Alla inlägg den 16 september 2013

Av Sofia von Boqvist - 16 september 2013 19:02

Han kramade min hand. Han gick med mig tätt intill. Han tog mig i sitt beskydd, jag färdades under hans vingar. Min kind tätt, tätt gentemot hans. Vi stannade upp och jag vände mig mot honom. Jag kastade armarna om hans hals och han log. Han log det där stora, fina leendet. Det där hans ögon knappt syntes för skrattrynkorna, men det man såg glittrade som om himlens alla stjärnor var utspridda i det djupblå havet... Han log det där leendet och lät de långa armarna naturligt lägga sig till rätta runt min midja. Jag kunde inte slita blicken från honom. Leendet svalnade en aning men den blå gnistan i hans ögon flammade upp och höll mig kvar som förtrollad...


 

Jag har ju problem...


Somnade till när jag kommit hem från skolan och det här är vad som händer, plus en annan dröm som va ... betydligt mer mysko. Men den behåller jag helst för mig själv...

Nästa bok har skickats... Den kanske kommer imorgon.... Tjalalala... Kommer inte plugga till något engelska prov for shit då.... trolololo....


okej seriöst skojat så när jag skulle käka frukost imorse kommer morsan ner och undrar när jag ska vara i borås. Jag svarar då att jag börjar 8. Hon ska handla blommor på carlssons så hon skulle kunna ta med mig men då är jag ju där så tidigt, typ 7. Det va lugnt tyckte jag, fortfarande bättre än tåg och bus and shit. Vi har alltså diskuterat detta lite fram och tillbaka, det faktum att jag börjar 8. Väl framme i borås är klockan typ 7, lite över, som beräknat och mamma undrar om skolan verkligen är öppen. Det trodde jag, det va ju inte ens en timme kvar tills vi började. Lägg märke till att jag än en gång anspelar på att jag börjar 8. Hon svarar med att jag lika gärna kan hänga med till carlssons så jag säger visst, bara jag är på skolan klockan 8. Klockan blir halv....Klockan blir fem över halv... Undrar om hon inte är klar snart, bara lite till säger hon då. Klockan bli tjugo i... Vi måste typ åka nu!


- Oh men hinner jag inte titta lite på krukväxterna först? :D

- Nej! Jag börjar om en kvart!! >.>

- *ser leendet dö* Va?!

- Ja, jag börjar ju 8!

- Börjar du 8!?

- Men ja! Det har jag ju sagt typ 3 gånger!!

- Det fatta inte jag!!


suck... Innan vi va där ifrån va klockan tre min över 8..


EN TILL FISK ÄR FÖRSVUNNEN!! JAG UPPREPAR! MIN FLAME THROWER ÄR FÖRSVUNNEN!! Det är verkligen inte meningen jag ska ha akvarium. Och va fan, denna gången har jag ju inte ens gjort något fel? D:


första lektionen va engelska, jag satt mittemellan mattis och albin. vi hade en bok. och jag fick ansvaret av läraren att se till så dom gjorde allt jobb åt mig, det tyckte hon lät bra. mehehehe.... >:3 nä men det gick väl hyffsat, de typ tre gånger jag lyckades få båda två att fokusera samtidigt. de är värre än hundvalpar, räcker med att någon vrider lite lustigt på sig på stolen framför så hör de inte ett skvatt vad man säger. sen jävlades de ju för det mesta också så det va väl chill xd


På idrotten hade vi typ "fritt" eller "menylektion" eller va fasen det hette. va man klar med sitt "låt oss alla se vilka moment just jag är värdelös på"-test så fick man välja mellan stavgång, springning och basket. Efter lite överläggande skiljdes jag och min sofia åt och jag va med grabbarna på basket. Tjejerna mot killarna. Och tydligen får man knappt nudda varandra innan nån skriker faul :O Haha nä men det va jag, Arlinda, Albana och Sofia W mot Max, Mattis, Albin och Anid. Needless to say så loosade vi. Men det hade suttit så gött att få torka bort det där onödigt stora flinet Anid hade genom hela matchen (den biten han va med på iaf)... så när han skulle dunka och jag kommer och springer in i honom så han tvingas ta ett steg framåt och därmed inte alls dunkar någon boll fanns det no regrets! Dock skrek han faul och läraren tittade på just då så hade han inte sagt att det va lugnt i sista stund hade de väl fått straff eller nått också. Va fan, jag toucha ju bara lite! ;)

Hoppas på rugby. Då ska fan i mig ingen komma och leka diva. Tjejerna mot killarna tycker jag!


Matten var helt och fullt obegriplig. Vet inte om ni minns det men jag va ju så glad för att vi äntligen fått en bra matte-lärare. Och alltså, han är ju kul och så, men man fattar ju ingenting. och så ska allt ha skett helst igår. Idag gick han igenom funktioner and shit, sådant vi jobbat med i ettan och eftersom jag klarade de proven borde jag fattat det då. Men nu var det så till den grad att jag knappt begrep vad siffror betydde. Johannes har lovat att ha privatlektion med mig men lyckades glömma (förtränger hemska saker) matteboken i skolan så får lösa det imorgon.


Folk har ju tydligen börjat med den här träningsdagboken idag... I gympan har vi fått som uppgift att skriva en träningsdagbok, en planering för hur vi ska träna osv i två månader. Jag funderar på att faktiskt göra det. Liksom, skippa allt socker, faktiskt träna and you know, actually try. I know, surprised me too. We'll shall see, we'll shall see...


På matten diskuterades den då Sofia W tackade nej till en chokladbit av Arlinda och fick förklara att hon bara skulle äta nyttigt... 


- Så... du äter bara grönsaker??

- och protein..
- Varför… varför gör man det..? *helt oförstående för detta till synes främmande faktum*
 
Sofia vet inte riktigt hur hon ska svara och jag börjar skratta lätt odiskret. Älskar hur det va så sjukt ofattbart varför en människa skulle utsätta sig för något sånt, nyfikenheten i hennes ögon var så genuin xD just då har läraren genomgång så han blir väl lite stött i kanten så att säga och säger:
 
- Då vill jag veta vad som är så roligt!
 
Som tur är skrattade väl Malmback och co. samtidigt eller nått för hon räddar upp det med svaret:
 
- Livet i allmänhet..
 
Han godtog det xD
 
Sen drar Faatima igång och frågar om jag fortfarande har kvar denna bloggen, halvt stött och halvt lättad svarar jag att ja, den är kvar... Fanny frågar vad den hette och mitt i allt släpper Anid fokusen på sin musik och meddelar att han (av alla människor) läser den, att den är asbra. Jag tror jag kan snacka för ganska många när jag säger att jag va minst sagt chockad. What do you mean... Det är ju liksom... Text and shit... O.o Faatima tror honom inte heller och säger att om han nu läser bloggen kan han ju få återberätta mitt senaste inlägg. Vilket han gör. Kortfattat lite från varje del. Dude. What. The. Actual. Fuck. Undrar om jag nånsin kommer komma över det faktum att folk faktiskt tycker om mitt ordbajs..

Sen har vi ju den där j**vla samhällsinlämningen också och jag orkar verkligen inte. Funderar på att skita i sista frågan och bara skicka in det och säga att jag missade den. Det va en värdelös plan Sofia. Så gör vi.


Nä nu orkar jag inte mer! See ya!<3


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards