Alla inlägg under augusti 2013

Av Sofia von Boqvist - 29 augusti 2013 22:23

Jag kom hem från skolan som vanligt i tron om att jag är med i en aslång musikvideo och nynnar därför friskt på I'm yours eller så när jag gå in genom dörren. När jag kommer in i köket stirrar morsan på mig och tar sig för hjärtat som om hon fått stora dåndimpen eller så och säger:


- Men vad gör du!? Du kan ju inte skrämmas sådär!!

- Vadå? Dörren stod ju halvt öppen, vem som helst kunde ändå...

- Kommer in och ger ifrån dig konstiga ljud..

- Huh?

- *låter som blandingen av äldre människors version av screaming och en döende, brölande ko för att illustrera hur jag lät*

- *inser stött att hon menar när jag sjöng* Jag.. Det va jag som sjöng!! D: Fuck you... xD


Därefter klampar jag demonstrativt upp till mitt rum... Nog för att jag sjunger värdelöst men jag ska inte ens ha rätten å säga "Men mamma säger att jag sjunger fint!!" med stora tindrande ögon?! Nänä, morsan tycker jag låter som en ko. Underbart. Då vet vi var Lovis fått det ifrån när hon pekar på mig och säger "muuu". hrm. Förklarar en hel del faktiskt. 


I vilket fall, idag har vart en strålande dag! Eller nä, själva dagen sög men spenderade den senare delen av den på biblioteket med våran awesome bibliotikare Maria och då blev liksom allting awesome :3 Men om vi tar det från början så åkte jag in till skolan som alla andra barnen för att vara där till första lektionen, för dagen och i ämnet, matte, klockan 8. 07:58 får vi ett pim om att denna lektion är inställd och då helt plötsligt har jag rast till 13:20 och kunde sovit sååå gott idag. Hatet var stort och glödde, jag svär.


Jag och min Sofia kollade på Pitch Perfect så jag fick fangirla lite över alla super-adoreble-saker och må alldeles ny-kär en lång stund efteråt (älskar den filmen) och så att hon äntligen fick se den x) sen campade vi utanför matsalen och hon nämnde något om att hon ville lära sig göra fiskbensfläta. Och jag bör väl lägga till här att jag avskyr att folk flätar mitt hår, vet inte riktigt varför men jag gillar det helt enkelt inte. Om det har något å göra med att jag blev mobbad för det genom att de kallade mig pippi långstrump när jag va liten är mycket möjligt. I vilket fall är fiskbensflätor rätt coola och tja, det va min Sofia som frågade så nu har hon övat det på mig xD Tydligen är mitt hår "flätnings-vänligt" x)


*går vidare till något intressant* ... *haha, jk, de e min blogg, något intressant hittar du inte här*

Anywhore, så hade vi samhäll och sedan iv-val, jag har ju då natur. Bara det att våra lektioner handlar om saker som blås upp en ballong, tänd detta ljus, mät temperaturen på vattnet före och EFTER du skakat flaskan, släpp en boll osv osv... Och när man frågar lite mer djupforskande frågor är det sällan de vet svar, så är det alltid och har alltid varit. Vägrar inse att det kan ha något å göra med att jag inte precis ställer resonabla frågor.....


Jag har också kollat på en dokumentär om H. H. Holmes som var Amerikas första seriemördare. Det var under samma tidsera som Jack the Ripper härjade i England, 1880-90-talet typ. Holmes byggde ett enormt hotel som kom att kallas The castle för att det va så stort. Det innehöll tortyrkammare, krematorie, hemliga gångar, falluckor, gasrum, lufttäta valv, trappor och dörrar som ledde ingenstans. Så. Awesome OwO Och nu ikväll kollade jag och morsan på någon filmatisering/dokumentär-grej av ett brutalt mord som kom att liknas vid Jeffrey Dahmers verk. En kvinna (Omaima Nelson) hade mördat sin man, styckat han i småbitar och tillagat delar av honom, typ huvudet. Samt smakat på de tillagade revbenen. Förstår inte varför folk fortsätter att ge mig dessa blickar, jag är inte morbid, inte alls....


I vilket fall, på väg hem från skolan stannade jag och Sara till vid biblioteket där vi tjötade då med Maria, som sagt. Och vi hade skitkul, det här är liksom varför jag tycker det är så awesome att gå till bibblan (förutom den uppenbara anledningen; böcker!! duh!) Sara sitter ju alltid och vibrerar med sitt jävla ben, eller ännu bättre, båda samtidigt. Du vet sådär som man kan göra ibland när man är uttråkad och stressad. Mm, så gjorde Maria också bara det att hon kallade det "ofrivillig onanering" ... x'D 


Men nu är det så att jag faktiskt HAR sovmorgon imorrn och jag planerar att få ut så mycket som möjligt utav det så natti natti!! :3


Av Sofia von Boqvist - 28 augusti 2013 20:58

Tjo breh! Det här är min comfort-bowl.    Den används när jag inte gjort något produktivt på alldeles för länge och just spenderat stor del av dagen i min säng med en tv-serie och huvudvärk. Grejen är den att det är glass för du vet, reasons, och så massa mjölk! för att det ska bli mer av det goda utan att bli för mycket om du fattar va jag menar, och så morsans sylt, bara lite, så det ger smak. En comfort jag använt i minst 6år. Hemligt recept. Mycket hysch hysch.


I vilket fall, sorry att jag inte bloggade igår men efter airsoftsaken var jag svintrött av någon outgrundlig anledning (kan absolut inte ha varit stress och det faktum att det va sent, neeej) så jag somnade omgående. Meeen det va skitkul :3 och jag sög på det :3 Tror jag mötte några barndomsdemoner eller nått för jag brukar inte vara såå rädd för att något ska göra särskilt ont men airsoft-skott va ... exciting and terrifying. Mina bröder brukar ha sånna PISTOLER (bland dessa grabbar, och nadja, så va en pistol endast vad som användes i nödsituation på nära håll.) och skjuta på varandra i hallen utanför mitt rum så jag inte kunde gå ut och när jag väl gjorde det sköt de mig alltid på armarna och vaderna. Igår träffade första skottet mig i pannan, eller pallet som jag envisas med å säga. Det va inte alls så farligt! xD Men fin bula idag :3 Och små blåmärken på alla andra ställen jag blev träffad (jag får aldrig blåmärken). Jag tänker här och nu försvara mig med att det va första gången jag ens hörde om att folk gjorde sånt här i större grupper på en samlad plats och efter tre matcher var jag betydligt mer "inne i det" än den första matchen liksom. Som sagt, awesome upplevelse och ah, ångrar inte ett dyft :3


Detta är också anledningen till att jag inte minns jättemycket av gårdagen... mer än att det va en av de onödigaste dagarna i min skol-historia. Åkte in 7 för att vara med på en id-vals-lektion klockan 8 som gick ut på att vi skulle sitta och titta på när vi smälte isbitar.... för att sedan ha rast i tre timmar, vara med på en tyska lektion och sedan vänta till 18 då vi skulle på airsoft. Dock så hängde jag med Oscar (från tyskan/parkouren) en del utav denna tiden och hans klass x) de är sannerligen en samling orginal xD men sköna typer så det va skoj :3 


Idag däremot hade vi engelska som va relativt chill, lunch som va helt oätbar och sedan inställd matte!! x3 Lycka! För typ alla utom min stackars Sofia... Hon insåg ju att detta skulle innebära mer arbete sen och blev hemskt upprörd (min lilla Hermione<3) och jag gick med på att låta henne vara det, samt joina henne på det, i fem minuter och sen skulle hon vara glad för att slippa matte som alla de andra barnen ;) Vi gick då till kafeterian och hon köpte en macaron åt mig! :D alltid velat testa dem och de va verkligen... udda xD


Jo juste! Vi var ute och gungade ett gänge också, vilket gick till såhär:



 

Jag vet det är en awesome och superintressant film.


iaf, om vi återgår till idag så hade vi kommunikation som sista ämna då anid-klanten lyckades krossa ett fönster och ah. that's basically the most interesting thing all day. 


Dammit hallonkärnor fastnar ju överallt. Oh och en sak jag tänkt på. Är det acceptabelt att glo bara för att man sitter i en bil? För folk verkar vrida nacken ur led like there was no tomorrow så fort de sitter i en bil! och så är jag the weirdo.... <.<


Okej så ni vet när ni sitter på tåget/bussen och är sådär vidrigt astrött så du somnar i typ en halv minut hela tiden, men så går det typ 1 och en halv minut en gång och man vaknar upp med den här mini-hjärt attacken och typ nästan kastar iväg mobilen åt helvet, funderar på om du slängde busskortet i papperskorgen, vilket land man är i och vilket år det är. Inte? ...


Det har jag för jag va trött. Är det fortfarande så ska sova nu! Har säkert missat typ allt men skitsamma. Du hajar vinken! See ya people!<3


Stolen from tumblr!


You walk in. You see this. What do you do?


Answer: Depends. Do you own a dog?

Av Sofia von Boqvist - 26 augusti 2013 19:56

We're only waiting

for someone else to blame

 

DAMN va det går bra nu :3 Okej kolla här, i lördags stack jag och Johannes till stan och knatade omkring där typ hela dagen. (Varmt!) Satt på max en stund (jag fick en lyxshake i födelsedagspresent så jag hölls tyst snäll och lycklig typ två timmar :3) sen gick vi in på mediamarkt och fastnade där ända tills de stängde, gick runt och titta på i princip allt, kommenterade allt och bara tjötade liksom. Det va sååå gött! Och lärorikt! :D Som han sa:


- Kul att du blir mer och mer nördig för var gång jag träffar dig! xD


Inte för att jag nånsin kommer komma upp i de riktigt höga nivåerna... Nicklas sitter just nu och kolla på mincraft på youtube I MINECRAFT. .... Men det är kul ju :3 på min nivå alltså, där allt är noobigt och hopplöst och allmänt korkat och det mesta går ut på om det är snyggt eller ej. Men ändå, jag lär mig! ^^ *stolt* Sen tog jag ju kort på han för vi behövde en bild på hans nya basker så han kunde glädja sin gamle far ;)



I gengäld tog han kort på mig när jag smsade och skickade TILL MIG <.<   oh! oh! oh! and btw, jag vill ha en sån här!!! 


Köp den och du är min ängel!


Igår vart det "familjekalas" för mig och morsan, vilket innebär ett världskrig som varar i dagar efteråt och sånt där :3 tjötade med spotnick typ hela kvällen efter det istället^^


Idag däremot så har vi haft vår första engelskalektion där vi likt alla andra ämnen (utom gympa men kommer till det) började så smått med nån liten lek där jag förmodligen riskerade att bli underkänd helt i ämnet pga att jag va så pervers... som tur va hade jag min Sofia intill mig så jag kunde inte med att säga det högt till lärarn... Det va tidigt, jag hade sovit fyra timmar och gick helt på tomgång, jag blir lite hyper då okej!?


Jo som sagt så hade vi gympa efter det och hans åsikt är typ att men vi känner ju redan varandra och honom och ämnet så vi behöver inte alls börja mjukt och kör ett fucking KONDITIONSTEST första lektionen. I was NOT amused. Som tur va (för han) så va det bara ett submaxtest så man skulle gå. Sen slipper vi lektionen på onsdag för han och några andra lärare är på campingsak i skogen med några försvarslösa ettor, så det va okej. Jag frågade om de inte kunde ta med sig smurfen också (min tyska-lärare) men det gick tydligen inte....


efter detta mardröms-scenario (min Sofia envisades med att flåshurtigt gå asfort så jag va död innan testet ens börjat <.< ;) ) så vart det dags för vårt andra sprillans nya ämne; Kommunikation!! :D Jag va minst sagt exalterad :3 Läraren verkade asbra och ämnet precis så intressant som jag tänkt mig även om det va på lite väl bra lek-nivå nu första lektionen x) oh well, det blir bättre!


Tog mig till tåget med pallefjanten som vanligt, så frågade jag Max var fjanten var och fick svaret:


- Vem?

- <.<

- Albin!?

- Ja!

- Men då får du ju säga det! Och hur ska jag kunna veta var han är?? Jag håller int...

- För att du är hans andra hälft!

- Va?! Vadå andra hälft!? xD Är jag hälften fjant då eller??

- Just precis!


Och på tal om det! Såg äntligen Johan i skolan idag! :D Det var ett bra tag sen kan man ju lugnt säga... x)


Iaf, väl på tåget så satt jag med Ett och co. och så diskuterade vi hennes "gametag" (hennes användarnamn typ överallt) Alois Langhans. Jag tyckte det va himla konstigt val tills jag fick förklarat att Alois var Hitlers pappa och Langhans är bara ett andra efternamn hon vill ha. Nä förresten jag tyckte fortfarande det va ett himla konstigt val. I vilket fall så sa hon:


- ah men jag tänkte att jag kunde byta ut ett av mina mellan namn till Langhans. Så det blev Henrietta *va nu det va för mellan-namn* Kjellsdotter Langhans istället för Henrietta *va nu det va för mellan-namn* Gerd Kjellsdotter

 

(EDIT! )

 

Vi fortsatte på ämnet några sekunder innan de stannade upp och jag tittade på henne medans uppenbarelsen sjönk in... Etta heter GERD! xD Jag skrattade så jag grät hela vägen hem!! xd Men till hennes försvar heter ju jag Yvonne i mellan namn så nu kallar vi varandra det har jag bestämt xD

 

Nu gör fan nageln på mitt pekfinger ont för jag har stött i det när jag skriver hela tiden och jag bloggade på min andra blogg förut såå låångt O.o It hurts :( but anywhore, så snacka jag med Nadja ikväll (en av mina parkourtränare) och jag ska med dem för att köra softairgunsaken imorrn x3 Så jo då, den här dagen urartade sig ju riktigt fint! Japp! Bra dag! Ska försöka jobba lite på novellen sen so I'll see ya peopleee! :3

 

 

Oh and btw. Blev kallad Grötsniffare ikväll. Helt klart dagens höjdpunkt x'D

Av Sofia von Boqvist - 23 augusti 2013 21:24

När jag visade mamma mina nya guppy-fiskar häromdagen pekade hon på min finaste och sa skeptiskt:


- Mm, den där hänger konstigt med svansen.. *skeptic eyes*

- ... det är en stor svans.

- Näe, den ser sjuk ut!

- ...... nej. stor svans. tung svans.


det första jag såg imorse var att kräket hade dött. suck.


idag började vi med tyska, vilket sög och ungefär där hade jag lyckats tappa bort tyskaboken... efter en dag.. ibland är jag för bra alltså. dock så hittade jag den kort därpå igen och jag har absolut ingen aning hur det gick till men då slipper jag pröjsa 200 spänn på ren och skär olycka iaf! :D


på svenskan skulle vi skriva krönika och läraren tittar kärt på mig med orden:


- Ja det är ju lite likt att skriva novell och det vet jag ju att Sofia B tycker mycket om, så nu blir hon nog glad va? ~^^~

- ..heh, mm. *ler snällt tillbaks*


Good to go there, klasskamraterna behandlar mig ju redan som om jag har magiska krafter eller nått... <.< Är i samma studiegrupp som Linda, Linnea och Selma (let the argumentation begin....) och när de tittar förskräckt på inlämningsdatumet (om en vecka) och jag bara nickar utan att tänka mig för så kontrar Linnea med att:


- Ah men lätt för dig å säga! D:

- Haha, men hallå, jag är inget underbarn! xD

- ...


tystnaden som uppstår..... jag fick faktiskt idetorka och gjorde två försök till en krönika innan jag gav upp.


ooh, kollade på Beautiful creature ikväll och inte nog med att denna drop-to-dead-goergeus människan är med:


Kyle Gallner, one of those perfect human beings...

 


Svar ja, den va bra. I fucking cried. I'm a pussy. jeez...


i vilket fall, vi hade ju vår första lektion i psykologi idag också!! :D Såå gött att läraren verkar frickin awesome och de kommer bli så kul och aargh *excited as fuck*

Så när vi står i kön och väntar på att få våra böcker så står min Sofia bakom Amanda E då Albin kommer farandes påväg därifrån. Han stannar till bredvid Sofia och tecknar åt henne att hon ska ta Amanda på röven.... det ansiktsuttrycket... det va som om han bett henne elda upp amanda levande på bål.. xD priceless!


väl hemma har jag kört lol och tjötat med pontus och robin och co och varit allmänt alldaglig och ointressant och sovit och sånt där som man blir allmänt förvirrad utav. men nu har jag helt glömt bort om något alls hände idag så I guess I'll see ya folks, antingen på söndag eller måndag, skippar nog lördagar, 'cause you know, I'm a boring human being and my weekends ends in reading a book anyway! Bye Bye! :3


- Det är en modeblogg. Inte som din blogg. Den är ju om .... känslor and shit.

Av Sofia von Boqvist - 22 augusti 2013 21:59

Thank you.

Thank you for making me laugh when I'd almost forgot how to.


Åh... vad det... kändes märkligt att logga in här igen! som förutbestämt enligt profetiorna så är jag sådär lagom as-trött och halvt deprimerad över mitt schema som gör att jag måste ta 7tåget in till borås varje dag utom onsdagar. gå upp 5-halv 6, jipiie..... Meen, jag har äntligt fått träffa alla härliga människor igen! Och pillat på en snubbes hår.. den du! Adam har ju rakat bort allt sitt, så han ville jag skulle känna på det. Skräckfylld upplevelse men det gick :3 


För dig som är ny, förhoppningsvis ska jag ha hunnit rusta upp beskrivningen tills du läser det här :)


Och så måste vi importera mer myrsprej, det här funkar inte. Det fullkomligt KRYLLAR ju av småknattar på skolan nu (jag veet att jag inte är mycket större än dem), min Sofia undrar hur jag kan se vilka som går i ettan. Se? Man kan ju riktigt känna lukten av rädsla, rökspåret av osäkerhet och ja, se blicken flacka som om de helst ville krypa in i ett skåp och försvinna. Riktigt så små är de dock inte, dessutom vore det lite jobbigt att behöva plocka ut vettskrämda ettor ur skåpen hela tiden för att de råkat stöta på Faatima eller sådär. Men det finns ju alltid den andra sortens ettor, den som är lite för glad, de som känner sig vuxna, som kan se hägringen av ett körkort och har suktat länge efter att bara kunna få säga att de går på gymnasiet. De som aldrig tycker sig växa upp tillräckligt fort. Gissa tre gånger vilken sort jag va.

Nä jag fick skramla ihop en macka för överlevnad och uthärda läsårets första lektion i tyska. Något bättre nu dock, de har slagit ihop klasserna så det är liite mer kul folk :3 och min Sara går ju på Bäckäng nu med så ska kidnappa henne för att ta en lyxshake på maxi någon lunchrast eller så^^


Okej, kort resumé om vad jag gjort på mitt sommarlov? Syrran har ju gift sig, hon heter nu Linnea Jacobs Boqvist och ja, talet och dikten gick sååå bra! För er märkliga människor som vill läsa min dikt så finns den om du trycker HÄR. 
Jag har också skrivit och läst en hel del, för er som läser bäcker i Stephen Kings anda så rekommenderar jag  för den är helt störd och extremt awesome.

Jag har kollat på rätt mycket serier... mer än jag kanske borde erkänna... Big Bang Theory (kan typ introt utantill nu x3), How I met your Mother, Adventure Time och framför allt Pokemon. Just nu kollar jag om hela serien och pluggar pokemon first generation. Kan 143/150 såå jaa... nörd va det ja... men jag har gjort andra saker också! Med människor och allt! *tänker febrilt* .... *börjar leta efter bildbevis* jo då... jag har varit med vänner... 



(han kommer ju mörda mig när han ser detta.....) 

 

På födelsedagskalas och grejer:   (regel nummer 1: ha alltid bildbevis. pic or it didn't happen.)


och Lovis, givetvis:



Och så har jag startat upp mitt akvarium :3     Några är döpta efter pokemon eller deras attacker, typ Gastly, Flamethrower, Magnemite osv. Andra typ som Charles och Albin här är döpta för att de helt enkelt inte passar i något annat. Kom igen, kan ju inte ha en albinomal utan att döpa den till Albin, det ser ni ju själva.







Har firat min egen födelsedag lite också :3



Och varit på parkourläger!! :D *gör en jag-är-bäst-dans* det va awesome, även om jag aldrig någonsin haft så mycket träningsvärk i mitt liv. men det va sååå värt det! träffat inspirerande människor, blivit inspirerad, gjort framsteg, känt mig awesome, varit awesome, ah du vet det vanliga fast på ett läger. ;) Nä men jag ska verkligen fortsätta på skiten, på riktigt. Morsan är övertalad och anmälningen godkänd. Jag börjar på parkour. Jag. Sofia Boqvist. Sveriges lätt klumpigaste människa som lyckas knäcka upp halva tånageln på att FLYTTA BLOCK. Sweet.


Ja jag har köpt en bart simpsons keps och ja jag planerar att fortsätta ha den för den är fucking LEGEN*wait for it*DARY !   

Håller dessutom på med en novell om en av mina tränare, Tiger, den ska handla om pirater, högteknologisk extrem smart hemlig verksamhet, guld, godis, kungar, hård träning, fighter, en hund som förvandlas till en korv och blir en hot dog, robin och komplicerad men ändå bara hintad kärlek. svar ja, den tar lite tid xD meen, jag har en story, och det kommer bli så jävla bra när det blir klart!!


Morsan förbrukar nu alla våra äpplen på en helt onödig äppel-KAKA. onödig därför att det ska va paj och så spolar hon vatten i skålarna så man kan inte slicka rent dem och vad är då meningen med att baka om jag får fråga? att jag inte lärt henne detta ÄN........


Funderar på om detta får duga som ett starter-kit till skiten. Ah, det får det nog. See ya bitcheeees.....


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards