Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Sofia von Boqvist - 8 januari 2014 22:52

Okej tjo bros, vi börjar med tre lätta grejer. 1. jag tänker nu både ignorera och skita i mitt långa uppehåll tills vidare, vi får se hur jag gör sen. 2. varnar för kortfattat och slarvigt inlägg, borde gått och lagt mig för två timmar sedan men kan inte bara lämna det här 3. varnar även för otippade känslourladdningar, borde egentligen blogga på min andra blogg, men va gör man inte för sina läsare?


Nej vet du vad vi gör såhär, jag klistrar in det jag faktiskt hade skrivit på inlägget som skulle upp innan jul så får ni göra va fan ni vill med den informationen :)


""Okej så nu har jag fått tillräckligt klagomål för att ta upp den här skiten igen... Får väl be om ursäkt, är ju faktiskt inte likt mig att skita i en hel vecka sådär, som straff minns jag nu istället inte vad som hänt så det kunde lika gärna varit ett svart hål. that's why I blog. Men vi kan börja med det jag har bilder till och därmed kommer ihåg... I helgen vart jag hos Erik från naturlinjen (viktig point i det här sammanhanget) för att få hjälp inför matteprovet i tisdags, alltså igår.. Han ringde dit max och snodde min mobil för att byta profilbild till en han själv tagit..... sen bytte han lösenord på mobilen OCH tog bort fb-appen. så nu hämnas jag på max för honestly vet jag inte hur man gör det. Alls. Grabben kom liksom till Bäckäng vs Teknis iförd en ONE PIECE, då har man ju inga som hämningar ÖVER HUVUD TAGET.. Så ah, max mina damer och herrar:


  


Den helgen lärde jag också Nicklas lite trick, han kan nu svara ordentligt;


    

Lite skit som hände förra veckan;         

 

Och nu till denna veckans stora händelse, förutom ... nä asså det är nog det största som hänt. Bäckäng vs Teknis!!

 


   

 

Vi vann, såklart, 8-0 står det nu men det va sjuuukt spännande. I övriga grenarna ledde teknis med 4-1 så det va hinderbanan (pusslet) som avgörde allt... x) Men när vi äntligen vann så satt Amanda K och hennes stackars pojkvän, teknisten, framför oss, that face, priceless xD som en besviken/sur hund typ xD

 

Detta va innan dock, uppbyggandet av klacken... Ja och min sofia (och några till från klassen) tågade inte dit så vi såg ju hur bäckäng bara byggde upp mer och mer, havet av rött bara välde ut på läktarna och teknisterna hade väl typ 5st en lång stund... tyckte synd om dom stackarna.. xD


 




  

 


Men trots BvsT så hade vi engelska på morgonen och gympa strax därefter. På engelskan introducerades några stackars förskrämda spanjorer till vår halvt hysteriska klass... Vi delades upp i grupper med en spanjor i varje och i min ingick en grabb vid namn Juan, eller nått, han va tydligen fotomodell så när vi kom in i klassrummet igen haglade kommentarerna ner... Huskanovic tycker det är extra kul, jag är ju Haffarn, med stort H och i Faatimas mobil heter jag playern.... stämmer ganska illa överens med mig så ah, det kan dom väl få säga x3


På gympan dock så skulle spanjorerna också va med, halva klassen klättrade men det gör så satans ont i fingertopparna när man har naglar och dom går av till roten.... så jag valde core istället, vilket basically är vad pensionärer gör. och ensamma mammor..typ.. man ser ju fett löjlig ut iaf med ett ben i vädret svärandes över en tant på projektorbilden som ler åt helvete för mycket med munnen och är död i blicken. så DET utsatte givetvis antonio oss för när alla spanjorer fnittrandes tittar på....""


*återgår till nutida inlägget* sen förutom att ännu fler lärare nu mera helt accepterat det faktum att jag är bosse har de inte hänt mkt vill jag lova.


Efter skolan hade jag skrivkurs hos Johan x) han lär mig massa små knep och läser igenom mina noveller samt sågar allt som går att förbättre och det vill jag lova är en hel del x) ja e bra på att förmedla känslor men språket går inte lika bra... måste börja läsa mer det här håller ju inte. Jobbar på en novell åt en av mina forna parkourtränare, Melinda Tiger, och den ska seriöst innehålla:


  • Pantrar
  • Guld
  • Godis
  • Enväldig konung
  • Drömmar
  • Fighter
  • Hundar som blir hot dogs
  • Pirater
  • Hård rå träning
  • Robin
  • Komplicerad dock bara hintad kärlek
  • En intelligence force

Ehm ah. Jag har en story där allt är med nu, och helt ärligt..den är awesome. men fan det ska skrivas också och det kommer bli långt...och ta tid...


Under jullovet dock har jag ... börjat kolla på American Horror Story så om allt går som jag vill kommer du få höra en del rant om det x3


 


Rekommenderas starkt, helt klart min typ av serie!! Som en hel hög jävligt morbida skräckfilmer med helt fantastisk karaktärsutveckling och så mkt plot twist att du slutar bli förvånad om mamma egentligen skulle vara en pappa liksom. och spöke. och pappan till en hund. som för övrigt sprängdes i micron vid ett tillfälle. ah, fun times, fun times indeed. När jag berättar om det för Simon så tittar han lite oroat på mig och påpekar att det omöjligt kan va nyttigt för min mentala hälsa xD Simon btw är en kille från Lidköping, vi spelar cod och tjötar :3


Min jul har spenderats mestadels hos pappa vilket mest gick ut på att vi kollade på film och jag fick ät precis vad jag ville, jag har typ levt på revbensspjäll och frukt :3

   



Men har givetvis firat med lillskrutten och grejer innan det med, delade ut paket och grejer, jag fick en burk med syrrans hemmagjorda praliner x33 Min bror har dock gjort det till hans personliga lilla hobby att på alla släktkalas ta upp det ytterst intressanta och väldiskuterade ämnet "Sofia i kombination med alla killar hon någonsin tittat på" så ah. utan att jag sagt ett ord tror dom att dom lyckats få veta mssa smaskiga detaljer bara genom att kolla på graden av rödhet mina kinder antar, vilket skulle kunna funka, om det inte vore så att de tar ALL rodnad för bekräftande. så ah, de får väl hålla på då...


   


Jag har också snackat en heeel del med Johannes, han är nu min van och jag är hans fän, kombinationen av man/fru och vän för jag har kontrollen över honom och får bestämma vilka som är värdig hans sällskap :3 Vi har även diskuterat viktiga frågor som vad som skulle kunna hända när jag blir full och huruvida en sengångare heter just sengångare och inte slowbro.


   


Nyårsafton har jag hört har varit extremt spännande för många men jag har haft det osedvanligt lugnt asså. Fem tjejkompisar som inte sets på länge, varav två utav dem hade skaffat sig pojkvän sen sist så det va väl en hel del utfrågningar och tjejutbrott men det...gick fint x)


 


Jag har godkänt pojkvännerna och fått lagom mycket fyllesms och samtal, Nicklas ringer mig vid ett och bah "ah jag vet ju att du inte gillar mina fyllesms så jag tänkte att jag ringer istället! :D" ... wow. men till hans försvar så hade han typ inte ens börjat dricka där x) hur nu det va försvar vet jag inte dock. ska FÖRHOPPNINGSVIS träffa både han och mattias på fredag för det har jag bestämt och de har ingen talan. haha nä men har inte sett dom på jag vet inte hur länge och det är seriöst dags nu! sen kunde jag få hänga med på hobbit dagen efter men då har jag lovat att hänga med johannes och dessutom ska de till puben och dit in kommer jag inte ändå ;)


 


Sen ska jag vikariera som parkourtränare på lördag förmiddag också x) har tränat med Nadja och Tiger iiigår blir det, och i alingsåshallen med de flesta av de övriga grabbarna iaf, även om somliga missfall *host pallefjanten och Tobias host host* inte tog sig dit ;) vilket fortsätter vara sååå sjukt kul x33 jag gör faktiskt framsteg och det märks! jag är till och med taggad att börja gymma just för att greja parkouren bättre och alla är så sjukt snälla, har ju typ inte träffat en enda parkourmänniska jag inte blivit nyfiken på och alla är så sköna typer. Det är egentligen bara skitlata människor som käkar skräpmat och drar dåliga skämt och citat från barnfilmer om vartannat och allihop så fulla av vänlighet. snacka om att dra alla över en kant men fuck it, jag älskar dom :3 sen att killarna är rätt jävla snygga gör ju inget liksom 8)


Den här grabben särskilt, han kommer ifrån Frankrike och hittade hans sida på fb för ett tag sedan. Det här är fan mitt mål, att kunna röra sig så flytande över hinder, sån rå styrka med den lättheten och smidigheten, han rör sig som vatten. det är hur snyggt som helst, den mjuka stilen, den ska jag fan ha.



 


Jag gjorde till och med en dikt om parkour häromdan när jag råkade söka på det på da, so here ya go;


Parkour, freerunning, call it whatever dear

For it is art
A new world for the open minded
Filled with possibilities and a lack of gravity
You will learn to move like the water flows
Jump like the bird flies
And fall, as light as a feather
No sound, hoodie up, of course it’s suspect
Don’t worry we’re all just a bunch of lazy kids
Learning to move again
Climbing over your limitations like just another bench
Running trough your "can not”-s with the force of a bullet
Rolling over your non believing laughs with weights of confidence
All with such swiftness, such grace
You won’t even know we were there
Parkour, freerunning, call it whatever dear
For it is art
 

Ta daaa x)
 
Vad mer kul har hänt just idag då? Joo men ... vi hade inställd matte!! :D sån eufori känsla vill jag lova x333 sen... har det säkert hänt massa mer men jag varnade ju för kort inlägg förut så får väl hejda mig... x) hoppas du hitta någon kul del att läsa i all denna bråte dock, jag har haft rätt kul att göra det må jag ju säga :3 Har helt säkert glömt en massa saker och folk men får ansvara för det sen isf... aja, natti natti folks, good to be back!<3
 
 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards