Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Vattenfylld-frågetecken-utropstecken

Av Sofia von Boqvist - 3 september 2013 21:02

förhoppningsvis vääldigt kort idag, huvudvärk och magen beter sig typ som ... som när man druckit aaalldeles för mycket vatten på en gång du vet? så den känns sådär äckligt full av ingenting. mm, typ så :)


idag var det så jobbigt att ta sig upp så jag svor att aldrig lämna sängen igen, vilket är halvt sant förutom att imorgon ska jag upp lika tidigt igen, ha fyra teorilektioner och sen gympa OCKSÅ slutar halv fem. DET är inte mänskligt. och då tycker morsan jag kan komma och jobba efter skolan. a jo tjenare.


Jag är i desperat behov av både filmen och boken Mortal instruments men det verkar som att om jag vill ha boken innan typ NOVEMBER måste jag köpa den. Får kolla närmare på detta för isf får jag väl helt enkelt göra det då, skulle jag gjort ändå bara det att jag tänkt vänta med tills man har lite stabilare ekonomi och man vet vilka covers som är de rätta och inte filmcovers osv, har ju inte kollat upp det så noga än men får väl sätta mig med det efter detta då.


Idag på naturen skulle vi börja jobba med rymden (jag och min Sofia ska undersöka ... svarta hål tror jag? eller var det expoplaneter or some shit like that?) och då fick vi se en film om när de lade fram nya bevis för big bang. och okej, det är fairly exciting att de har så bra nya bevis och så vidare men forskarna som pratade om det va så excited att jag funderade på om de skulle pissa på sig snart eller införa någon ny regel som tillät dem att gifta sig med sin forskning.... Somnande nästan på bordet. Fun times. Fun times indeed.


Samhällskunskap vart chill dock, började kolla på något spanskt schabrak jag missade första delen utav då jag kladdade på min pärm och lyssnade på jamie. ups.


käkade lunch med Sara och hennes nya vän Ellinor dock, det va trevligt :3 Gillar mina vänner, typ som den delen som Sara representerar så fylld med orginal! Så gött att vara i sällskap där människor tappar andan och man får en kram vid åsynen av mitt mobilskal (dödsrelikerna, vet du inte vad det är så skäms) istället för höjda ögonbryn och freak-stämplande blick med den förklaringen att de inte ens sett filmerna. eller rent av inte tyckte om dem. Jag menar inte att jag dömer någon, bara att man nog fungerar bra mycket bättre med mig, kan tolerera mig på en helt annan nivå om man kan förstå sånt. x)


tyskan va lika hemsk som alltid. tallefjanten svarade "va" och "va saru??" på alla frågor och jag jobbade på min blivande förmåga att bli ett med väggen. inte en helt fungerande metod ännu. får fortfarande bara frågor jag inte kan. hopplöst.


Svenskan gick bättre än väntat, vi bara läste lite skit och sen va den över, typ. sen.. asså nä sen händer inte mycket så ska försöka sova nu eller nått. byyee suckers!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards