Direktlänk till inlägg 10 september 2013

A dream come true!

Av Sofia von Boqvist - 10 september 2013 22:30

Är i trans, igen. Till mitt stora nöje kan säga igen. För det är den där härliga transen, den av att ha, jag vet att det är en kliché, klivit in i en annan värld. Ni som känner mig lite bättre vet att jag skapar en sådan värld alldeles själv, till vardags, för att göra verkligheten en lite trevligare plats. Uttrycket "ah men i MIN värld.." är alldeles för vanligt i mitt dagliga tal. Men det här är så mycket bättre, för när man läser så träder man verkligen in i en helt annan plats. Visst ibland tappar jag focus några sekunder (det är trots allt på engelska och jag ÄR inget underbarn <.<) och kommer på coopertestet på gympan, glosorna jag inte övat eller tyskaprovet. Men då är det så skönt å bara kunna le, tänka att too bad jag inte kan göra något åt det då, och fortsätta leva någon annan stans. Också därför jag bett de av er som försökt prata med mig dra dit solen inte skiner... Sorry för de.



För JA! Jag har fått min bok en dag tidigare än beräknat!! Jag har vart i värsta lyckoruset hela dagen!! Men så va det meningen att jag skulle hänga med Age och simma i eftermiddag men så fick jag min bok och så va det fotboll på tv så vi sket i det. men han ville fortfarande jag skulle med han hem, vilket jag gick med på om han gick med på mina krav. Att jag fick bygga mitt fort och göra min smet. Morsan skrattade så hon började gråta när hon hörde om fortet btw.... för er som inte har mig på fb, här är en kort version jag la upp på fb härom dan av vad jag pratar om:


"-"I have a dream!" säger jag på mattelektionen och börjar fantisera om att när jag får boken jag beställt ska jag bygga mig ett fort, göra mig kakdeg med chokladbitar i och sedan äta den degen, läsa den boken, i det fortet. Tänkte förbereda morsan mentalt så hon inte får hjärtsnurp eller så om hon skulle hitta mig i köket en dag här.

- Jag hade tänkt göra kakdeg typ i övermorrn eller dagen efter det!
- ... *stannar upp just som hon ska stoppa in kastrullen i skåpet*... och VAD är det för en dum ide?! *tittar på mig som om jag föreslagit att kapa ett flygplan eller så*

Tror jag låter bli att nämna fortet då alltså...."

 

att morsan nu skrattade kan ha å göra med att jag inte längre skulle förpesta HENNES hem. I vilket fall, de här va bilderna jag såg på tumblr den mattelektionen som väckte denna dröm:

 

 

 

Detta är resultatet:

 


 

x) needless to say så vart lovis asglad! Jag är ju helt klart bäst på det här med kojor. Och när jag skulle kolla på lite olika recept så skulle hon ju givetvis sitta med och "kolla på lovis" hon har hittat photo booth....

 



 

När jag till slut kom fram till att bästa receptet för det här nog skulle vara vanligt hederligt choklad-muffinsrecept så började jag ju då dona med det och meddelar syrran att märka mina ord när jag säger smet, så hon ska inte börja bråka när jag käkar upp den! >.> hon tittade bara trött på mig och sa att vi allt fick ta och baka några stycken, om jag inte ville ha svinont i magen... 

 

Blåbär lade hon i också, och hade dem i ungnen max typ 5min, de blev sååå goda OwO

 

Jag älskar min bok x3 jag älskar karaktärerna ... karaktären*...

 

Anyhow! Idag hade vi också inställda lektioner btw, har det en del nu för tiden, så på samhällen kolla vi på en film om källkritik. Eller nä. Egentligen handlade den tydligen om ... något. Typ skillnader mellan klasser i samhället and shit. Men om människorna bara använt sig av lite bakgrundskoll och källkritik hade inget utav all den skiten hänt över huvud taget. så nu ska vi skriva en uppsats om källkritik. kul.

 

På naturen jobbade jag och min Sofia med Exoplaneter tydligen xD nä men det går svinbra, vi får gjort massor och jag måste faktiskt tänka, surprise surprise x)

 

ah och så efter den korta dagen får jag beskedet att min bok kommit, nicklas har piercat sig och jag köper äntligen min läsdagbok, det blir ju BARA bättre xD så ah, that's my day, now I'm gonna sleep. or read. we'll see about that, bye bye<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards