Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Let's not and say we did!

Av Sofia von Boqvist - 19 november 2013 21:40

Nothing worse than normal 
theres no fun in mundane 
When everyone else gets older 
I refuse to change 
Weak or strong, right or wrong

whose side are you on?

/Plain White T's


Idag har jag gjort det ofattbara. Jag har gått på stödmatte, frivilligt. I know, helt sjukt. Men var sak i sänder gott folk! Vi ska tydligen ha prov i naturen på torsdag, bara det att provet är skiiiitstort O.o om joner, jonbindningar, molekyler, atomer, elektroner, jorden, dess olika lager, olika stenarter, mineraler och salter.... Min Sofia har svarat på alla frågor på "det här ska du kunna typ"-pappret kortfattat och det är nu 5A4. Vi har gått igenom det och de e verkligen kortfattat och inte ens överdrivet. Sooo screwed... 


Sen va det samhällskunskap och den där uppgiften där varje grupp har fått ett parti och så ska man skära ner på vissa saker (man får 14 alternativ) för att spara 82milj. så man klarar den kris som råder, min grupp och jag hade för det första inte fattat frågan helt tydligen och sen trodde vi (eller ah jag) att det bara var en sån där grej man gjorde då det blev tid över på lektionen men oj så fel jag hade.... Idag skulle alla grupper läsa upp hur de gjort och sedan bli ifrågasatta och argumentera för varför de tyckte så... Inte visste jag att denna klass var så kär i debatter, eller tog det så seriöst O.o Argumentation är något jag kan, något jag är hyfsat bra på, iaf hyfsat, om jag vet något om ämnet. Jag kan inget om politik! D: och eftersom vi inte hade förberett oss och nej! Nej jag blev skitnervös, inte nog med att jag pratar åt helvete för fort i vanliga fall så tänker jag inte vettigt när ja e nervös, så jag försökte bara gå igenom alla våra nedskärningar snabbt så ingen skulle hinna ifrågasätta dem x)


Lunchen var som vanligt spektakulär med Faatima, Albin och co. vid samma bord. Tyskan var ännu ett tragiskt fall av vår lärares sista desperata försök att få oss att begripa något, när en äntligen tjej svarade rätt blev smurfen så glad att hon hoppade upp och ned på stället.Tycker uppriktigt synd om henne men det är. så. tråkigt.


På svenskan gick vi igenom lite litteratur-historia och sedan hade min grupp charader, ännu ett moment jag är måttligt lycklig över men tycker det gick riktigt bra faktiskt x)


Efter detta se, då vart det dags för stödmatte, och det gick riktigt, riktigt bra! Jag fattade allting, trevliga människor, det fanns en skål med dumle vi snattade och till och med den onda läraren var snäll :3 Så nu när vi tagit det steget och kommit över den fåfängan kan man kanske fortsätta så!


Efter detta stack jag raka vägen till Sara och så placerade vi oss i hennes säng för att spela Zelda, eller ah, jag spelar och hon lugnar/hjälper när jag får psykbryt på att ja bara går fel x) Hade nog aldrig kunnat spela ut det på egen hand... Gick dock hem tidigt för att kunna sova i tid x) så vid 20 över 8 gick jag hem, minded my own buisness, och slog på min för närvarande favoritlåt, Irrational Anthem - Plain White T's;



Just som refrängen kommer sjunger jag med, eller ah, skriker rakt ut för jag kan knappast kalla det sjunga... Tänker då inte på att klockan inte är 22 som den brukar... Mannen som tankade sin lastbil stirrade onödigt mycket så jag sjöng lite till. För att försäkra honom om att jag va vid liv och inte hade ont eller så.


Men nu ska jag kanske läsa lite natur.. HAHA jk jag ska läsa i min bok och sova! Natti! :3

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards