Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Sofia von Boqvist - 3 februari 2014 23:09

MOHAHAHAH JAG E MOTHER FUCKING KLAR MED SAMHÄLLSBAJSUPPGIFTEN :D :D skriva om världens tråkigaste film ur samhällsperspektiv och analysera varför människor anställer som de gör och blääääää astråkigt. men det gick bra när nicklas-fjanten väl slutat spamma med ordgåtor och jag faktiskt kom igång x)


Idag drömde jag cp-konstigt innan jag vaknade upp och konstaterade att jag försovit mig så ah det va kul x) drömde typ att jag försökte rädda en liten flicka eller nått men hon bara struntade i mig och lämnade mig där och helt plötsligt var det jag som behövde hjälp och då va jag själv och så vaknar man med ett ryck och andan i halsen för att i drömen grät jag massor xD tur att första lektionen inte var så ansträngande, vi ska skriva argumenterande tal på engelskan vilket är väldigt chill, hitta ngt som irriterar dig och babbla på. Jag vill avskaffa Alla hjärtans dag till alla forever alone människors stora glädje :3 Lektionen efter det däremot... puh... gympa, dansuppvisning. Det va skiiiiitkul, att se alla andras framföranden. de va värsta avancerade och fräcka och effektfulla och aaah, det va najs :3 Vi satte våran strålande men va kanske inte så avancerade xD och saknade två personer så fick göra om en del precis innan men det gick väl x) Så nu för första gången har jag buggat inför publik, skakade inte alls som ett asplöv efteråt, nej nej :3

Fick sluta tidigare och sen slutade vi!!! inställd kommunikation och så kunde vi då göra denna samhällsuppgift hemma så det va chill! Men mitt tåg hem gick ju inte förens två timmar senare, drygt, så jag, amanda k och min sofia käkade mat i matsalen för att sedan dra till commerce och köpa en enorm marabou-chokladkaka med oreo-smak och sedan sitta och snacka om inflammationer och Frozen och grejer :3 


Efter skolan dock KUNDE jag ju åkt hem och kollat serier och gjort mig en smoothie som en normal unge men neeej, jag ska vara smart och ansvarsfull och grejer och jobbade därför tre timmar innan jag åkte till sara istället xD Fick mina julklappar så det va helt klart värt!!! x333 de va sååå najs OwO fick värsta enorma paketet med Lions-choklad, asmkt nagellack x3 (sara står för all min choklad och mitt nagellack) och en högtalare till mobilen som typ bara förstärker ljudet då man sätte i mobilen, inga kontakter eller sladdar eller sånt bröte, men funkar asbra och söt är den ju med så! :D


 


Och så typ det bästa utav allt, nya hörlurar!!!


 


Dom är vattentäta och grejer, asbra ljud, go bas och jättesköna, jag älskar dem!! x33


Skulle sen plugga i hennes säng vilket resulterade i att jag planerade in en tjejkväll på kommande lovet, ser nu till så jag är helt jävla uppbokad xD Väl hemma så hade alla andra människor åkt på ngt kalas så jag skulle fixa mat själv, och eftersom jag vägrar käka morsans mat löste jag det finfint själv!   


Förstår inte vad människan har att oroa sig för när hon har ett sådant geni till dotter! Sååå gott :D


Men nu har jag ju precis glömt berätta om min helg! I lördags vart det ju då parkour, vilket va skitkul som vanligt, men också sjukt frustrerande, som vanligt. Jag vet ju HUR man ska göra majoriteten av grejerna som sker därinne, jag har bara inte styrkan eller kroppskontrollen att klara av dem och det är nog den mest störande känsla jag någonsin varit med om. Men med mina grabbar är man sällan sur särskilt länge xD

Tog sedan tåget till skövde och mötte upp med Johannes :) Vi käkade pizza och satt sedan hemma hos han och tjötande om lite allt möjligt som hänt sen sist vi träffades^^ det va kul :3 bara det att sen på kvällen skulle jag iväg med mina bröder och co. på fin resturang.... ngt som är en minst sagt stressande upplevelse... Till att börja med är jag ju lillsyrran, i deras sällskap kommer jag alltid känna mig pytteliten x) Så trots att alla deras kompisar ser mig som en av dem känns det ganska udda, och det här med fin resturang.. asså nä... För det första, det är sjukt överskattat. Så jävla fint är det inte, det känns mest som att människor säger att det är så himla gott och speciellt just för att de får betala så sinnesjukt mkt pengar fört, och hälften utav de där sakerna på tallriken kan ju ingen vettig människa vilja äta frivilligt till vardags?! Har du käkat havtorn någon gång? Ah det har jag, och en sak ska jag säga dig, man gör fan inte pure av skiten iaf. och om inte detta vore nog så finns det mycket riktigt två uppsättningar av bestick, talrikar, glas och hela baletten. Sen ska man dessutom gå igenom den extremt ångestfyllda pers det innebär att kalla till sig en servitör. och gud förbjude om det är ngt fel och man måste säga det..... Som om inte detta va nog så känner man sig lagom inkompetent och korkad när man inte kan tillföra ett skvatt i något samtalsämne, nånsin. Så korkad är jag inte, och inte blyg heller. Men det är den här faktorn med att känna sig liten, det spelar liksom ingen roll om killen som sitter mittemot ger mig blickar som tyder på att han ser mig som allt annat än en liten flicka, jag kommer ändå känna det som att det som sägs måste tillföra något, det måste ha en poäng, vara roligt, informativt eller driva ett samtal frammåt. Och nej, jag kollade inte på melodifestivalen, nä jag har ingen aning om hur servitörer är utomlands, jag kan inte ett skvatt om den senaste dikon-kameran eller skillnaden mellan ishockey och fotboll... "Du som är så modig!" ... "Hur kan du alltid ha rätt sak att säga??" åh om ni bara såg mig i de här situationerna.... Men jag överlevde! ^^ hade väl kunnat utmana mig lite till genom att försöka hänga med ut på krogen trots att jag är mindreårig, något som tydligen varit smått chockerande för killen som suttit mittemot mig.. Men näh, jag gick med Olof och Sara (hans tjej) hem och gick och lade mig iställe :3 dagen därpå fick jag ju massage av Sara (sååå gött) och sedan följa med hem till hennes familj för att vara med på när de firade hennes bror. Också en sån där extremt stressande upplevelse men jag och Sara är vänner och hennes familj va himla mysig, och det fanns två hundar och en katt så det gick bra :3


Så, det va nog allt för denna gången då! Vi höres folks, hare! <3


   


 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards