Alla inlägg den 10 december 2013

Av Sofia von Boqvist - 10 december 2013 22:24

*jag försöker ta på mig säkerhetsbältet men det tar lite tid och killen som sitter intill mig, Erik kollar förunderligt på mig*


- Du sitter liksom lite i vägen!!

- *verkar överväga situationen en kort sekund* Eller så är det bara en ursäkt för att få ta på min rumpa! ;)

- ...*överväger kort jag med* Jaaa... Så kan ju också vara fallet... ;)
- *vickar på ögonbryn*


Då vänder sig kevin om från framsätet och säger med ledsna hundvalpsögon och darrande underläpp:


- Vad ska jag ha för ursäkt för att få ta på din rumpa då? D:

- *Erik sträcker fram en tröstande hand* Du behöver ingen ursäkt kevin! ;)


Det här var ett av många fullständigt normala scenarion som förlöpte under gårdagen, som jag tänker börja med att berätta för det va en utav de bästa dagarna på evigheter!! x3 Så svar ja, jag tänker nu spamma om parkour en bra stund!


Efter skolan så hämtade Nadja upp mig (Nadja, Tiger och Kevin är ju mina parkourtränare, eller ah, har varit slash är typ) och vi handlade lite mat innan vi åkte hem till henne och Kevin x) där va vi en bra stund, Tiger kom också men hon behövde sova och kom inte ut förens en bra stund senare, ännu lite senare kom en kompis till dem vid namn Erik, den störtsköna killen i min dialog här ovanför ;) Sen bar det iväg mot Alingsås parkourhall!! :D And I tell you this, it was fucking awesome. Vi kan börja med att de har en skumgummigrop, vilket basically är en bassäng med skumgummibitar i så det är fysiskt OMÖJLIGT att skada sig x3 Nadja tog med mig till den nästan med en gång för att jag bara skulle känna på hur det är att hoppa i. Så när kevin sedan frågar om jag hoppat i en sån grop förut svarar jag att aa, jo nadja visade mig innan!


- Hur landade du då?

- Öhum... På fötter..? *vickar på foten för att visa hur jag klivit i*

- Aha, okej men om du då ställer dig vänd åt andra hållet!


Jag fattar inte riktigt och går därför tveksamt fram. Förstår inte hur jag ska lära mig side (en volt på sidan) om jag står med ryggen vänd mot gropen. Men jag hinner knappt forma den tanken förens Kevin tagit fast tag med ena armen korsande min överkropp och den andra över ryggslutet och häft i mig. Den totala chocken och fasan stod skrivet i mitt ansikte då jag helt plötsligt kastas handlöst bakåt. Flämtande, spottande och fräsande lycas jag ta mig upp till ytan med mycket om och men. Nadja och Tiger skojar om hur jag sett ut sekunderna innan jag landade och Kevin säger lugnt med ett snett flin:


- Så, det va för att visa dig att så fort du är ovanför gropen kan inget hända, du kan landa precis hur som helst och du är helt trygg.

- *försöker undertrycka den mordiska blicken* Mhm, tack...för den... lärdomen... >.>


Lyckades inte riktigt få bort undertonen så Tiger fyller i med sarkastiskt vördnadsfull röst:


- Ja mästare, tack för din kunskap mästare!


suck.. xD


Sen övade vi på roll (till och med rolls va skitkul och sjukt lärorikt, Tiger hjälpte mig MASSOR), på kong och dash, höga sådana så det va kuuul :3 Sist fick jag/vi testa på trampolinen och den här lilla grejen där de kastar sig på rygg i trampolinen och sen liksom går uppför väggen intill med den farten. (försökte hitta en video som skulle kunna visa det men alla är sjukt extrema och jag... klarade knappt av att bara gå upp... än mindre bakåtvolt och flips hit och dit så nej..) Det va nog något utav det roligaste än då för shit pannkaka vad länge sedan det va jag va på en trampolin och härjade. Det va ju ett tag där då jag övade det genom skolan och spendera all min vakna tid på den studsmattan jag själv har. Inte riktigt insett hur mycket jag saknat det.. x) Erik lärde mig typ allt och till slut både vågade jag och lyckades i samma veva, lätt unikt men till slut så ;)

Adrian (min fjärde tränare, ja jag har haft några stycken nu) va där också och det va rätt tufft att se han träna själv också, för shiiiiet va alla är duktiga!! D:


Vi tränade mellan 20.00 och 23.00 lite drygt, därefter köpte de mat på donken och åkte hem till Kevin och Nadja för att ta sina respektive bilar hem eller som i vårt fall gå och lägga oss. Det låter kanske inte så mycket till "bästa dag" i era öron men för mig va det så roligt, och så häftigt och så kul så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Det som dessa människor har gjort för mig, inte bara att ge mig husrum och mat helt bara sådär, och alla dessa fantastiska möjligheter och chanser, de har liksom accepterat mig. De stöttar och hjälper och är så fantastiska människor som har gjort så mycket för mig så jag bara aaaarghh!! Somnade med ett flin på läpparna ;) Somnade i en helt främmande säng men en främmande säng har aldrig känts så trygg.


Om vi ska ta och beskriva övriga dagar jag helt skitit i lite kort så.. Va det föreläsning i aulan i fredags!! Då en helt sjukt duktig människa vid namn Matiss Silins kom dit och pratade/underhöll/läste upp några av sina verk och jag bara anammade honom som idol i livet omedelbart. Det va så häftigt, och komiskt. Aldrig varit med om liknande, SJUKT glad att jag gick på det x33 Här är han btw, för er som minns ;)



Efter detta tog jag och Pontus en fika (grabben jag träffade på buggen förra lördagen) och kollade när Nadja och Tiger höll i sin tjej-grupp för det hade jag velat se länge och han hade inget emot att hänga på så :) sov hos irene sen, lättast så x)


Lördagen... jo då va det den sista parkourträningen för denna terminen, vi åt bullar och övade side och va llmänt awesome. min "mentor" som jag så fint kallar det xD Tobias som han också heter hade skaffat sig en tatuering, tre kinesiska tecken på armen, precis  under armvecket mot handleden if you know what I mean. De betydde i varje fall "kvinna köpa stämpel" alltså trampstamp. den killen är ju för skön asså xD


Eftermiddagen bakades det pepparkakshus hos syrran, så jag och Lovis käkade deg och kom fram till att närhelst hon är ledsen förvandlas jag till en hemsk hagga som absolut inte får ta i henne... x)


Åkte sedan till skövde med Johannes och spelade pokemon fusion :3 Vi kollade på filmer/bilder sen han va på DreamHack och tjötade rent allmänt, även med hans kompis albin. Åkte hem morgonen därpå för att gå direkt till Sara typ :3 Där fick jag mina födelsedagspresenter xD Prylar till naglarna och en stor fet ask tofifee... jag älskar den av hela mitt hjärta. åt nästan ett halvt lager där och då när jag spelade zelda x3


och sen vart det måndag (gårdag) och då vet ni vad som hände! Idag har jag vart nära att flippa ur på min klass. så fort det är argumenterande prylar så spårar det ur fullständigt. Vi har skapat egna partier i samhällen och skulle idag redovisa för ett förslag vi tagit fram i varje parti och så ska det ifrågasättas osv av klassen bara det att till slut stod gruppen där och fick försöka försvara något som de inte alls var ansvariga över över huvud taget, som inte hade någonting med det urpsungliga förslaget å göra ju så jag bara näh. fuck this shit asså.


Men eftermiddagen har spenderats hos Irene och det va riktigt kul :3 Jag, Irene och hennes son Fredrik spelade spel, lagade mat och allmänt tjötade. Han är hemma en sväng nu då han flyttat till Riga med jobbet för x antal veckor sedan... #tjejen med koll. i vilket fall så vi hade väl en del å snacka om, det märks att flytten ändrat honom x) jo ja, så ah, det va kuuul! :3


nu har jag en sjukt pissjobbig dag framför mig imorgon som jag bara känner redan nu att jag kommer hata sönder på så ska försöka få lite sömn iaf (detta inlägg har iofs bara tagit en timme) så natti natti folks! :D


*Måste då spendera ytterligare 20min med att hitta en bildjävel...*

 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards