Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Intressant nog åt dig?

Av Sofia von Boqvist - 29 augusti 2013 22:23

Jag kom hem från skolan som vanligt i tron om att jag är med i en aslång musikvideo och nynnar därför friskt på I'm yours eller så när jag gå in genom dörren. När jag kommer in i köket stirrar morsan på mig och tar sig för hjärtat som om hon fått stora dåndimpen eller så och säger:


- Men vad gör du!? Du kan ju inte skrämmas sådär!!

- Vadå? Dörren stod ju halvt öppen, vem som helst kunde ändå...

- Kommer in och ger ifrån dig konstiga ljud..

- Huh?

- *låter som blandingen av äldre människors version av screaming och en döende, brölande ko för att illustrera hur jag lät*

- *inser stött att hon menar när jag sjöng* Jag.. Det va jag som sjöng!! D: Fuck you... xD


Därefter klampar jag demonstrativt upp till mitt rum... Nog för att jag sjunger värdelöst men jag ska inte ens ha rätten å säga "Men mamma säger att jag sjunger fint!!" med stora tindrande ögon?! Nänä, morsan tycker jag låter som en ko. Underbart. Då vet vi var Lovis fått det ifrån när hon pekar på mig och säger "muuu". hrm. Förklarar en hel del faktiskt. 


I vilket fall, idag har vart en strålande dag! Eller nä, själva dagen sög men spenderade den senare delen av den på biblioteket med våran awesome bibliotikare Maria och då blev liksom allting awesome :3 Men om vi tar det från början så åkte jag in till skolan som alla andra barnen för att vara där till första lektionen, för dagen och i ämnet, matte, klockan 8. 07:58 får vi ett pim om att denna lektion är inställd och då helt plötsligt har jag rast till 13:20 och kunde sovit sååå gott idag. Hatet var stort och glödde, jag svär.


Jag och min Sofia kollade på Pitch Perfect så jag fick fangirla lite över alla super-adoreble-saker och må alldeles ny-kär en lång stund efteråt (älskar den filmen) och så att hon äntligen fick se den x) sen campade vi utanför matsalen och hon nämnde något om att hon ville lära sig göra fiskbensfläta. Och jag bör väl lägga till här att jag avskyr att folk flätar mitt hår, vet inte riktigt varför men jag gillar det helt enkelt inte. Om det har något å göra med att jag blev mobbad för det genom att de kallade mig pippi långstrump när jag va liten är mycket möjligt. I vilket fall är fiskbensflätor rätt coola och tja, det va min Sofia som frågade så nu har hon övat det på mig xD Tydligen är mitt hår "flätnings-vänligt" x)


*går vidare till något intressant* ... *haha, jk, de e min blogg, något intressant hittar du inte här*

Anywhore, så hade vi samhäll och sedan iv-val, jag har ju då natur. Bara det att våra lektioner handlar om saker som blås upp en ballong, tänd detta ljus, mät temperaturen på vattnet före och EFTER du skakat flaskan, släpp en boll osv osv... Och när man frågar lite mer djupforskande frågor är det sällan de vet svar, så är det alltid och har alltid varit. Vägrar inse att det kan ha något å göra med att jag inte precis ställer resonabla frågor.....


Jag har också kollat på en dokumentär om H. H. Holmes som var Amerikas första seriemördare. Det var under samma tidsera som Jack the Ripper härjade i England, 1880-90-talet typ. Holmes byggde ett enormt hotel som kom att kallas The castle för att det va så stort. Det innehöll tortyrkammare, krematorie, hemliga gångar, falluckor, gasrum, lufttäta valv, trappor och dörrar som ledde ingenstans. Så. Awesome OwO Och nu ikväll kollade jag och morsan på någon filmatisering/dokumentär-grej av ett brutalt mord som kom att liknas vid Jeffrey Dahmers verk. En kvinna (Omaima Nelson) hade mördat sin man, styckat han i småbitar och tillagat delar av honom, typ huvudet. Samt smakat på de tillagade revbenen. Förstår inte varför folk fortsätter att ge mig dessa blickar, jag är inte morbid, inte alls....


I vilket fall, på väg hem från skolan stannade jag och Sara till vid biblioteket där vi tjötade då med Maria, som sagt. Och vi hade skitkul, det här är liksom varför jag tycker det är så awesome att gå till bibblan (förutom den uppenbara anledningen; böcker!! duh!) Sara sitter ju alltid och vibrerar med sitt jävla ben, eller ännu bättre, båda samtidigt. Du vet sådär som man kan göra ibland när man är uttråkad och stressad. Mm, så gjorde Maria också bara det att hon kallade det "ofrivillig onanering" ... x'D 


Men nu är det så att jag faktiskt HAR sovmorgon imorrn och jag planerar att få ut så mycket som möjligt utav det så natti natti!! :3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards