Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Inte så jobbigt ändå!

Av Sofia von Boqvist - 25 november 2013 21:44

Tjo bror! Nu kommer den här delen då jag berättar om min helg vare sig du vill det eller ej! Till att börja med så va jag och Min Sofia på bio i fredags :3 Det va asmysigt, helt klart roligaste på hela helgen! Vi åt god mat på en kina-resturang, kollade på alla fina ljus, (de som va tända vill säga, de jag ville visa va ju självklart inte det..) och köpte våra favoritgodis x3 Sen har jag ju hört hur hon flippat ut över slutet på denna film/bok (då hon läst dem typ 3 gånger) så jag undrar om den är hemsk:


- Kommer jag börja gråta? Är den så hemsk så jag kommer börja fälla tårar inne på bion och grejer?? >.>

- Asså nää, så hemsk är den inte, så nä..

- Säkert? Tänk på att jag har en väldigt känslig period i mitt liv nu!

- Ja men det är ingen fara! ^^


två timmar senare stapplar man ur biografen som ett emotionellt vrak. jag grät minst fem gånger. hade hjärtsnurp åtminstone 60% av filmen och svårt att andas typ hela tiden.. Svar ja, den va bra... men alla dessa vågor av smärta... just no.. Kan va jag också, som verkligen är hyperkänslig för all jävla film nu för tiden xD och böcker... behöver inte ens hända något sorgligt, min drömkille Jace är bara så jävla perfekt så jag vet inte ens var jag ska ta vägen längre..


Men det gick! Jag sov hos irene och åkte dagen därpå med Erik till parkouren, vilket va betydligt ... trevligare denna gången xD Nä men det va kul, vi flummade väl runt som vanligt, jag lärde mig en del, och ah, don't really know what to say. Gillar mina grabbar :3 


Åkte direkt därifrån till pappsen, vi åt lite, kollade på lite film, typ Kick-Ass 2 (den sög getballe) och The internship; BEST FUCKING MOVIE EVER JUST YES! Har du inte sett den så se den för guds skull, I loved it so much x3 till och med pappa verkade uppskatta den, och han är inte världsbäst på engelska och relativt kräsen när det gäller film så thumbs up just go!


Igår, på söndagen då så åkte vi till syrran där jag skulle passa barn, vilket typ bestod av att jag och denna lill-skrutt;


 


Sov 4 timmar... x) Började med att jag skulle sätta mig uppe i sängen och läsa lite när hon äntligen somnat i famnen på mig. Bara det att sen blev jag ju också trött så vi sov väll i typ tre timmar, hon blev hungrig så jag gick ner bara för att lämna henne och sedan sova en timme till xD mycket kämpig barnpassning ;)


Sista buggtillfället igår btw! Också trevligt och kul, ska dessutom med dem till boråsparken på lördag om allt går enligt planerna x) kan bli spännande..


Anywhore, det om de, nu återgår vi till idag då! På engelskan kladdade jag i mitt block och lyssnade på Jamie (abstinensbesvär). Idrotten däremot gjorde vi massa styrkeövningar, gick väl hyfsat men orkar ju fan aldrig skriva in de där resultaten! D: Avslutade lektionen med att klättra på klättervägg och grejer, det va betydligt jobbigare än jag trodde det skulle va....


Matten spenderades på tumblr, oerhört givande måste jag säga! :D Efter skolan fick jag gå till trädgårn en stund, va hos sara en stund och spelade lite Zelda och sedan hem igen för att klistra på små lappar med våra öppettider på almenackorna... så är det ett osedvanligt dåligt inlägg ikväll (det är mest informativt idag, ja vet) skyller vi på att jag sniffat lim halva kvällen!


Med andra ord borde jag sova nu så bye byee! :3


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards