Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

En sjukling med nytt hår och nästa bok!

Av Sofia von Boqvist - 16 oktober 2013 20:35

Okej så jag har blivit förkyld. Vilket är typ det värsta som kan hända mig. Du vet hur man säger att män blir så försvarslösa och handikappade vid minsta förkylning? Ah jag blir ungefär tio gånger värre. Idag har jag då spenderat dagen på mitt rum. Enbart. Visst jag har gått till köket och hämtat mat och gått på toa och sånt, men i övrigt: nope. Bara jag, min bok och en kopp nyponsoppa. Boken är typ så bra som jag föreställt mig btw, fick den ju igår men fick aldrig chansen att börja på den då. Och det är väl en historia jag bör berätta så man får den från min synvinkel och inte från Fridas... >.>


Min kompis Irene ska få en ögon-operation där de ska, då hon fortfarande är vaken om än bedöva, sticka en nål i ögat på henne. och allt jag kan tänka på är den här scenen...



-Åh herre gud... men du vet.. jag har sett sånt här hända förr, ser skitkul ut, jag svär! :D  då var förstås killen som blev utsatt en karaktär i ett tv-spel och tja... inte riktigt lika glad som du! din munterhet fungerar säkert som en sköld när tiden är inne!


De säger att det är okej att ljuga ibland. De säger att de litar på att om jag ljuger så gör jag det för att det är bäst så... Nä men seriöst så har ju folk faktiskt genomlevt den här operationen förr och jag har då inte sett några större skandaler om det i tidningarna? ^^


På lunchrasten igår studsade jag iväg med Sofia W och Frida (som gick. ytterst långsamt.) för att hämta ut min bok i knalleland. När de retats färdigt om att gå någon annanstans och skita i boken och Sofia faktiskt hade den i sina händer vägrade hon ge den till mig. Jag tvingades se på medans hon gick där, med min bok, inom armlängds avstånd... Så när vi sitter på bussen längst bak, mitt uppe i en vild diskussion om hur det praktiskt taget är en synd att skada eller vika eller skrapa eller måla i böcker (något Frida iaf hade ytterst lite förståelse för) så upptäcker hon en spindel. Precis intill en av de gula stängerna vi sitter intill. Den må vara väldigt, väldigt lite, och störde mig inte särskilt förens hon började skämta om att lämpa av den i mitt knä. Not even slightly funny. Hon gjorde en rörelse som indikerade på att hon just gjort verklighet av sitt hot och jag pep extremt fjantigt och åt helvete för högt. Motvilligt kunde jag höra ljudet av min puls som börjat slå snabbare. Diskussionen glider in på att Sofia vill jag ska öppna boken (den är ju inpaketerad i papp och grejer) i skolan så hon får se och känna på den, något jag totalt vägrade gå med på, jag skulle fortfarande frakta hem den, då kan den ju inte vara blottad! Hon och Frida börjar skämta om hur de skulle lägga spindeln i paketet om jag inte gick med på att öppna den i skolan, till slut går jag med på det, i ren panik. (här borde jag antagligen skjuta in att inget utav det här steg över någon gräns för mig, jag tycker också hela situationen var komisk, annars hade jag aldrig återgivit den såhär detaljerat. De är inte onda ;) ) Men de fortsätter göra påbörjade försök att få ner den i påsen, dra upp scenarion om hur det skulle vara en krossad, utsmetad spindel på min kära bok... hur det skulle vara kladd och ... BAM. Min hand hade skjutit ut snabbare än jag själv trott, förmodligen för att inte ge mig tid att tänka. För hade jag tänkt, hade jag nog aldrig slutit handen kring stolpen, med eftertryck, bara för att sedan titta på den med avsky. Äcklad torkade jag av den döda, utsmetade spindeln på sätet intill. Hellre där än på min bok tänkte jag som de vek sig dubbla av skratt. Utan att få fram ett ord räckte Sofia fram boken åt mig och jag snappade den åt mig nästan lika snabbt. Resten av resan kramade jag om boken i famnen under tiden som Frida argumenterade om huruvid min rädsla för att boken blev skadad var större än min rädsla för spindlar. Svar ja, there's nothing I wouldn't do for my Jace. Who happens to live in that book and... oh crap. Jag kom just på vilken karaktär som är gestaltad på framsidan. Det va inte bra. Inte bra alls. This means pain is coming my way. And loads of it Dx


Sen som de flesta av er redan vet så lät jag Sara och Etta färga mitt hår igår :3 Och inte som normala människor heller. Nej jag är jävligt trött på att vara avundsjuk på alla som går och göra värsta stora förändringarna på sitt hår coh så kommer jag där som aldrig gjort något mer drastiskt än tona lite slingor, eller när jag klippte lugg. Suck. Men nej! Nu hade jag ju gett Etta helt fria tyglar och hon hade minsann snygga planer för det! Mitt hår är nu rödbrunt, fast mer åt det lila hållet, i vissa ljus skimmrar det till och med åt det mer mörkt cerisa hållet, med mörkblå slingor (som ska förbättras nästa gång jag drar till sara) och ljust lila toppar. Det är sååå fräckt OwO men framför allt släppte därmed spärren och nästa gång kan man testa något helt annat, för mitt vanliga hår är ju ändå ett minne blott :D Fick lite blå färg på halsen och först tänkte vi inte tvätta bort det för du vet... då kanske folk inte tror jag e så forever alone trots allt ;D


Egentligen borde jag inte visa visa bild för det är inte alls så det faktiskt ser ut men...

 


Jag har börjat få tänka på vad som kan användas emot mig och inte. Börjat vakta mina ord. Och blir lika förvånad var gång jag ser att jag fått en ny fråga eller kommentar, när ska de där grabbarna skaffa sig ett intressant samtalsämne??


OH FUCK FUCKETIFUCK FUCK THIS FUCKERY jag har prov imorgon! D: i TYSKA!! jag har inte ens boken med mi... fast vänta lite.. det är väl imorrn vi har så lång rast? Då är det ju lugnt :D fast... då hade jag ju tänkt läsa.. oh no.. they're gonna make me choose... Mina studier eller Jace. Well fuck me then.


Jag... har faktiskt inte mycket annat att berätta, och vill egentligen inte skriva mer heller, har redan dumpat min dagliga dos av ambition, fantasi och potential så dags att hämta mer! See ya folks! :3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards