Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Harpun och tomater?

Av Sofia von Boqvist - 16 februari 2014 21:47

Okej så tjenare människor! Tänkte att jag bloggar ikväll så slipper jag återberätta fullt så mycket imorgon.. x)


Då ska vi se, vad hörde du om senast? .... Onsdagkväll! Japp! Jo Sara, Sandra och Emma sov allihop hos mig, vi kollade på lite film, tjötade ganska mycket mer (vid fem på morgonen kommer Lars ner och är aaasförbannad för han tycker vi ska sova.... trevligt hem) Men när de åkte hem hängav jag mig åt att städa lite mer på mitt rum.. Det är ju rent nu hör och häpna! Tjötade lite med Mattias också bör väl erkännas så klockan var väl typ halv två när jag kom i säng... Det är ju iofs tidigt för å vara mig det senaste x)


Jobbade i blomsteraffären hela dagen där sen, alla hjärtans dag. Och det är faktiskt rätt okej om man bortser från alla lyckliga jävla par som firar denna hemska dag och ser dessa förvirrade stackars pojkar som måste hitta något fint till sin tjej för att över huvud taget få komma hem en dag som denna xD Det är ganska komiskt faktiskt :3

Åkte sedan in till stan där min Sofia och co. mötte upp, Sofia fick sin alla hjärtans dag bukett för även om jag inte gillar dagen finns det dom som förtjänar fina blommor ändå :3 Vi gjorde pizza och kollade på Alice in Wonderland, den senaste för den hade hon inte sett och det går bara inte för sig! Men sen va vi så trötta så vi bara deckade, typ ett? x)


Nästa dag, alltså igår, alltså lördag, så pallrade vi oss upp, vilket var svårt nog då hon har rullgardiner och persienner och grejjer så allt är helt jävla mörkt även om klockan är 12 på dan liksom. Min tidsuppfattning var kass innan men utan solljus är den ju helt ur funktion så jag trodde det va tre på natten. hela tiden. tills hon drog upp dem då givetvis. but still. confusing.

Efter detta då så blev det bestämt att vi skulle på den extrainsatta parkourträning och hon gick till och med med på att va med och titta x33 Det va som vanligt skitkul, och att det dessutom var en hel timme extra, att Kevin var där och vi dessutom hade heeelt fri träning för som han sa va detta ju bara han som öppnade hallen åt oss, ingen riktig träning x) Testade lite nya saker, bland annat en sak som inkluderade att man typ rullar på ett par block med huvudet utanför kanten. Grabbarna höll på och testade sig fram så naturally I wanted to try, bara det att när jag är i princip upp och ner med huvudet mot marken hör jag någon av dem


- Är det någon som tänker fånga henne eller..?


Och sen *duns* så har jag dampit ner på marken med huvudet först xD det gick fint men det har nog börjat bli en vana att så fort jag ska vara med och göra någonting så måste försiktighetsåtgärder vidtas och helt plötsligt låg där en matta att landa på istället x) Jag satte volten ännu en gång också, det va kul, jag kom på vad jag gör fel hela tiden och nu har jag träningsvärk i hela ryggen och särskilt nacken, det e ju alltid kul. Men det beror nog mest på att Tobias envisades med att lära mig stå på händer, också en spännande upplevelse som snart hade påkallat en mindre publik. Alla med hoprynkade ögonbryn och ena foten fram, beredda x) Utom Tobias då, som bara höjer hopplöst ena ögonbrynet åt mig när han ser att jag inte försöker tillräckligt.... Den grabben kommer bli min död....


Nä vi kom hem sedan lagade vi lite mer mat, kollade på Lejonkungen 2, hade sockerkick.... xD


   

och tjötade en bra stund innan vi kollade på Lejonkungen 3 (den absolut bästa<3333) och sedan deckade typ tolv xD


Idag då så kollade vi på lite skidåkning med hennes familj, de är så mysiga den familjen, det är så positiv stämning, himla trevligt^^ Men sen satte vi full fart med nästa moment, photo-shoot xD Jag skulle vara hennes personliga modell-docka som hon fick göra vad hon ville med, detta blev resultatet; melodramatiska alla hjärtans-bilder xD


   


Inte alla givetvis men de bästa spar man ju till sist ;) (alltså en annan gång för de har jag något särskilt planerat inför^^)


 


Sen åkte jag hem, käkade pizza och har nu snackat en stund till med Mattias för kvällen x) Det första vi gjorde var att konstatera hur typ alla våra konversationer ser ut; Jag säger något som en diss och han tar det som en hyllning. Spännande inte sant? x) Sen övergick det ju givetvis till mindre barnvänliga samtalsämnen som alla som någonsin snackat med Mattias vet och morsan kommer inrusande i allt annat än barnvänlig klädsel.... eller ah den är väl ganska barnvänlig med tanke på att den bara bestod av ett par strumpor. Hon påpekar då hur jag inte kan sitta uppe och prata med Mattias hela nätterna för jag behöver sova, nu det märkliga med det här är inget utav det jag nämnt tidigare utan det faktum att hon vet vem det är jag pratar med, att hon kan hans namn.. För jag har då fan inte sagt det till henne, men antar att det kommer fram på ett eller annat vis x)


Jag har också utvecklat min plan för tatueringar :3 På vänster underarm vill jag fortfarande ha någon form av text, det hade varit så mkt lättare om jag bara varit troende av något slag för då hade jag kunnat ta en helig text eller nått... Jag har ingen helig text D: Men de nya tillskotten som jag haft tanke på förut men aldrig riktigt utvecklat är att jag vill ha Cheshire kattens fejs på min axel, kanske med ett av hans citat under för jag bara älskar hans personlighet x3


 


Sen vill jag ha något timon och pumba relaterat, antagligen på höger vad. Men istället för Hakuna Matata tänkte jag en stund på Harpun och Tomater, vilket är det första Timon säger när han får begreppet presenterat för sig för första gången xD Men det är ju den svenska översättningen och har inte orkat kolla den engelska så får väl se ^^ men det blir kuuul :D mitt 18:nde år will be a busy one, minst en utav tatueringarna, helst en london-resa, första fyllan och i bästa fall flytta hemifrån... jag är så körd.. xD


Men nu hade jag tänkt sova lite också så vi får höras folks! :D<3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards