Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Vätskebrist 101

Av Sofia von Boqvist - 2 oktober 2013 19:58

När en film har allt man kan möjligen önska sig. När man är närmast euforisk efteråt, som om hela ens liv kretsade kring ögonblicket då man äntligen får se den. ... Okej kanske inte riktigt så dramatiskt, men ah. This is me, freaking out over a movie. Wait for it.... *drumroll* ZOMBIELAND!! BAM! Helt seriöst den har allt. Sassy humor, onaturliga ting, söt kille som får snygg tjej (fucking Emma Stone ftw!!) och aaaah. bäst. Det är nicklas som tvingat mig se den för han va ungefär lika exalterad över att jag skulle se den som jag är över att ha sett den! Jag kommer ju en vacker dag bli besatt av zombies, jag med. Och inte på ett äckligt, köttätande, ruttnande vis, utan mer "AH MAH LOVE ZOMBIES ARE SOO COOL" typ. du vet. and that's how she died. funny story! :D och jag ska inte ens gå in på hur mycket jag fullkomligt avgudar Emma Stone, allt hon är, de roller hon spelar och bara ah. Jag menar kolla på henne!!!


 


När jag skapade min egna "bok-karaktär", mitt alter-ego, fantasi-jag whatever, den karaktären jag använder när jag själv ska vara inblandad i novellen, då är det Emma Stone jag använder, iaf hennes utseende, hennes sass är svår att få till om man inte har den naturligt x)


nu ska jag nog gå på min dagliga motionsrunda som en duktig tant. be right back.


Asså små saker i livet. Typ sparka i lövhögar, kolla på stjärnorna, någon som spelar gitarr, när beatet droppar just som du kliver in i klassrummet, sättet asfalt glittrar kyliga kvällar, sättet pudersnö glittrar i gatlyktornas sken, "övertyga mig ;)" som svar istället för "jaså?", jag tror det är när man börjar se och njuta av de här små sakerna som man skaffar sig grepp om saker och ting, perspektiv, hälsa.


Märks att jag varit ute i "friska" luften för länge nu, det kan omöjligt vara nyttigt.


Därför ska vi ranta lite om min huvudvärk, don't bother.

Anledningen till att jag inte bloggade igår (inte för att någon bryr sig men ändå) va för att jag hände med Age hem och glömde datorn, jag skulle nämligen med han å simma! Han spelar vattenpolo och jag motionssimmar, asbra. bara det att tydligen tappar man ut en jävla massa mer vatten än man dricker upp (I know, unbelieveble right?!) men när vi kom hem igen så åt jag lite och sådär, du vet, för att när man tränar ska man ju fylla på med energi and shit. Fick en blind fläck dock, sån där jag bara fått två gånger innan så kan ha varit därför som jag inte riktigt kopplade ihop det. Att det va en som jag kallar det "migrän-fläck". Innan jag får migrän fuckar min syn med mig så mitt i synfältet, oavsett om jag blundar med ett eller båda ögonen, så är det suddigt. men det gick över så ovanligt fort att jag inte tänkte på det! D: klockan ett inatt dock. då tänkte jag på det. då va det ett sånt där "jag vill dö"-moment i mitt liv. Smärtan i huvudet va helt jävla brutal men den hamnade ändå i skuggan av allt snurrande. för jag va yr, oh så yr. Jag överdriver inte när jag säger att det snurrade på TRE olika håll för mig. Panik började gripa mig när jag knappt kunde lägga ner huvudet utan att allt snurrade outhärdligt, än mindre lägga sig på sidan, det va helt otänkbart. Och varje gång jag nästan somnade, slöt ögonen för bara någon sekund så blommade alla symptom upp som någon jävla bonnbrasa och man började överväga bästa stället att spy på. Jag led alltså av vätskebrist. Mamman i mig, en liten liten röst begrep det och jag fick väl i mig typ ett glas piss-smakane vatten innan jag deckade (somnade eller svimmade men antagligen somnade) av ren och skär utmattning. Lättare att gå upp imorse dock, om vi bortser från knivhuggen mot ena tinningen hela dagen. Det va kul :)


oh and btw, I did NOT cry to toy story 3, hade ngt i ögat... i båda ögonen...


Kollade färdigt på black swan idag och jag och Min Sofia kom igång riktigt bra med analysen, jag utsätter mig aldrig för den filmen igen men det blir en kul analys :3


På engelskan ska vi fantisera ihop en resa med en annan typ, så jag och Arlinda ska tydligen till New York i TRE MÅNADER ... Hon älskar verkligen new york. And I like food, we kinda of had to xD


behöver jag ens säga att matten sög? har lärt mig en ny mycket viktig regel i det ämnet iaf. Sitt aldrig längst fram. Aldrig nånsin.


Kommunikationen... ja-a... det är ju som om de vill få oss att genomlida hemska saker. Först gang-banget i svenska boken, sedan den vidriga psykologi-filmen och nu det här. Ett hopklipp av jobbiga vardagssituationer med våldtäckt, pinsama samtal, douchebags och kompletta idioter. och fjortissar. för de är fan en kategori för sig och va nog det svåraste att kolla på. för finns det något jag hatar mer än spindlar och fötter så är det tvättäkta (när jag säger fjortiss till folk är det extremt sällsynt att de är så renodlat fjortiss-aktiga att de går under den här kategorin av hat) fjortissar som ändå har ett val att inte bete sig så. och människor som inte kan driva ett samtal, som är pinsamma, jobbiga. Människor som inte begriper var gränsen går, som "skojar bara", som kan gå och dööööö


gympa på ryavallen, kollade på när alla sprang lite sådär lustigt istället :3


och så hem, och nu sova, halv 11, aldrig blir det som man tänkt sig men mushu verkar vilja sova här inatt så det kanske finns hopp om det x333


natti natti!! :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards