Alla inlägg den 9 september 2013

Av Sofia von Boqvist - 9 september 2013 22:39

Nu är det verkligen sånt här underbart väder!! Doft av vinter och höst men fortfarande så pass varmt att man knappt behöver jacka! Alla tjejer gör sitt bästa för att rädda de sista sommardagarna och kommer till skolan iförda klänningar och kjolar utan strumpbyxor i hopp om att tvinga tillbaka den äckliga värmen. Bara för att sedan gå igenom dagen gnällandes om hur kallt det är. 


Jag vaknade fyra någonting imorse. For upp och  liksom i sömnen stängde av datorn (lyssnat på musik för att kunna somna) och lyckades komma fram till att jag inte sovit något alls utan i själva verket "vaknat" för att jag inte kunnat somna och nu skulle jag behöva gå till skolan utan att ha sovit något alls. När jag i själva verket sovit hela 3timmar och det va mitt första alarm. De följande fem alarmen lyckades jag på något jävla vänster sova mig igenom så jag försov mig. På 20min gjorde jag mig helt fantasilöst i ordning, käkade ett äpple och kom fram till att skita i gympakläderna för att slippa huvudvärk resten av dagen. Dessutom vart det maxtest idag. Jag. Vill. Inte.

I vilket fall, kommer till skolan och på väg till första lektion hör jag ljudet av något som fallit till golvet. Men det lätt inte som mitt pennfack som alltid åker i golvet, detta föremål gav ifrån sig ett mer spluttande, platt ljud. Jag hade då tappat min iPhone med skärmen nedåt helt platt mot stengolvet. Underbart. Needless to say sprack den, inte så farligt dock, men ändå irriterande.... Min sofia försöker muntra upp mig:


- Men.. Den har ju hållt länge nu! Hela sommaren! :D


shit vilket förtroende... xD ;)


Sen är jag helt säker på att jag lyckades knäcka till nacken i lördags. Vid ett tillfälle rullade jag trots allt över den och belastade den rätt grovt... För hela dagen igår gjorde den svinont och idag med, dock mycket bättre nu. Men va fan sofia, hur lyckas man? Först trodde jag det berodde på för mycket tid framför datorn så jag vägrade nämna det... Men om det nu faktiskt beror på träning är det ju chill! :D x)


ah, men efter första lektionen, engelska, och gympan, vart det lunch och nu ska du få höra. Nu har dom blivit spritt språngande galna i matsalen och kommit på det här med ekologiskt. Min sofia försöker desperat;


- Nej men lyssna nu här! Bara för att det är ekologiskt behöver det inte vara konstigt, eller äckligt sofia! Det betyder bara att det inte kommer från någon ko som .. inte haft det bra x)

- Jag lovar och svär att 90% av allt nyttigt eller bra i matväg smakar skit.


Mycket riktigt, FULLKORNSpasta med ... tja det skulle föreställa köttfärssås. Och så sitter man där med Elin och Sofia, båda två halvt lyriska över olika supernyttiga maträtter. När Sofia meddelar att hon ju bra mycket hellre åt detta än pizza fick jag akut andningsnöd och behövde lite tid vid knäckebröden.


Tänkte säga att matten gick hyffsat smärtfritt men när är matte nånsin det? Satt på tumblr lite då och då som belöning för att jag räknat ännu ett halvt tal! och det är ju en hel del sånna där söta quotes och gulliga "things teens say" bullshit crap-stuff, så läste jag igenom dem lite slött när jag helt plötsligt får värsta chocken. För mitt i allt det där milda, fina, romantiska kommer den här:



Oh ja då, jag va tvungen att skicka den till Amanda K först som gav mig diagnosen störd och sedan vart det lika bra att lägga upp den i klassloggen x)


åkte hem. sov. åt. kollade pokemon. kollade tumblr. och så stack jag till sara. det är ju så det alltid ser ut. idag gick vi till bibblan också. vid ett tillfälle så gnällde jag lite på att min tröja alltid åkte ner så jävla mycket varpå sara ställer sig stabilt som om hon vore redo för strid, pekar på mig och förklarar tydligt:


- För det första är det ju för att du är TJOCK!


både jag och bibliotekarien brister ut i gapflabb, wtf dude?! xD till hennes försvar sa hon fel men med tanke på att hon ca 3min tidigare påpekat att jag var dålig tycker jag inte hon förtjänar det försvaret. mupp. jag rufsade till hennes säng, åt upp hennes malteasers och snodde hennes internet som hämnd.


och nu är jag svinhungrig igen. bullshit att äta redan när man kommer hem ju!


oh and btw så blev jag kidnappad igår. Min bror Erik ringde helt random och frågade om jag va hemma, så kommer han förbi en 40min senare. Jag tänkte att han skulle väl fika lite med morsan eller nått, som vanligt. Då han bankar på dörren som om han försökte slå in den förstod jag att han inte hade med sig mamma, hon har ju liksom nyckel och skulle strypt honom långsamt för den behandlingen av deras nya dörr. Han stormar in och undrar om jag har några planer för min söndagskväll. Sen hips haps ska jag med han till borås för vi ska på bio! Håkan hellström filmen ska vi se! Jag va chockad och halvt mållös i typ 20min... men kul vare, och asbra film ju! x3


Jag tänker varje kväll att nu ska jag inte blogga så långt för jag är trött osv, men det går 20min och sen har jag gjort en hel jävla roman lik förbannat. I do not understand. Speciellt inte när folk ... asså. nä. jag har sagt det förut och kommer fortsätta säga det; Folk får helt seriöst tycka om mig det börjar bli läskigt


Anywhore, natti natti, sov gott, dröm om alla småkryp ni mött och allt sånt, see ya!



Sponsored by Martha and Rosalie.

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards