Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Ett skrynkligt, rött litet troll som önskat!

Av Sofia von Boqvist - 7 oktober 2013 22:12

Ehrmahgad ja e moster igen!! x'3



*beter sig tills den stunden är kommen*

Engelskan spenderades med att jag va sur på pallefjanten för att han dissat mig på parkouren i lördags (som förövrigt va awesome, vilket han helt klart missade) och så letade jag information om apple store i new york, jag och arlinda ska tydligen dit " " " " x) får nog fråga ut simon lite om det någon dag här, han brukar kunna alldeles för mycket om sån skit.


gympalektionen var en sån där salig då vi bara har teori och slipper hemska saker! :D istället får man lyssna på en föregång om allt man inte gör men borde gör, allt man äter men borde låta bli och alla de där sakerna man ännu inte visste att man borde ha dåligt samvete för. Vilket resulterar i att lunchen som följer äter majoriteten av klassen asnyttigt och tre dagar framåt kommer några få vilsna stackare läsa på alla innehållsförtäckningar innan allt återgår till normalt igen. Det är typ bara människor som Modig som kan fixa en sån sak som att vara faktiskt nyttig, även om hon kanske va en aning extrem x)


Jag fasar bara mer och mer för mattelektionerna... Jag tänkte försöka beskriva det här som inte fick det att låta som om jag är en självupptagen bitch som fått allt i livet serverat för mig men jag vet inte hur jag ska göra det så skitsamma. Jag har aldrig haft några problem med skolan. (om vi bortser från den sociala biten i de tidigare åren, heh) Alltid kanske inte älskat matte men heller inte haft så mycket emot det, alltid klarat mig bra och om jag bara brytt mig en aning hade jag lätt kunnat ta en svårare bok. När då vår nya lärare kommer fram och frågar om jag kanske vill ha en lite lättare bok... det.. asså.. nej. jag har ALDRIG behövt ha något "lite lättare", och tänker fan inte börja nu. kände mig som ett rikemansbarn som plötsligt blivit fattigt och måste åka buss som alla andra barnen. men så tänker jag på hur hemskt astråkigt matte är och så slutar jag bry mig i ytterligare en timme x) (neeej jag är inget underbarn, inte överdrivet smart, bara en medelmåttig som va stud i några år, kallas brist på social kompetens)


Vi slutar 20 i två, men jag åkte direkt till sjukhuset för att möta upp Irene som varit på ögonundersökning och inte ksulle se så bra ett tag fram över, så jag hjälpte henne komma på rätt bussar osv. De va chill, va hemma halv 6 iställe då min bror Erik ringer och undrar om inte jag ska med till syrran, där typ hela min familj är för det är ingen som kommit ihåg att berätta för mig att vi skulle va där >.> Så jag fick hälsa på mina bröder och Lovis och Sara (olofs tjej) och framförallt Freja. :3 *stunden är nu kommen*



Med världens sötaste nalle från moster :3


Asså alla barn ser ut som röda skrynkliga troll i början enligt mig men det blir liksom annorlunda när det är ens egen syster som kommer ut med det röda skrynkliga trollet.. I lördags, exakt på uträknad dag, föddes hon. Och hon är såå liten O.o minns inte att lovis va så liten....


Efter det så gick ja på promenad me sara så hon fick tjöta av sig lite ;) och så fick vi kolla om slutet på Sweeney Todd eftersom hon älskade det och jag tyckte det sög. Är så besviken på den filmen faktiskt, de har så mycket helt FANTASTISKA skådespelare, de har en helt fucking AWESOME story och så gör dom något sånt här utav det.... jag menar blod ÄR inte brandbilsrött. Och det behöver inte va så tydligt att det är gore med i filmen, man fattar utan att det ska stänka ner allting och med inzoomning på köttet. Nog för att jag kan vara lätt morbid och uppskatta sånt men det här blev fult, attentionseeker-aktigt. nä, do not like. Men Jamie va snygg iaf x3


jo juste, ja ska förklara en sak för er mina icke-parkour-utövande vänner. Det finns något som heter kong. Det ser ut såhär;



detta är en av grunderna, den ser väldigt lätt ut och för vissa så ja, så är den väldigt lätt, för mig; not so much. Hela grejen är att man först ska kasta sig framåt och sen veckla ihop sig som en boll. det är där jag inte riktigt funkar, hela liten som en köttbulle-biten. så jag försöker tänka på det, så jag rabblar det som ett mantra tyst för mig själv och fokuserar myycket... "köttbulle köttbulle köttbulle köttbulle köttbulle..." vilket resulterar i att jag glömmer hoppa, har för hög fart, hinner inte stanna och hoppar därmed för sent i ett sista försök att inte rusa in i blocken. med andra ord hoppar jag liksom upp i dess kant och får den i magen. nedless to say, det såg kul ut, och gjorde rätt ont... x)


Världens bästa moster säger peace and out!<3


 
 
Ingen bild

Max

9 oktober 2013 22:46

Barnet ska inte heta albin va?

Sofia von Boqvist

9 oktober 2013 23:33

Nej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards