Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Jag klarade den här veckan med!

Av Sofia von Boqvist - 11 oktober 2013 22:46

Har hunnit färdigt med alla jävla uppgifter även om jag inte alls är nöjd med min essä, psykologi-analysen hade mer krativitet ffs. but oh well, det blir nog bra!


Jag började dagen med en tyska-lektion så hemsk att jag va helt jävla utmattad efteråt.. De tyska utbytes-studenterna var med oss igen och den här gången skulle vi sitta i par och prata, fast fjanten vägrade så han jag och våra "partners" bildade en grupp om fyra. min snubbe avskydde engelska och kunde det typ inte och albin ville inte snacka tyska så ah.. jag har inte ansträngt mig så för att prata tyska på drygt 3 år. de va kul! not. men säkert jättenyttigt om man räknar en begynnande huvudvärk resten av dagen för nyttigt^^ 

Efteråt när fjanten haft en egen liten dejt med smurfen så frågade jag högt hur det hade gått varpå han muttrar att det går bra men smurfen å andra sidan, kommenterade att det gått bra, men att han bits. albin va. vad hände där.


Svenskan var betydligt lugnare, hon tjötade lite om grammatik för det är å himla kul och vi gav lite kamrat-respons. Det är då jag börjar ifrågasätta hur i hela fridens namn lärare kan sitta och läsa 30st uppsatser om exakt samma sak och sedan bedömma dem individuellt. don't get it. just no. stahp.


Vid lunch kom etta på besök och det va trevligt, vi fick äntligen bestämt lite planer xD

Psykologilektionen inleddes med lite genomgång som för visso va intressant men har då verkligen inte sovit tillräckligt det senaste så jag nickade väl till ungefär 58gånger. men sen kolla vi på en awesome dokumentär med en swaglord som pallefjanten kallade han, en gubbe med keps bakochfram, han pratade till och med swag..igt.. xD


Then, AT LAST! Vart det dags att dra sig till Johan :3 spenderade sedan eftermiddagen där, vi tjötade och tog igen allt som hänt det senaste, vilket är en hel del! Och diskuterade olika ämnen, massor. Visst det är rätt skönt att vara omogen och fjantid ungefär 97% av tiden men sen behöver jag någon form av vettig stimulans också. Folk man kan diskutera, debattera och argumentera med. Och framför allt; lära sig utav. Han gav mig massvis bra tips för att utveckla mitt skrivande, något jag inte gjort på lätt ett år nu. och gav mig förslag på hur jag individuellt kan göra för att bli bättre. Då hans skrivstil är så sjukt unik och underbar, särskilt när han själv får läsa upp den ;D Mycket trevligt och givande!


Rätt skönt att komma hem också dock, tillät mig att somna någon timme innan jag kunde börja med analysen. Så tja, jag är nöjd med dagen, så får vi se hur det blir till helgen. imorrn hänger ju robin med mig till parkouren, det blir kul! see ya folks, hare!<3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards