag kommer också gnälla lite över de närmsta läxorna:


Imorgon ska vi lämna in samhällsuppgiften, på morgonen.. Inte för att vi har någon lektion då men det ska vi tydligen! Måste skriva färdigt de tre sista ikväll så när jag bloggat färdigt här, publicerat det och bloggat på min privata blogg så ska jag göra det... kanske bloggar jag på den privata sist för jag måste verkligen bli klar med skiten...


Eller bara helt out of the blue random saker om mig ni förmodligen inte bryr er om:


Syrran fick in en överkåt katt tidigare idag. och jag målade naglarna i föööörrgår tror jag det va! Titta!



Najs va?? :D


Sen kanske jag inte kommer ha bilder till allting men ska göra så gott jag kan. Vad tror ni, blir det här bra?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards