Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

why am i single i don’t get it i’m great - My BFF (Tumblr)

Av Sofia von Boqvist - 23 januari 2014 21:50

Idag blire bilder gott folk! Bara det att jag tagit typ två utav de ... 90 som fanns på mobilen när albin va klar med den... men en sak i sänder! hade som vanligt inte fått tillräckligt med sömn imorse så det va en fucking pina. och så matte högst upp på schemat. I was NOT thrilled. Men tänkte faktiskt försöka, räknade med i genomgångarna och antecknade och grejer :3 bara det att han rushar på skitsnabbt så när jag är mitt uppe i anteckningarna går han vidare och suddar, dessutom skriver han HELT jävla obegripligt, jag är van att läsa min egen handstil så jag brukar vara hyfsad på tydning men fan det är inte ens bokstäver längre... bara små kluttar, konst! Obegripligt och fult! Så jag gav upp det och skrev av Min Sofia istället, vars handstil e lika prydlig som om jag skulle skrivit ut det på dator med storlek 10 på typsnittet. typ. Men så innan lektionen ens hunnit börja sticker vår lilla rektor försynt in näsan och meddelar att han vill prata med oss en och en utanför någon minut... And I was like, oh dear, we're screwed, every single one of us, screwed. Började tänka ihop ett farväl-tal men de va chill. Såhär såg konversationen ut, basically;


- Jaha, Sofia, hur tycker du det går för dig i skolan? *hoppfullt leende* (jag va en av de första så antar att det inte dött än)

- Inte särskilt bra?

- *genast väldigt bekymrad* Jaha, det är ju inte så bra, jaha, men hm, har du någon... Har du någon tanke.. Vet du.. Vet du varför det inte går så bra då..?

- Ja asså jag är väl inte särskilt engagerad..

- Nähe, hee, vad beror det på då tror du? Att du inte är så engagerad? 

- Ja asså det har varit mycket hemma nu så har... *hinner inte ens prata färdigt*

- Jaha, ja men jag förstår, då vet jag, ja då är det klart! Hur tänker du om lektioner då? Det är ju inte... inte hemma. Det är ju här, här i skolan!


och så ler han stort som för att släta över frågan han tydligen ansett som klumpig då jag inte ens fick chans att förklara mitt svar xD Han liksom ursäktar hela sin existens med sitt kroppsspråk hela tiden, spännande typ det där asså.


Sen vart det då dags för denna ENORMA håltimma vi alltid har... Jag, min Sofia, fjanten och Rosa satte oss på ett par bänkar och drygade ut den :3 det va rätt trevligt, jag planerade in lite buggsteg till dansen på gympan med Sofia, medans pallefjanten och rosa... ja... jag vet helt ärligt inte vad de sysslade med;


 

Men det ser väl... mysigt ut.


Vi diskuterade en hel del som grupp också, kom till exempel fram till att jag och Sofia är väääldigt olika, hon är liksom snäll och jag ... är inte det xD som fjanten sa;


- Om Sofia (Olle alltså) är gud typ så är du ju som hans utvecklingsstörda kusin, det är SÅ snäll du är.


and in a strange kinda way he's disturbingly right xd 


Det var på tyskan sen som han tog min mobil och spammade helt seriöst skiten ur den, 50 bilder på sig själv...


 

tror jag iaf, det eller en handikappad ... någonting... inte för att det kanske är någon skillnad ;)


och 40 andra sånna här smygbilder... kass stalker men ändå.


         


På svenskan hände ingenting (jag ignorerade allt jag givetvis var tvungen att göra med tumblr) och sen på naturen så ... hade vi quiz. Om människokroppen, fast jag tror det va lärarens egna spel för att se hur många gånger hon kunde få eleverna att svara fel genom helt fucked up frågor... Efter det skulle vi måla en kropp och dess inälvor. Jag måste ju säga att mina erfarenheter av att slakta kaniner faktiskt hjälpte lite. :3 Vi hade alltså introduktion med pysselstund för ämnet människokroppen! 


 

Visst är vi duktiga på att måla!? :D seriöst kolla den vristen...... xD


åååh älskar man inte när ens familj verkligen suger på att planera. Snackade med pappa för en liten stund sen och han skulle jobba i helgen och det va bråttom och grejer så han kunde inte köra mig till lidköping på söndag men så smsar han nu och meddelar att på lördag är det dags för den årliga revy-saken.... Länge sen jag inte var dubbelbokad på helgen nu alltså.


Här hemma har... jag spillt mat på mig själv... blivit utsatt för morsans numera dagliga försök att få mig att vara social med dem. Idag försökte hon muta mig med chips..


- Jo jag undrar om du vill komma ner och kanske kolla på Farmen (redan här har jag fått inre blödningar av avsky, Farmen = Paradise Hotel för äldre) och äta chips eller se *ngt djurklinikprogram*?

- Nej det vill jag inte.

- Men du får ju chips? D: *faktiskt lite förolämpad mamma, såå mkt gillar jag det inte... <.<)

- Jaha, men jag vill inte.

- Varför inte??

- För jag vill inte ha chips och vill inte titta på tv!

- Nähe...


Känner mig nästan lite elak...


Oh well, det kanske går över :3

Nu ska jag försöka sova, en halvtimme försent! nej visstja, måste skriva på novellen också! fuck x) aja, see ya folks!<3


 

 
 
Ingen bild

Adolf Hitler

23 januari 2014 22:41

bög eller

Sofia von Boqvist

23 januari 2014 22:43

ja då benjamin, alltid

 
Ingen bild

Butthurt

24 januari 2014 10:19

Bosse du är så söt, jag är helt förtrollad i dig... BABE

Sofia von Boqvist

24 januari 2014 20:07

Brukar ha relativ koll på vilka ni är men va i helvete.....

 
Ingen bild

Lisa

12 februari 2014 23:36

hahahah koncentrerad Lisa xd

Sofia von Boqvist

13 februari 2014 17:29

Haha ja på tyskan å allt! x3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards