Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Hur låter enhörningar nu igen??

Av Sofia von Boqvist - 7 november 2013 23:01

För att ha gått upp åt helvete för tidigt (05:30) och sedan haft skola till 16:30 så har dagen varit osedvanligt bra! Tog en energidryck vid mitten av dagen och dååå blev det fart på mig vill jag lova xD när det va dags för naturkunskap, sista lektionen, snurrade allt där en stund tills jag insåg vad de snackade om, atomer och molekyler and shit! Mitt ämne ju! Anledningen till att jag valt natur! Såååå nu hatar min klass mig, och läraren har spänt blicken i mig x antal gånger med svaret "ni ska inte behöva kunna det än, det är högskole-nivå, jag vet inte" till slut fick jag inte fråga mer xD Min sofia sitter intill och väser att jag ska svälja frågan iställe, förnuftigt för som vår lärare utryckte det "Så mycket som ni frågat idag har ni aldrig frågat på alla genomgångar sammanlagt!" stackarn måste ju fått en chock.


Men på samhällskunskapen gick det int elika bra, bättre än vanligt dock! Amanda k (som jag för övrigt jobbar med) behövde inte stänga ner mitt tumblr den här gången... xD Sist hon gjorde det, och hon VET vad det innebär att stänga ner någons tumblr, så blev jag helt förstörd varpå hon utbrister:


- Nejmen känner du det Sofia?! Känner du vad det luktar??

- ...? Dx

- DET LUKTAR FISK!! Vet du varför?? För du är en LIPSILL!


hahahahah så jävla skön är den xD 


Tyskan spenderades helt på tumblr dock, vid ett tillfälle undrade de vad jag skrattade åt så jag sa som det va, jag tittade på en film där man fick höra hur enhörningar låter.... För alla som kan trycka på den länken och inte är helt handikappade så vet ni också att det där, är inga enhörningar. Eller ah, det är väl så nära man kommer. Därför var jag ytterst fundersam till varför albin fortsatte envisas med å säga att de låter som hästar fast mer fabulous. Det tog en stund att reda ut...


Kommunikationen dock var en jobbig lektion!! Vi har fått våra nya studiegrupper (inte det som va jobbigt), jag e med Mattis, Sara, Rosa och Elenor så det är as-chill men så skulle vi reda ut ett fall i studiegrupperna, alla fick olika ledtrådar och ah, det va komplicerat! Men om man ville kunde gruppen ha en åskådare som analyserade vilka roller de hade, hur de jobbade, vilken fas gruppen va i osv osv. Den rollen ville jag ha, trodde jag... Det är INTE min grej att sitta tyst och lyssna när folk försöker lösa problem, att inte hoppa in, styra och ställa lite, och säga vad jag tycker var nog något utav det svåraste jag gjort den här veckan. Vill ju inte säga lite om mig dock x)


Nu har jag tagit denna dag uppifrån och ner men det är ju inte som om ni bryr er ändå ;) I vilket fall så kunde jag åka med pappa och våran vän till familjen och hans jobbarkompis som nästan är som en pappa till mig-gunnar hem xD vi käkade pizza på vägen och tjötade en heeel del, det va trevligt :33


ikväll har jag spelat musik på aaaalldeles för hög volym, i princip sprängt mina uråldriga högtalare för att kunna skrika till I'm yours utan att det hörs, heh ^^; ooch kollat på Kyle xy, gjort tyska-uppgifter (hör och häpna!), snackat med vuxen kompis och ah... jag har ändå hunnit med en del onödigt idag med! x) men ska försöka sova nu så vi får höras gott folk, bye byee!<3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards