Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Sofia von Boqvist - 27 januari 2014 21:07

Nu ska du fan få höra om min helg för DAYMN va den har vart bra :D Vi börjar med lördagen! Parkouren alltså, ja jag vet knappt vad jag ska säga det va så fucking awesome. Mina känslor för parkouren, framför allt människorna där är starka ska du veta. Gud nåde den som hindrar mig från att komma dit för det där är nog fan det bästa som hänt mig. Jag satte volten i lördags, och för er som inte vet så har jag försökt göra det x antal veckor nu, väääldigt många... Jag har alltid landat konstigt osv men nu satte jag den!!! Jag ställde mig upp efter och fick sedan sån rekyl att jag for framåt och satte mig på rumpan för det xD Men andra gången stod jag upp helt perfekt och va extremt chockad x) Då jag jobbat på den väldigt länge, varje träning, rätt mycket vet ju alla vid det här laget att jag haft svårt med den så nu när jag väl satte den.... Vänder mig om och ser hela salen applådera åt mig x33 Alla va så sjukt glada för min skull och folk jag aldrig ens pratat med kommer fram och grattar och meddelar hur snyggt och bra det va xD Fick värsta bamsekramen av William och Tobias sa att han var stolt :3 Hans förtjänst att jag sätter den så det hoppas jag ju iofs att han är xD Nadja och Tiger skuttar fram i harmoni för att fråga vad all uppståndelse va om då de inte såg vad jag gjorde bara att alla applåderade xD Jag va så lycklig, du anar inte, det låter kanske inte som en särskilt stor grej och det va ju dessutom på hoppeliborgen men för mig som kämpat så länge var det stort. Och allas reaktioner, de gör mig så glad, de är alla så positiva och fina och underbara och AAARGH jag flinade hela vägen till tåget. och ganska länge efter det också. väldigt länge faktiskt. x3 skuttar fram till Adrian (en av tränarna) för att kolla vad dom gör och tänkte inte på det förens han säger:


- Se inte så jävla glad ut!!!

- *flinar ännu större*


Han skrattar och vi kommer in i en diskussion om hur man borde avliva människor som är onödigt glada på morgonen :3 Sen satte jag kongen riktigt och flera gånger om och det kändes ju fett jävla asgrymt också, fick både en high five och en fistbump utav albin för denna dagens bedrifter, och DÅ äre fan bra xD nä så ah, det gick bra x33


Öppnade ett av kinderäggen jag fick av johannes idag:


 

tror inte du förstår min lycka kinderägg är fan det bästa som finns helt seriöst min kärlek for that shit knows no limits

Precis lagom svårighetsgrad på pusslet också så det va riktigt kul :3


Sedan (i lördags efter parkouren) var det inte många minuter från det att jag anlänt hos pappa till det att vi skulle iväg till nästa stopp, Revy i skara... eller va fan det nu heter. Livat i Parken hette den, det är ju den här årliga grejen vi åker på med pappas fosterhems-syskon. Han har ju bott på barnhem och nu har de väl ingen vidare kontakt utöver detta precis, vi äter tvårätters för typ 700 spänn och kollar på den här revyn för snuskigt mycket pengar... Och detta är en folksamling som sätter värde på status, du ska jobba mycket och tjäna bra annars är du en onödig klump i samhället. Deras bästa skämt är när de kan säga att vattenflaskan egentligen är ren vodka och kan skoja om att de tar så stora stora snapsar (vattenglas med vatten), deras samtalsämnen är hur var och ens firma går, hur kallt det varit och om det inte va ngt fel på maten trots allt. Och så givetvis samma genomgående skämt som dras VARJE år utan undantag;


- Ja om man skulle ta en sväng förbi korvmojjen på vägen hem nu då!! :D

- *alla skrattar*

- Ja va det inte du Ingvar, Ingvar? Va det inte du, jo men det gjorde du väl en gång, gjorde du inte det?? xD


Ingvar, det är min far det. Han hade tydligen gjort det för typ hundra miljoner år sedan att han köpte sig en korv på vägen hem från något kalas så nu drar de det skämtet VARJE gång. Och så är de aldrig nöjda med revyn efteråt, visserligen blir det sämre och sämre för varje år men jag har nog aldrig hört dem vara riktigt positiva ngt år.... Nu har jag krankat ner på dem en hel del och det verkar väl som om jag hatar mina fosterfastrar och fosterfarbröder med respektive vilket inte stämmer. Det är sköna människor så sett, asså de är ju trevliga att prata artigt med och en utav dem som också är jätteintresserad av psykologi brukar jag särskilt snacka med för hon en cool. Och så e det kul att ha lite bättre koll på de där människorna, nu vet jag till exempel att deras mor och far inte lever längre att deras moster  är den siste i den generationen vid liv fast ingen verkade veta var hon höll hus och pappas riktige far lever inte längre utan det är bara min riktiga farmor som är i livet. Detta har jag väl fått veta innan givetvis men har fan ingen koll ju xD


Nog tjötat om min familj! På söndagen åkte jag med far min till lidköping för att kunna hälsa på Simon så vi kollade väl på lite film och hade trevligt så ah, det va mysigt :3 på vägen hem därifrån dock lyckades pappa köra på ett rådjur, hade lätt hjärtklappning först men den lade sig snart då jag förstod att det djuret aldrig hade kunnat överleva det där och som tur va hade jag rätt x) Hälsade på bror min en sväng innan jag tog tåget hem och panikskrev naturuppsatsen som skulle va inne 23.59 Fan det sämsta jag skrivit på hela gymnasietiden så besviken på mig själv... och jag som verkligen behöva A på den uppgiften... Men va fan, "hur har papper påverkat människan och samhälle, är det en hållbar utveckling och hur påverkar det miljön?" är inte precis det intressantaste ämne jag haft.....


Snapchatade sandra förut and I must say, she really is fucking faboulus xD


 


Idag då... Idag har vi jobbat på den där jävla dansen som ska visas upp och grejer... den är extremt osmickrande och hemsk och vidrig och jag hatade mitt liv lite extra där en stund..... Johan var dessutom utanför fönstret en bra stund och den grabben hade ju kul åt det hela så mycket förstod jag...... x)


På kommunikationen satt ja och pallefjanten och retade gallfeber på varandra, han fick veta av ett test vi gjort att han var sjukt högt över genomsnittet när det gällde att vara aggressiv i konflikter och vår stackars lilla Håkan, lärarn, som jämt och ständigt poängterar ut hur passiv han är frågade om inte Albin va lite störd trots allt. nästa gång håkan kollade till oss meddelade jag då;


- Han har nu gått in i deppression av att få veta tt han trots allt ÄR efterbliven och korkad...

- Du har alltså gått över ett år i beteendevetenskap och det här kommer du på NU?!


fan jag älskar den lärarn alltså xD sen kollade vi på grannfejden så det va chill :3


på samhällen kollade vi också på film, även om den filmen suger getballe; "Äta, sova, dö.", hade betygsnack och diskuterade i grupper. Så den lektionen sög, ligger efter med en uppgift i källkritik så har för närvarande bara C, kan få mkt bättre om jag lämnar in den och den är svinbra... men då måste jag typ.. anstränga mig... och det är jobbigt.


På tal om betyg så har jag fått A på den Psykologikurs vi nu avslutat och ska gå vidare med fortsättningen efter, detta innebär att morsan blir skyldig mig 500... du anar inte hur glad jag blev x3333


Spenderade eftermiddagen/kvällen hos etta för vi skulle plugga, vilket för visso gick åt skogen helt... Vi snackade med Arvid iställe, hennes pojkvän och om ni vill se ett praktexempel på ett fint förhållande ska man fan se på dem, sååå söta ihop x33


Och nu somnar jag snart på tangenterna så vi höres folks! ;)<3


 

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards