Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Frysta studier? aaah, see what I did there!

Av Sofia von Boqvist - 5 februari 2014 20:43

Nu ni era små lusungar!! Nu har jag inte bloggat på två dar igen so prepare your anus god dammit!


Till att börja med så... jo! juste! du vet den där tyskauppgiften jag så duktigt blivit klar med i tid och grejer? Mm, hon ratade den. brutalt. Kallar fram mig till katedern, när lektionen är slut och inleder samtalet med "jag ska inte döma ditt val av ämne, verkligen inte men..." och sen krankade hon bara ner på mitt val av ämne och dömde det BRUTALT... tydligen har Josef Mengele inget med tysklands kultur å göra och hon (som kommer från tyskland och vuxit upp med detta) tyckte tydligen inte om mr Mengele........ Josef Mengele, också kallad dödsängeln, är alltså mannen som utförde experiment på levande människor, främst barn, mest känd för sina experiment på tvillingar och dvärgar. Försökte ändra ögonfärg och se hur lång tid det tog för dem att dö av olika saker och så... Tänkte ju jag skulle välja något jag faktiskt va intresserad av för en gångs skull och göra ngt bra utav det istället för att skriva tre värdelösa rader om vilken mat man käkar i tyskland.. Men då vet jag! Fuck this shit asså... Aldrig får man ha roligt...


Dock så skapade jag nog min egen glädje för igår var en såndär dag då jag bara misstolkade ALLTING. eller, misstolka är väl kanske fel ord, jag hörde fel, väldigt fel, heeela tiden, här jag ska visa.


  • Smurfen ska översätta att hon just sagt att jag är ett "sladdbarn" på tyska, till svenska, vad jag hör är; Du är ett slampbarn alltså.
  • Kille i matkön till sina tjejkompisar;
    "Ni tjejer måste verkligen börja skaffa lite fickor!!" Vad jag hör; "Ni tjejer måste verkligen skaffa lite fittor!"
  • Smurfen ska förklara vad "froschmumie" betyder; "Platt groda, lätt översatt" Vad jag hör; "Blattegroda, lätt översatt" ... Den va extra jobbig för det tog verkligen lång tid innan jag fattade vad hon sagt också!
  • Smurfen frågar klassen vad vi tror "enkelkind" betyder, någon tjej mumlar "ensambarn" vad jag hör; "samlag".

Det verkligen bara blev så, hela dagen!! O.o


Sen skickade albin en vine till nicklas ... 'cause of reasons. Han typ pratar mer med mina kompisar än jag gör, och behöver då fan aldrig skaffa en egen snapchat, snapchatar du mig och får svar är det ju typ 70% chans att det är fjanten som svarar åt mig xD



 

Försökte begripa alla regler på matten innan jag fick "mensverk" och åkte med syrran och ungarna hem istället :3 Jag och Lovis plockade in i kylskåpet och krigade om min mat, som vanligt x) Syrran höll sitt löfte;


 


och så kollade vi på Frozen :3 Och jag är kär. I en ren. Fast det är en hund. En grand danios, som ser ut som en ren, jag svär för så beter sig bara grand danios hundar x3 Sven asså!!

 


Idag då så vaknade jag faktiskt relativt självmant klockan 7 (helt lagom), jag säger relativt för i rummet intill sjöng Lovis Emil i lönneberga-låten för fulla muggar och frågade högljutt alla om de sovit gott......


På engelskan sen fick vi låna böcker och vi kan helt seriöst läsa sagan om ringen som en uppgift, i skolan!! Jag är så nöjd, så nöjs. Dock fick jag även veta att jag fick välja Alice i Underlandet och eftersom det är typ min favorit nånsin, älskar allt som har med den världen å göra så tänkte jag att det är nog dags jag börjar läsa boken... ;) så det ska jag göra ikväll! :3 Hade verkligen glömt hur mysigt underbart jag tycker det är att gå till ett bibliotek och prata med bibliotekarierna om att låna en specifik bok, att de faktiskt har den och sedan lusten att vilja börja läsa nuuuuu, love it :3


Give me your heart,

I don't want a piece or a part

I want it all.
/He is we


Har gjort det brutala misstaget att börja bry mig och faktiskt anstränga mig på lektioner och med läxor and shit, iaf så smått, och DAMN va det e stressigt! D: På psykologin satt jag och förtvivlat försökte anteckna allting och reda ut hur allting hängde ihop när hon pratar om tio olika perspektiv samtidigt som hon introducerar tre nya.... Ska försöka skapa ett dokument med alla perspektiv inom psykologin, vilka som är viktiga personer och viktiga begrepp typ bara så man har allt sånt samlat på ett ställe istället för att sitta och leta i alla sjuttioelva keynotes varenda jävla gång. Samma på kommunikationen, vi skulle skriva analys på grannfejden avsnittet idag och när man börjat bry sig och verkligen vill ha bra betyg blir allt så jävla stressigt! D: hela jag typ skakade när jag kom ut därifrån... fem min efter att vi slutat... Och fått min dagliga pik av håkan om att jag kommer från ljung x)

På gympan hade vi det extremt plågsamma sporten också kallad innebandy och förutom att landa på rumpan, drutta in i människor och skifta färg bättre än en kameleont så .... blev jag trött va nog det jag ville komma fram till x)

Nu ikväll hade jag ju tänkt reda upp lite i mitt psykologidokument, tvätta, städa och ... skriva om tyskan och träna matte och ... börja läsa på den där boken. fuck this va mycket det blir när man försöker. Min Sofia är halvt hysterisk på mig, hon har brytt sig i ett och ett halvt år DRYGT och det är inte förens NU jag förstår vad hon menat xD aja, det blir kul, ja ska ... läsa nu eller nått, see ya folks! x3 <3


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards