Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Idag är jag en sork, tydligen. Pretty exciting stuff.

Av Sofia von Boqvist - 26 september 2013 22:26

Jag måste seriöst bli bättre på att märka när jag bucklat till mig. Igår vart det ju amerikansk fotboll och jag måste stött till höften extremt, fast det kan ju varit då jag försökte öppna en dörr med den också. Dumt. Gör inte det. Men att sedan gå 6km på fanskapet också, det resulterar liksom i att jag haltar omkring som en gammal gumma idag med ont i höften... suck.


Suttit i drygt två timmar nu och läst på om psykodynamiska perspektivet och beteendeperspektivet vilket tydligen va det jag missade på förra psykologi-lektionen. Och tja. Med tanke på att jag pluggat på en sak nånsin de senaste två åren så kan man ju lugnt säga att jag kan det nu. Hoppas jag. Innerligt. 


Oh, och du vet igår, det sista jag skrev?? Att jag skulle gå och lägga mig i tid så jag inte skulle försova mig idag? Mmm, det gick ju inte då. Gick och la mig typ en timme senare och vaknade halv 7 när jag måste gå hemmifrån senast 20 i. men vet du vad? Jag klarade det. För jag är bäst. Klockan för "du borde gå nu" ringer prick halv och 06.42 var jag ute vid min brevlåda på väg mot tåget. Det är vad jag kallar skills och ingen ska nånsin kunna beskylla mig för att jag tar sån jävla tid för jag är tjej. (nu vet jag givetvis att det finns de manliga rövhål som lyckas med samma sak under loppet av fem minuter och då är det ingen bedrift, men tyst.)


Första lektionen vart kommunikation. Vi skulle jobba i grupper och komma överens om föremål att ta med sig till en öde ö. Man hade en drös att välja på och det var jag, Min Sofia, Mattis, Fjanten och Rosalie i samma grupp. På listan sod "Drake" men det va visst bara jag som tyckte detta var en utmärkt ide. Hallå, den kan spruta eld, döda farliga saker, flyga dig hem, bli din eviga livskamrat... What's not to like!?? Men de bara tjaffsade något om att man inte menade en riktig drake, bara en sån man flög med snöre and shit. tråkmånsar.

nä men seriöst vi va väääldigt seriösa med vad som skulle vara bäst och dåliga förslag röstades ner fort och högljutt medans bättre förslag resonerades och övervägdes noga. Alla var överens om att om någon skulle dö så vart det rosa xD hon hade i princip ingen talan den stackarn.. men tror alla va rätt nöjda sen ändå x)


På vår två timmars håltimme sen så har denna fantastiska skola en förening tillämnad tacos, och denna fantastiska förening hade idag anordnat en aktivitet till torsdagsrasten. Fruit Ninja fast in real life. Två personer ställdes upp mot varandra, den ena beväpnad med lite diverse grönsaker och den andra med ett ninja-chop-chop-svärd. Needless to say, jag va lagom exalterad, här är lite hur det såg ut :3




Efter detta var jag sådär lagom ashungrig då jag inte hunnit med någon frukost och vi rånade därmed commerce, den lilla butiken mittemot skolan. jk, vi rånade ingenting. men köpte en monster, den nya Asshault eller va fan den hette. Sen satte vi oss i kafeterian och tjötade, jag mattis och sofia. Sofias foto-sinne sparkade in när vi upptäckte hur mycket ljus som faktiskt reflekterades i burken så hon fick fota lite xD


 


Sen... sen vart jag hyper.... sådär så till och med albin fick panik på mig. såå glad studsade jag fram och bästa vän med ALLA, jag är alldeles för lättpåverkad asså.... det va tyska precis efter det också, liite svårt att koncentrera sig. min grupp äger dock, så lite fick vi väl gjort mellan diskussionerna om piercings, tatureingar, HP, filmer och snygga killar. aaah, luff it! :3 

När läraren bad mig sätta mig mitt i en ljusfläck protesterade jag högljutt och såg till att gardinerna drogs för först varpå hon fäller den osedvanligt udda frågan:


- Men vad här det här, är ni sorkar eller?


man brukar säga vampyr men ah okej. 


- Ja! Jag är en sork!!


Som pricken över i (efter en minst sagt darrhänt men trevlig lunch med Frida) så kunde jag åka med morsan hem då hon hämtade lars på sjukhuset, hon hade lovat att sjukanmäla mig sista lektionen så jag kunde jobba >:3 inte för att hon lyckades med det så självaste Borås skickar MIG ett sms om min uppenbara frånvaro på dagens no-lektion. Nästa utvecklingssamtal ska hon lära sig ping pong, punkt slut.


När jag kom var tanken att jag då skulle först ut och springa helt enligt schema och sedan jobba resten av dagen. vilket jag ju då gjorde, typ. Jag sov 40min, sprang, jobbade och sen PLUGGADE jag ju faktiskt!! :^ Gick förvånansvärt bra med tanke på min höft och avsaknaden av vattenflaska och ... dagsljus ja vette fan. jobbigt vare iaf. även om jag har förbättrat min tid sen jag slutade springa, helt mirakulöst nog O.o


   

  


Sen stod jag ju då och jobbade med morsan och dennes praktikant; Josefina. Och denna Josefina är en seriöst helskön typ. alltid har hon något att berätta, alltid med engagemang och glädje som lyser ur de ljusa ögonen helt i kontrast med den varmt röda färgen på hennes hår. *över går i novell-språk* hrm.. *host host* sorry about that. *harkel* iaf, så berättade hon om en grej hon hört på radion härom dagen, att var gång någon skröt mycket skulle man säga "Grattis. Du har vunnit en gul traktor." Kan ju meddela att hon inte själv begrep vad det skulle betyda men nu såg hon i vilket fall fram emot nästa gång någon skröt för henne xD och så ville hon hon flytta för att studera någon annanstans men det vägrade pojkvännen och så klagar hon dramatiskt på hur han ville flytta till jämtland eller va fasen det va, i vilket fall löd hennes kommentar som så:


- Ah, för där är motorsporten så stor. Och så finns det grävmaskiner.

- Det ultimata alltså ;)

- Men tänk om det inte finns några kor där?? Har han ens tänkt på det!? *som om frågan gällde huruvida det fanns vattenledningar till huset*

- Men vad... vad spelar det för roll om det finns kor där? x)

- Jo men de är ju så söta...


asså va?? xD jag skrattade antagligen mycket längre än vad som är normalt åt det men hon är så genuin, det va verkligen en faktiskt anledning till varför hon inte ville flytta dit, för att det kanske var ont om kor där... xD


resten vet du så nu går jag äntligen å lägger mig!! natti natti!! ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards