Direktlänk till inlägg 25 september 2013

När allt går åt helvete får man kolla åt ett annat håll, där kan ju va en kaka eller så.

Av Sofia von Boqvist - 25 september 2013 21:05

Sådär härligt inte-alls-fint-som-alla-filmer/böcker-får-dig-att-tro-röd om kinderna efter promenad i det supersköna vädret som råder nu :3 allt enligt träningsdagboken, som jag till och med skickat in! Dessutom gick jag 6 fucking km idag.



dock så började dagen inte riktigt lika bra.... eller jo, att försova sig innebär ju sovmorgon! :D morsan kom nämligen inklampandes imorse, 03.51 jag låg på sidan som om jag missat kudden och bestämt mig för att åla mig bort från täcket istället för att bara flytta på det. med armar ben och huvud halvt om halvt utanför sängkanten då hon kommer in. och jag brukar ju säga att min mor klampar in men det hon då gör är att vräka upp dörren och ta ett, max två, steg in och sedan stå där. nu klampade hon in. Vräker upp dörren och störtar in, hela vägen in. Som alltid när hon är upprörd har hon armarna i kors och antagligen blir hon lite förvånad när mitt huvud rycker till halvt onaturligt (för att kunna titta på henne ur den vinkeln) för hon kollar lite oroligt på mig innan hon börjar prata. Under dessa millisekunder har något redan hunnit forsa genom mitt huvud:


- Åh gud. Åh gud. Åh gud. Vad har jag gjort. Vad har jag gjort nu?! Vad fan har jag gjort för att få morsan klampa in mitt i natten såhär. Fan.


Och folk tror mig inte när jag säger att jag är mentalt skärrad.

Då häver hon ur sig kort att Lars har njursten, något jag aldrig hört ett knyst om så redan där är jag ännu lite mer förvirrad än innan. Och att hon nu ska köra han till sjukhuset, så jag vet var hon är. inte för att jag skulle märkt det förens när jag kom hem från skolan igen ändå... men jaja, jag väntar väl tills de åkt och försöker sedan somna om. OCH DET GÅR INTE! Jag ligger där och vrider och vänder på mig med vetskapen att om en timme så ringer min första väckarklocka.... när jag äntligen lyckas är det väl typ 10-20min kvar tills den ringer och jag lyckas stänga av den helt i sömnen. vaknar sedan när alarmet för "du behöver gå hemmifrån NU" går. och då är det ju lite sent. så efter att ha gått från toan och tillbaks och upprepat "fuckfuckfuckfuck" x antal gånger pimmar jag läraren och förklarar samt ber om uppgifter om vad de skulle göra på dagens lektion osv. hon är osedvanligt förstående, som sagt, jag älskar vår psykologi-lärare x3 jag får giltig frånvaro och kan ta ett två timmar senare tåg x3



Kom lite försent till engelskan men missade inget viktigt, typ roasten av några stackar franska-elever, Huskanovic som säger intercourse istället för inriktning och spelfilm om böcker med en och till och med två snygga killar >:3


Bet mig i tungan på matten så hårt att jag troor den började blöda. Resterna av den lektionen spenderades med att fundera på om jag kunde bita av en bit av tungan och hur mycket som skulle krävas innan jag blev ursäktad från matten, för alltid. Jag menar lite psykiska men borde det ju bli om jag förknippar matte med en halv tungbit som sprattlar på bänken, right?


Kommunikationen blir bara intressantare, just nu kolla vi på vad människor är kapabla att göra bara för att lyda order, vilket är, basically, misshandel and shit. Extremt intressant :3 men det tycker ju inte ritkigt alla.... efteråt är min Sofia sådär lagom lycklig:


- Asså de här kommunikationslektioner!! De blir bara värre och värre! Förstår inte varför vi har dem!

- Ja de är... *påbörjar något förstående om att jo det har varit lite väl brutala filmsnuttar kanske*

- De är ju så TRÅKIGA!!

- Öh.. O.o *tappar mig helt*


om jag skulle ta och sluta tro att alla egentligen är skit-ömtåliga så blir det nog bra x)


och sen äntligen, äntligen!! vart det dags för gympa och amerikansk fotboll!! dock vart det inte så mycket spel idag för det ska vi ha nästa lektion men fasen va de e kul x33 mitt lag placerade mig längst fram att ta hand om Anid, som väger 86kg. Information han tyckte var nödvändig att dela med sig utav. Men inte fan lyckades han med något för det! >:D åkte i marken några gånger var vi ju några stycken som gjorde så det måste sett bra kul ut som åskådare xD lite skrapsår men inga bestående men, ser fram emot nästa gång! Bara det att vi slutar 16.45, idag gick vi dessutom över tiden med 4min. Mitt tåg går 17.01 när jag kommer fram till busshållplatsen och inser att det inte går någon buss än på en stund ger jag upp och inser att jag kommer få ta sex-tåget hem och tar mig i lugn takt ner till stationen. men! när jag väl kommer fram så är tåget sent!! så jag hinner gott och väl med!! Snacka om flyt! Det är då man känner att det verkligen går bra nu x3 Och som grädde på moset så har Sofia W beställt tredje boken i serien åt mig nu!! :D *längtar så jag får spader* men nu ska jag sova, I TID! så ja inte försover mig!! bye bye! ^^<3


This movie spoke to me on so many levels...

Oh fuck, look at that, it's me.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards