Direktlänk till inlägg 21 november 2013

Tjejer är egentligen inte så svåra, så länge de fått sova och inte bantar!

Av Sofia von Boqvist - 21 november 2013 20:21

Heeej, it's me again... x) Igår va det lång dag med en genomgående huvudvärk, samt att jag skulle öva inför provet idag (vilket jag inte gjorde, men ändå) så jag ORKADE verkligen inte blogga. Skypade med hippien Johannes då jag sa det och han skrattade maniskt under hela tiden som han skrev det där... Suck. x)


Idag har jag klippt mig! D: Det brukar gå fint liksom, gillar min frisör, Caroline, Lars dotter, och allt sånt men nu hade jag vist färgat och blekt och färgat igen och halft halsduk och mössa och fan vet allt... hon va helt förstörd... och skällde sedan lite på mig.. xD Så nu är det kort :( meeen det faller inte bitar av skiten när jag borstar det xD


I övrigt hade vi en halvtimmes kommunikation (extremt ovärt) och sedan föreläsning i aulan. Vilket va typ det tråkigaste jag varit med om. Visst ämnet va riktigt intressant, en gammal psykolog som pratade om det psykodynamiska perspektivet osv, men han rabblade bara fakta och var extremt tråkig att lyssna på så jag sov igenom typ allt... :/ ställde någon fråga i pausen dock, och en hel del efteråt så till slut sjasade de ut mig därifrån xD Även om hans föreläsning va lite långdragen så hade han vettig syn på saker och ting så det va kul att höra hur han förklarade typ trauman och anti-ddepressiva osv :) När han sedan passerade mig i korridoren där jag väntade på tyskan så vinkade han lyckligt, sa hej och lade till;


- Har du några mer frågor är det bara att ringa!! :D Din lärare har mitt nummer ;)


... detta tyckte grabbarna va helt hysteriskt kul...


Sen medans alla andra hade lekar och psykologiska övningar och sånt kul så hade vi tyska hörförståelse prov :( det gick asdåligt. När man inte ens förstår vad de frågar efter är det liksom lite kört...


Nästa föreläsning (det va beteendevetardag idag) va betydligt roligare att lyssna på! En liten söt tant, en sådan man lätt skulle ha som mormor, som berättade om allt hon upplevt och hört och sin version på det hela men framför allt hennes erfarenheter. Så även om hon svävade iväg från ämnet och inte hittade sina over head papper jämt och ständigt så va det betydligt trevligare x) Hon berättade till exempel att hennes son sagt när han dejtat ett par tjejer att "De är egentligen inte så svåra bara de har fått sova och inte bantar" OCH DET ÄR SÅ SANT!! XD Den här grabben har svaret, han har fattat! It's literally that simple x)


sedan dags för nästa prov; natur... dam dam daaaa.... jag började öva imorse på tåget som med allt annat så kommer garanterat bli djupt besviken över den skiten men jag får lösa det på något sätt. typ plugga nästa gång. jag mitt dumma nöt.


och nu sitter jag här och tänker verkligen gå och lägga mig halv nio!!! Ska på bio imorrn med min Sofia :3 Vi ska se Catching fire and it will be LEGEN-wait for it-DARY!! Men å andra sidan har jag käkat en halv påse snören under detta inlägg så antar att sockerkicken håller mig vaken en stund till, får se, kan ju läsa :3 återgå till min pojkvän liksom


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards