Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Sofia von Boqvist - 23 oktober 2013 20:49

Okej så idag har varit en osedvanligt otrevlig dag. Inte nog med att jag behövde gå upp tidigare immorse för att göra iordning till bad idag så hade vi matteprov. Men en sak i sänder.


På psykologin tvingade vår lärare oss att gå ett varv runt byggnaden och vara heeelt tysta, bara lyssna, känna, se och höra. Hon är nog lätt enda läraren som skulle kunna få klassen till det över huvud taget. Så i en härligt awkward tystnad gick vi, jag skuttade på stenplattor för att undvika kanter, sprickor och brunnar. det va väl typ det jag lade märke till x)


Redovisade på engelskan, vilket gick bra antar jag, lätt störande att min kropp och mitt sinne inte kommer överens bara. För jag tycker verkligen inte det är jobbigt att prata inför folk, framför allt inte klassen, ni lyssnar ju inte ändå. Men ändå ska ska benen skaka och rösten darra. Hemskt ovärt.


Bakade muffins idag, sååå goda blev det :3 men inget riktigt bra kommer ju lättvindigt, även där hade jag och morsan en smärre diskussion.. Jag råkade kalla henne sur gammal hagga och då vart det kört.. Men jag menar det verkligen när jag säger "råkade". Det finns vissa saker man bara inte gör här hemma, vissa saker som triggar igång morsan snabbare än du hinner knäppa med fingrarna, en utav de sakerna är att kalla mamma, eller någon annan vuxen med för den delen, för något namn. Så som sur gammal hagga, eller idiot. Man respekterar äldre och det är allt annat än respekt. Något jag iofs håller med om sååå ah. Det va över fort kan man ju säga xD

 



efter lunchen dock, så hade vi, dam dam daaa, matteprov. I aulan x) Det va najs! Vi lekte runt lite på scenen innan läraren kom för att sedan sprida ut oss, 30pers över heeela stället. Inte för att risken för fusk minimerades, han ser ju inte så bra heller så att passa lappar eller visa svar när han var i andra änden va inga problem. Inte för att jag gjorde det nu då alltså. Nej, nej, nej, jag kommer förtjäna mitt F jag svär!^^


Kommunikation bestod av att han berättade samma sak flera gånger, igen. Jag tror inte han har så mycket att lära ut i den kursen så han måste liksom fylla ut det på något sätt...


Och sedan bad, efter en rad hysteriska anfall, eller ett utdraget över hela dagen beroend epå hur man ser det, så var vi väl snart i vattnet och simmade längder. Med en åt helsike  för ivrig gympalärare som sa "bara fem minuter kvar nu!!" i ungefär en kvart, alltid lika spännande, hur många längder ska den här sista längden bli tro!

Sen chillade delar av klassen lite, jag hailade åt max, albin voltade från trampetsen, max diskuterade varför han och resten av människorna där inte fick snacka med någon killes lillebror på 8 år. mycket märkligt. kan inte begripa varför.

Och så fick albin för sig att vi skulle hinna till tåget som gick om en kvart. Jag är en tjej, även om många av er tycks glömma detta >.> Det är inte humant av mig, som tjej, att klara det på den tiden. Men det gjorde jag, 10min senare var jag utanför badhuset och tack vare att tåget var några minuter sent så hann jag! :D åkte sedan buss från stationen hem, blev kompis med den busschauffören också! Mitt nya mål är att lära känna en ny busschaufför varje gång jag åker med fem-tåget hem så jag kan ta bussen x) Dom är så snälla som stannar precis vid min brevlåda trots att där inte är någon hållplats, varje gång! :3


what else? nothing? då går jag och lägger mig nu! :3 byeee! :D


When you're having a test of any kind;


 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards