Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Nu är det kört, nu är det illa ute med mig alltså...

Av Sofia von Boqvist - 28 november 2013 19:40

And it was just so fucking beautiful… The way his eyes lit with pure happiness, there was no darker spots. No crying-yourself-to-sleep-shadows. Nor did he look at the ground to hide an afterthought of pain from within. There was no forced muscle in that smile. No silent scream for help ‘caused by demons in the soul. When this boy laughed he shattered pieces of happiness all around him. Free for me to gather up like precious diamonds. ‘Cause in a world like mine, this was a truly unique thing, something I had never experienced before. So I let that joy light up my life like a thousand little stars. And it was just so fucking beautiful…


(Innan ni flippar ur, bara ett kort scenario i mitt huvud, liten bit att pussla in i en novell i framtiden kanske, inget mer än så.)


Dudes, jag ligger risigt till här alltså... Morsan advents-städar! Vilket innebär; ta ett steg utanför dörren eller gör ljud ifrån dig så de kommer ihåg att du också bor här så ÄR DU KÖRD. Not even kidding. Det kommer vara både det ena och det andra man tydligen ska göra, typ städa i hallen, diska, plocka ur diskmaskin, städa toan, städa sitt rum, damma, dammsuga, moppa, rusta mattor.. just don't...Förutom allt det så öppnar hon dörren med jämna mellanrum för att knöka in minsta lilla pinal i huset som råkar tillhöra mig, eller ännu bättre, som hon TROR tillhör mig! Seriöst! Mitt är fullt nog som det är! Har huvudvärk och måste klistra lappar till hennes förbenade almenackor dessutom så jag vill helst bara SOVA! D:


Meen, vi hade vår grej på kommunikationen idag x3 Det va faktiskt riktigt kul, man skulle liksom se hur de hanterade att gå in i nya roller helt tvärt emot vad de brukar ha, med en viss karaktär till det. Vilket va riktigt jäkla skoj, även om de nog hatade oss en smula så vi gjorde det själva sen för att få vara del av klassen igen ;) Jag skulle va rikemansbarn, vilket jag tycker jag skötte riktigt bra^^ även om det inte riiiktigt va min grej.. xD


På rasten sen togs diskussion om altruism upp igen, vilket basically där de åter igen ifrågasätter hur jag kan tänka något sådant som att ingen människa kan tänka på annat än sig själv! För altruism är motsatsen till egoism, det är tron på att människan är kapabel att göra något för någon/något annat utan någon som helst baktanke, varken medvetet eller omedvetet, att folk kan göra snälla saker utan att dra nytta utav det över huvud taget. Vilket jag inte tror ett piss på. I grund och botten är vi själviska jävlar alltid ;) Jag ringde Johannes på skype också, så nu har rosa, albin, mattis, min sofia och amanda h snackat med honom, även om han antagligen inte kunde urskilja dem x) Han är på DH nu och vi kom fram till att jag skulle åka dit till sommarn iställe... :( jag kan helt enkelt inte nu och det suger ju bara lite getballe. 


Tyskan sög som vanligt, även om den åter igen bestod av att läraren desperat försökte knöka i oss sätt att lära oss något över huvud taget på x) det är nationellt prov i skriva imorrn och jag glömde alla grejer i skolan så kan inte plugga for shit så det lär ju gå bra. not. fuck mee...


Lunchen spenderades med att pallefjanten hittade en ny art, pluggis hästis för allt med -is på slutet är latin. Och frida läste upp tweets från oturs-olga, skön typ det där! xD


 


På samhällskunskapen snackade vi med en partiledarmot eller va fan de heter från KD, och jo, nog kan de snacka alltid.. ställ en fråga och en novell som svar.. det va kul x)


Drack en energidricka och käkade lite innan naturen så va riktigt jäkla produktiv ju! Vi kom långt! Dock vart man ju helt jävla skakig från inälvorna och ut tills typ nu... suck... ja är för känslig helt enkelt. Som ytterligare exempel tror jag inte du förstår the amount of pain ja har i lemmar efter gårdagens idrott... Kan seriöst inte sträcka ut mina armar ordentligt...


Känner att jag borde ta tag i min skit nu men skiten är skit och skittråkig så jag skiter i det. HAH sämst pun ever. still gotta go though, och anledningen till att jag håller på och pratar engelska DEN HÄR GÅNGEN är för att jag skriver med en kompis från tumblr på dagarna, från finnland, och nej, vi försöker oss inte på varken finska eller svenska med varandra så ah. ANYWHORE ja ska sova nu så bye bye, night night å sov så gott fuckers ;3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards