Alla inlägg den 13 september 2013

Av Sofia von Boqvist - 13 september 2013 20:58

Du vet den där hemska hemlängtan man kunde få som liten? När man skulle sova borta för första gången. Hur man log och låtsades vara glad för man visste att det borde man vara. Mal lekte med sin kompis och hade kul men någonstans var det något som kändes tomt. När det blev dags att sova vällde detta hål upp och allt man kunde göra var att ligga i sängen, stirra upp i taket, höra vännens andetag, något som borde varit så lugnande, och tänka på hur man kunde varit i mammas famn just precis nu. Det var en hemsk hemlängtan inte sant? Mm, så har jag det nu fast gentemot en bok. Shit I need help. xD Nästa två böcker kommer inte förens på måndag så jag är fast med den vi fått i skolan, högläsaren eller nått hette den. Det första som händer är att en 15-årig grabb har sex med en kraftig kvinna i 30-års åldern. I mean, what's up with that? Och att tvinga en hel klass att läsa det är som att tvinga dem till ett stort gang bang, alla vet vad den andre har läst, alla vet. *ryser* Och efter att ha läst en så bra bok kommer den här ju framstå som ap-piss. och det är ju helt underbart. Nä men seriöst, jag kunde inte blogga igår. Va så jävla trött och nedbruten så nä. Nä det gick inte x) Den slutade så jävla hemskt och jag bara ... Jag snyftade utan tårar i tre kapitel. I det fjärde hade jag lugnat paniken så pass att två ensamma tårar letade sig ner. Hör ju själv hur hopplös jag e men fuck that! I love it!



Bara för detta får du extra långt idag så lev med det! Men igår var en sannerligen speciell dag! Började 8 och slutade halv fem, lite drygt, visserligen med en alldeles för lång rast men å andra sidan vart det spenatsoppa till lunch. Really? Really? Ah, nej tack. Så redan här hade min kropp fysiskt brutits ner och gick på energireserver. Sista lektionen vart natur med min Sofia och vi va så trötta att vi inte riktigt visste vart vi skulle ta vägen. visst jag brukar liksom säga ungefär tre gånger per lektion "äh vi skiter i det här nu" men när min sofia OCKSÅ säger det, då e hon trött xD och efter att ha suttit i en kvart för att hitta exoplaneters egenskaper bara för att få reda på att det inte finns något att hitta fick jag smärra psykanfall. likt alla från SA12P verka det som....


För ett tag sedan så gnällde jag en del på Etta för att hennes tumblr förpestade min dash med en massa ... oanständiga saker. Så härom dagen skaffade hon ett nytt för de mindre barnsäkra sakerna och på det jag följer rebloggar hon nu inget värre än det här:

 

Jag misstänker att hon överdriver för att driva med mig.


På vägen hem igår så satt jag först med Albin och hans kompisar och jävlades men när de gått så satte sig en annan tjej mittemot. Frågade först givetvis och så men sen sa hon så där extremt inte-alls-som-den-svenska-normen-aktigt:


- Jaha, och vart ska du av då? :D


min första tanke var att jag satt i vägen för henne så hon ville sitta innerst eller nått. Men det va en fyraplats. Det fanns ingen rimlig anledning varför hon skulle prata med mig. Så när jag svarat på frågan inser jag med ett sting av skam att hon bara försökte vara trevlig, något min hjärna inte alls var beredd på xD Tänkte först ignorera det och vara enstöring resten av resen men äh, va fan, vad skadar det att snacka lite? Och hips haps diskuterade vi huruvida jag skulle vänta med kille och vad hennes morsa tyckte om att hon inte bodde hemma mer. ... Suck Sofia, suck. Sen kan jag ta bussen hem från stationen när man tagit fem-tåget om jag lyckas övertala chauffören att stanna till vid min brevlåda. Vilket jag aldrig misslyckats med. Och nu var det dessutom min favorit som alltid glömmer av att vi pratat innan så jag får höra om hans liv och jobb tre gånger nu xD Sen är det aldrig nånsin några problem att släppa av mig 1km efter hållplatsen för att jag är lat, känns som värsta lyx-sjutsen xD fjäskis   


När jag äntligen kommer hem är jag rätt hungrig dock men morsan hade inte gjort mat än och om man äter något innan hon gjort det blir det ett jävla halå så jag ringde henne för att fråga om hon kom hem snart. I vårat kontor står det bastant jävla gunghäst i trä, säkert antik. Den står liksom bakom ett bord så när man går in ser man den tydligt och kan undvika att sparka på den men när jag gick ut stötte jag i smalbenet sådär lagom hårt. gjorde svinont. Andra gången (ca en timme senare och med tredubblad hunger) som jag gick in för att ringa morsan och gnälla lite så stötte jag givetvis i den igen. Den här gången lite hårdare för jag va lit mer irriterad och hade mer kraft i stegen. Det gjorde så. ont. Svordommarna regnade ner över den och jag skrek förbannelser min mor skulle fått stora dåndimpen av så det ekade i huset. Då var jag hungrig kan man ju säga.


Men det gick bra, jag dödade inte någon. Jag fick till och med nävarna på lite choklad och kunde sätta mig med min bok igen. Så då gick livet bra på nytt :3 Tills jag var tvungen att avbryta för att gå på toa och stannade till för att kola till akvariet på vägen. Vilket det uppenbarligen inte är meningen att jag ska ha något. För nu har charles, en av algätarna, också tagit självmord. Jag förstår inte! Glipan i glasen ovanpå är max 1.5 cm, de måste varit så enträgna att få dö liksom. Dom hatar mig :( 


Tyskan idag var astråkig som vanligt, tror helt seriöst jag kommer få mitt första F där. Vi hade ju prov igår, eller ah, typ, läxförhör. och jag hittade på. Alla ord jag inte kunde (vilket var ca vartenda ett utav dem) tog jag bara den svenska versionen, lade till "en" på slutet och ett tyskt u i mitten, gärna "ge" i börja för attd et skulle låta riktigt fancy. Men seriöst, en av meningarna va "Det struntar jag i" hon praktiskt taget ber om det... mitt svar:


- Ich don't give a fucken.


och "de bryr sig om varandra"


- Sie give a fucken um ihr.


Vad tror ni? :)


Svenskan var ganska behaglig, en genomgång på sådant vi hört en miljon gånger innan och sedan läsning resten. Chill :3

Lunchen helt okej och därefter psykologi och för var gång växer mitt förtroende för den läraren alltså xD Idag pratade vi om klassisk betningning, för er som vet vad Pavlovs hundar innebär så är det de. Kort version: när du förknippar ett objekt, ett ljud, en plats eller något sånt med en känsla så du känner känslan reflexmässigt när denna sak blir presenterad för dig. Vi skulle dra lite egna exempel och Anid vill väldigt gärna dela med sig:


- Ah en gång när jag var full... 

- *sara vår lärare himlar med ögonen* ajaj...

- Ah så åt jag nudlar och sen kunde jag liskom inte äta dom morgonen efter för jag måde typ illa så jag kunde inte käka nudlar sen för jag tänkte bara på det och mådde illa..

- Det var inte så att du fick den känslan av alkohol utan det var nudlarna som fick ta skiten?

- ...aahh..


Hon är förbannat go x3


Irene hämtade mig på skolan och sen gick vi på stan en stund och så ville hon käka glass på Baufhaus-stället eller va fan de heter, iaf här:



(hon ler, jag lovar!)


det va faktiskt riktigt gott :3 men när man tog sista koppen glass hade man väl ungefär allt som gick att ha på glass, nånsin. najs vare iaf x)


Sen har vi spelat spel med hennes son och lagat mat, jag tvingade i mig en latte för att kunna sitta uppe och skriva det här för det är SÅ mycket jag bryr mig om er, era otacksamma skitar! ;) imorgon är det dags för parkour så jag ska försöka sova nu, ta igen all sömn jag borde haft under veckan! så natti natti! :3


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards