Direktlänk till inlägg 7 september 2013

Köttmarknad eller vad?

Av Sofia von Boqvist - 7 september 2013 23:05

Har nu spenderat alldeles för stor del av dagen på tumblr igen. Min dash börjar upprepa sig och saker förlorar sin mening. Friends? nah. Food? nah. Toa? nah. Sova? nah. borde gjort du vet sådär härligt mycket nyttigt men det är väl det man har söndagar för? Att fortsätta undvika allt viktigt och få ångest för allt man inte gjort precis som vanligt alltså. Makes sense I know.


Okej så igår gjorde jag en enorm uppoffring. You guys wont believe it. Jag gick upp tidigare än nödvändigt. DAM DAM DAAA. haha, nah, jag började ändå kvart över tolv så passade på att dra till herrljunga innan och hälsa på mina homies :3 så efter att ha tjötat med det folket och catchat up on some gossip återvände jag till verkligheten och fann mig i att behöva vänta en timme på lektionen som bestod av ett litet test i psykologi på 45min och sedan inte ens åka hem....


Jag väntade en 40 min på Nicklas-slöfocken iställe! Sen chillade vi väl, båda i väntan på bättre andra tider. Han skulle ut med några kompisar och jag skulle ju på den där nollningen... About that. När jag väl lämnat mina saker hos Irene och så vidare så åkte jag dit, du vet, som en normal tonåring. Morsan hade båda förmanat och mutat mig, helt i onödan dock men ändå! It was all fun and games untill we had to take the buss. Seriously. Ni som vägrar ta bussen till skolan om morgonen för att de e mycket folk; DET ÄR INGENTING i jämförelse med typ 80 pers som ville med en buss! Alla halvt påverkade. It was such a joyful thing, when we finally arrived. And then the hunt began!

Nä men seriöst, hela folkmassan tog sig upp till annelundsparken och sen började köttmarknaden visa upp sina produkter på allt mer fantasifulla sätt desto längre in på kvällen man kom. Inte särskilt komplicerade, inte så smarta, än mindre fungerande, but still, fantasifulla. Nej förresten, stryk icke-fungerande. För en efter en kunde även de mest otippade grabbarna lägga armen om en tjej... Känner du dig inte träffad är det antagligen dig jag syftar på. Och desto mer alkohol tjejerna fick i sig desto mindre verkade saker betyda för dem, sådant som varit viktigt innan, som principer, standards, moral och partners förlorade värde fort.


Let’s play a game called “I’m totally joking, but would do that in a heartbeat if you were into it”

/Tumblr


Jag kanske är hård mot min generation nu (och låter som en bitter kärring) för många hade verkligen bara en trevlig kväll, och jag hade, as a matter of fact, rätt kul också! Jag gick ju med Frida och Linnea hela kvällen (+några andra till och från) och det va riktigt trevligt^^


Men det va rätt gött att få lägga mig och sova hos Irene sen.. Dagen efter, alltså idag, skulle jag ju upp till parkourträningen! Med två helt nya tränare vart det en lärorik och najsbajs lektion :3 Grabbarna övade lite på volter, jag testade lite smått saker jag knappt ens sett förut och ah, det va trevligt. Komma tillbaka till gamla "mönster". inte precis varit där så länge att man kan kalla det mönster, men du fattar.


Resten av dagen vet ni basically hur den gick till, och enda anledningen till att jag bloggar här på en lördag är för att mitt samvete vägrade låta mig skippa två lördagar i rad so ... there you go. nu ska jag sova! Förhoppningsvis återgå till någon mysig dröm :3 Det är fördelen med en kändis-crush, man kan prata så öppet om det, så mycket, det blir en del av ens värld på ett helt annat sätt så de invaderar ens drömmar allt oftare. Iaf för mig, så nu längtar man patetiskt nog än mer efter sängen... x) oh well, I'll see ya folks!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards