Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Prince charming och ... en gris.

Av Sofia von Boqvist - 2 september 2013 22:18

Okej så jag återupplever just nu ett Tom Felton scenario. Fast det är för den här duden jag fallit:


VARNING .:JAG BÖRJAR MED SPAM SÅ SLIPPER DU SEN:. VARNING

 

   

(det är därför du får värsta dumpen av bilder. kunde inte bestämma mig....)


Och om det där inte var anledning nog så har grabben varit skådespelare i både Harry Potter (som Gellert Grindewald) och Twilight (som Caius) samt att han sagt nej till en roll i Les Misérables för jo då, nog kan han sjunga alltid. Som fucking Mika med ljusa toner och allt. Och spela gitarr. Och piano. Och så har han haft ett "vid-sidan-av"-jobb som modell. (finns en hel del saftiga bilder då ;) ) DESSUTOM så kommer han från och bor i London så han har ju Engelsk dialekt. Farligt farligt.

Jag upptäckte honom i Mortal instruments som för övrigt va SVINBRA men förstår varför så många sågar den för den ÄR ju verkligen en liten blandning av Harry Potter och Twilight (ironiskt nog) och du har liksom romantiken från Twilight, den utvalde med stor potential från Harry Potter fast detta är betydligt mer actionfyllt och ah. Jag gillade den :3 Därav har jag spenderat hela dagen med att försöka få tag på första boken på engelska men den finns ju inte!! Kollat upp 6 olika bibliotek och ingenstans går den att få tag på! De har beställt åt mig men det dröjer ju innan det kommer.... :(

SLUT PÅ SPAM OM DET!


Jo så jag åkte till pappsen i fredags, därav inget inlägg, och han va som vanligt asglad för att jag va där. Så vi kollade väl på film och käkade gott osv. På lördagen sen åkte vi in till Skövde för att gå på matfestival med min bror Olof och Johannes ^^ Riktigt trevligt va det! Helt klart något för mig ;) Bara det att kombinationen av Johannes, min far OCH min bror inte .. inte va så smart.... x) snacka om att va ett mobboffer, kul att de har ett gemensamt intresse alla tre iaf; terrorisera Sofia! :D och så gick vi då på den här Mortal instruments (de gillade inte filmen lika mycket som jag dock)^^ 


På kvällen sen då johannes hade gått hem så vart det bugg på dansgolvet! :3 Min bror släpade upp mig och det va sååå kul att få köra lite igen :D Skaffade nya vänner dessutom! Typ fyra stycken! Tror det va en av grabbarna som bjöd upp mig först och då blev hans bror eller nått avundsjuk så då fick han också va med och dansa och snart hade hela syskonskaran bestående av en tjej och tre killar slutit upp med oss i en ring x3 Sen dansade jag och den äldste både en och två och tre danser till xD bör kanske läggas till att den äldste va ca 10 bast ;) *kände mig som värsta awesome lek-tanten*


Igår kom syrran och co. å hämtade mig hos pappa och så skulle vi på loppis på vägen hem, den låg på en 4H-gård eller nått för det va ponnys och getter och en katt och en gris!! En liten gris i rosa sele satt fast utanför! Jag blev överlycklig och fick med mig Lovis för att titta på grisen! Och så långt var hon väl med, alldeles förstummad höll hon krampaktigt i mig när vi närmade oss den. Men när jag föreslog att hon också skulle klappa grisen blev ögonen av rädsla om möjligt än större och hon skakade långsamt, förskräckt på huvudet. Jag lät den sniffa lite på mina byxor (och dregla på dem. Jag hade vita byxor och en gris dreglade på dem) för att Lovis skulle förstå att det inte va något farligt men hon hade bestämt för sig att nöff-nöff-grisen inte var lika skrattretande i verkligheten. Alls. På vägen tillbaka (från själva loppisen) rusade hon i en båge så långt ifrån den hon kunde till bilen. Suck. :/


Idag ... Idag har vi ju äntligen fått träffa vår matte-lärare! :D Han va såå awesome! Och verkar leva efter sitt motto "Om ni inte skrattar ett par gånger i timmen har jag misslyckats! För man ska ha roligt när man lär sig!" och tar oss inte för idioter utan ser till så att något faktiskt händer! Love it! Trodde aldrig jag skulle säga det igen men det kanske kan bli kul med matte igen! :D (lägg INTE den mening på sinnet tack....)


Sen bara för att jag faktiskt ansträngt mig och tagit med gympa kläder så hade vi givetvis inställt.

Väl hemma våldgästade jag Sara, och vi våldgästade sedan i vår tur bibliotikarien och hjälpte henne då det va lite körigt idag^^ alltid lika trevligt :3 Jag våldgästade sara lite till (vi satt på golvet i hennes rum med varsin dator) och nu är jag hemma! Ta Daa!! 


I vilket fall, klockan är mycket, det är sent, ska upp tidigt, sååå I'll see ya people!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards