Alla inlägg den 15 september 2013

Av Sofia von Boqvist - 15 september 2013 20:24

Det känns som om jag blivit överkörd av en lastbil. Jag tror inte du förstår, jag har BLÅMÄRKEN! Jag får ALDRIG blåmärken. Badade med Age och Lovis idag och då såg jag massor, mina ben!! ;_; Nog för att de var gräsliga redan innan men fan, de ska väl ändå inte vara gröna?! Och så träningsverk på det, kommit till det stadiet då resa sig ur sängen är ett helt företag och mina revben gör ont. What's up with that?! Jo det va ju då parkour igår. Och jag suger. Så jag kraschar in i saker. Gled en bra bit (efter att ha landat på den) på min höft så den har antagit en mer lila ton nu. MEn det är kul! :D Märkte ingenting igår, igår gick fin fint, igår gick över huvud taget. Vaknade motvilligt upp imorse och första tanken var verkligen om jag hade blivit överkörd eller ej.... Pappas säng är ju åt helvete för mjuk med så ryggen repar sig fortfarande. Men nu har jag nog gnällt färdigt om det!


Jag sov hos Irene i fredags, för er som inte begrep det. Gick inte på inskuttet, för er som inte begrep det heller. Hörde att det sög. You know, I wasn't there.

och på lördagen misshandlade jag mig själv (det skedde en hel del awesome skit också och tror jag får göra en parkourfilm del två snart här asså) för att sedan ta tåget direkt till pappsen :3 hängde med han till hans jobb för han skulle hjälpa "datanissen" starta sin bil. "Datanissen" besvarade alla fördomar du kan tänka dig om en snubbe som hängivit sitt liv åt datorer. Precis så som de framställs i filmer, så va han. Och med typ... Belgiskt ursprung eller va fan det va, så hade han en tatuering på armen, antagligen på sitt hemspråk för det tog en stund att komma på att det inte stod "nazi" utan "mazsi" ..... Jag frågade inte.


Men de e lugnt för vi bytte till mc och drog till vännerborg sen :3 fan vad jag älskar att känna motorn accelerera, se landskapet flasha förbi och känna alla olika dofter. Men framförallt adrenalinkicken. Att om minsta lilla misstag så kan allt gå åt helvete. Om jag bara lutar mig minsta lilla för mycket åt ena sidan så kan vi dö, båda två. Such a rush, such a feeling! Väl där så åt vi asgod mat, glass, köpte juice och åkte hem för att kolla på film :3 kort sagt: en klasisk chill lördag^^


Idag då så käkade vi frukost hos Patrik (hans familj är vän med min familj och Erik min bror bor väl praktiskt taget där så)..


Ah jag klagade ju inte ;)


Hängde med dem hem till Patrik, spelade lite cod med hans syster Anna (hon och jag är barndomsvänner) och skulle sedan ta tåget hem. Vilket gick asbra, tills 10m innan stationen i herrljunga. För där går tåget sönder. Japp, det går sönder. Så till den grad att vi inte kommer någonstans och de måste kalla på en annan vagn för att bogsera bort oss. Men eftersom det går andra tåg på banorna kan de inte bara kasta iväg den där vagnen utan vidare. Fast när de kommit så långt så de ska bogsera bort oss då har den där jävla vagnen fått punka eller nått så fick de fixa DET först... När vi är framme konstaterar de ansvariga vad alla på tåget redan begripit, det här tåget hade sett sina bästa dagar för ett bra tag sen och skulle nu inte röra sig en cm till. Men eftersom tågpersonalen inte inser det förens nu så ringer de inte efter ersättningsbuss förens nu så då fick man vänta på den en kvart. Asså det finns dagar då inte begriper alls varför alla ska snacka skit om västtrafik och deras chaufförer, och så finns det dagar då jag inte kan minnas en enda anledning till varför jag nånsin tänkte så.


Jag hann inte mer än hem och byta skor innan jag skulle iväg igen, den här gången med Age för att bada med Lovis så det var bara att åka hela vägen tillbaks till herrljunga igen.... Nä men det va gött, att bada igen, sjukt länge sen nu ju!


sen har jag läst den där svenska-boken och försökt lyssna på något annat än soundtracket till Mortal Instruments, du vet, för att lunga nerverna och glömma. Jag gav till och med Avicii:s nya album en chans för att pallefjanten tjötat så om det så man kan bli tokig. Det gick väl tre låtar och sen längtade jag tillbaks till min lilla Jamie... suck..


Låt oss alla övergå till den delen då jag gnäller över något osmidigt som hänt i hemmet! Ja och förutom att jag höll på att knöka in oboyen i frysen så har mamma börjat med den här sjukt irriterande saken där hon får hysteriskt anfall om man käkar något innan maten men sen dröjer det typ 3 timmar man faktiskt får mat. typ idag, de va inte ens hemma än och jag började bli rätt hungrig. så jag sket i att vänta och tog två bananer. det va väl ungefär här det gick snett då. för när de väl kommer hem så knackar morsan på dörren (denna veckan gör hon faktiskt det, I know it's awesome :3) för att meddela att hon ska börja baka bröd nu så vi kan äta det sen.... men hejdar sig och bli sur för bananerna. två timmar senare är det mat. I don't ... I... just... aah...

Sen kom hon upp nu för en stund sedan med datorn i hand och muttrade om att Age var dum för att han krånglat till allting så. han hade loggat in på sin fb. lilla... lilla... mamma... hon hade gnällt på det när vi åt så jag sa att hon fick väl logga ut då, att det va högst upp till höger. nu när hon kommer in säger jag samma sak och hon för musen till det vänstra hörnet. ..


- Mamma det där är vänster. Kan du inte höger och vänster finns det inte mycket jag kan göra för dig...


varpå hon flyttar musen till yttersta hörnet på skärmen till höger. men sen gick det så nu kan hon väl det, förhoppningsvis x)


Nä men nu vill jag sova! klockan är typ tio btw för jag tittade på tumblr i två minuter och en halvtimme försvann så ah, see ya! :3


-Mom I'm moving out!

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards