Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Läsning och studier, smurfen är ju inte så glad dock..

Av Sofia von Boqvist - 26 november 2013 21:23

Jo så på naturen idag har vi diskat provglas. :) det va kuuul! nä men vi skulle blanda matolja och t-sprit och vatten and shit och sen diska det. med andra ord diskade vi 70% av lektionen idag. minst. typ.


På samhällen har vi börjat med något form av spel, där alla grupper ska bilda sitt eget parti, vårt parti är MF and guess what that stands for... ;) Detta bestämdes under den extremt korta period som någon av mina gruppmedlemmar va fokuserad på... Sara envisades med att kolla kläder eller diskutera någon lektion hon inte skulle ha, rosa och mattis kollade antingen invånare i borgstena eller hur man sa knulla i teckenspråk. jag gav upp.


På tyskan hade visst smurfen rättat våra hörförståelseprov... uups.. Hon hade typ mental breakdown och hela lektionen gick ÅTER IGEN ut på att prata om hur vi skulle gå till väga för att lära oss, att vi måsta vara mer engagerade osv osv.. Hon skrek rakt ut när en tjej svarade "jag vet inte" på frågan vi just gått igenom.... tror inte hon vill ha oss längre... xD


Svenskan kollade jag färdigt på mortal instruments så jag hörde ändå vad hon sa, det va när jag stängt av det (typ 10min in på lektionen) som jag somnade upprepade gånger. Mörkt rum och föreläsning om antikens olika författare... njaa..


Mattestödet gick som vanligt sjukt mycket bättre än själva matten.. Gillar hur jag säger som vanligt när jag bara varit där en gång xD i vilket fall, Freed är betydligt snällare där x) Även om Faatima är sitt vanliga nervpåfrestande jag... ;)


Så även om det varit SVINKALLT så lyckades jag ta mig hem, läst massor :3 dock inte bara i min bok utan även läst ikapp animal farm-skiten. och jag klarar verkligen inte av böcker man inte får en mer-känsla utav, när man inte ens är motiverad att få veta hur det går, det blir så sjukt outhärdligt O.o så jag kollade lite på Kyle xy efter maten iställe :3 På ett sätt är det skönt att se så mycket serier på samma gång och läsa osv, för det finns alltid någon söt kille jag är i ett djupt rotat kärleksfullt förhållande med i min värld, mitt huvud ^^ ni som lär känna mig märker ganska snart att den världen är relativt långt ifrån den verklighet de flesta människor lever i.. It's lovely place with no rhinos and only unicorns!

Anywhore, det va basically det om min dag, som jag minns, och orkar skriva, så ska dra nu, see ya folks!<3


 

*ögonblicket då jag inser att jag quotat Dumbledore hela läsåret utan att veta det... shame on me!*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards