Alla inlägg den 21 januari 2014

Av Sofia von Boqvist - 21 januari 2014 21:32

okej lyssna nu riktigt noga för det här lär jag antagligen bara kunna berätta en gång och faktiskt tala sanning.... Jag gick och lade mig när jag sa det igår. nej det är sant!! Jag somnade 19.00 O.o helt otroligt!! Så lycklig! Tills en och en halv time senare då morsan kommer in i rummet.... och väcker mig.... suck...


- Va gör du?..

- Jag sover!!

- Nu?

- JA NU!

- Kan jag tända en lampa?

- ?!?! NEJ

- Bara en liten la...

- NEJ JAG SOVER

- Ah men det kommer du inte göra om en stund ändå...

- <.<''''


då ville hon ha snack igen så jag somnade inte om förens halv 11 lik förbannat. Aja, jag får försöka igen snart!

Och det hjälpte ändå lite, för det va lite lättare att gå upp imorse :3 Men fick nog sjukt mkt energi för det va lite flummigt på naturen... x) Min sofia hade gett upp allt hopp om att jobba mer så vi satt coh snackade och hon fipplade lite med sina inställningar. Så tittar hon på mig helt stolt, pekar på skärmen och säger;


- Hey titta nu kan jag se sekunderna också! :D

- VA?! Men det är ju jätte-hemskt!!! D:


ser hennes leende falna en aning och ögonen speglar inte ängre glädje utan förvirring men innan hon svarar kompletterar jag med en förklaring;


- Nu ser du ju ditt liv ticka förbi, sekund för sekund! Dx


Jag har nu skådat uttrycket på någon som är 500% done with my shit... xD Snart hade hon återgått till att se endast timmar och minuter igen....


Svenskan va hur chill som helst, kollade bara på föreläsningar och tumblr hela lektionen. Lunchen va lite mer spännande dock.... x) Ellinor bland annat satt på en plats där personen innan (troligen bara Huskanovic) hade glömt kvar sitt halvdruckna glas med mjölk och en använd kniv. Ellinor lyckades käka med den kniven en bra stund utan att märka det och sedan dricka upp resten av mjölken... Vilket är rätt udda då hennes egentliga glas var fyllt med vatten... xD


Sen diskuterade vi sömnvanor och sånt, ett ämne vi till och med fick max engagerad i, det ni ;D Jag kommenterade hur mycket jag tyckte om att vända på dygnet under sommaren då solen är äckligt varm och det är svettigt och folk ute och bajs på dagen men på natten är allt perfekt och stjärnor och inte en kotte och ah underbart... x3 varpå Frida kvickt svarar;


- Aha det är därför du bara blir röd bosse. :)


I have never... that was... did you just.... weeeell fuck you then!! xD


När vi sedan går ut ur matsalen påpekar hon hur Albin alltid går lite märkligt, så vi överdriver den stilen och snackar om att ha swag när man går eller inte då Albin studsar iväg som en annan hobbit med benen brett isär och gung i varje steg (kort sagt det såg jävligt komiskt ut) med orden:


- Men har ni inte lyssnat på vad Antonio lärt oss!! Man ska ju gå såhär!


Just som han säger det och kommer ut i korsen där nästa korridor möter den vi stod i i en T-korse så står tydligen Antonio där till höger xD Han går sedan förbi med handen som skygglap och om någon skulle frågat hade han garanterat förnekat hela vår existens och hans inverkan i den xD


På tyskan sen blev jag mobbad, brutalt, av läraren!! Hon får ju för sig att ha någon jävla ordlek i början innan vi får komma in i klassrummet med jämna mellanrum, svarar man rätt får man gå in och sätt sig, svarar man fel får man ställa sig sist i kön och försöka igen. jag avskyr dem.... Så när hon kommer gåendes med värsta suspekta lappen i handen och någon frågar om vi ska ha sånna där frågor igen och svaret hen får är bara ett brett leende...  jag svarar istället;


- Hon flinar ondskefullt så det är väl högst troligt....


På tyska svarar hon då något i stil med "nejmen sofia! ondskefullt?! flin?! xD" en så verkar det som om vi ska få gå in utan vidare omständigheter så jag snabbar mig och ska smita förbi då hon ställer sig i vägen för mig.... Jag får en mening och svarar givetvis fel så ställer mig sist igen.. Bara det att ingen annan får någon fråga för alla andra kan bara knata in, även om dom inte fattar ett piss av vad som just hänt xD då ville hon bara jävlas med mig så jo ja jag tackar ja!


Sen har jag spenderat resterande delen av dagen hos syrran...   tvingats kolla på saltkråkan med Lovis...


 

Även om hon är ovanligt ointresserad av sin stora kärlek; Pelle.

Försökte övertala henne att låta mig kolla på Emil eller nått istället då jag verkligen hatar i princip alla karaktärer i saltkråkan, den bara stör mig, sjukt mkt.


- Snääälla Lovis? Vi kan väl kolla på Emil! Emil i lönneberga, det är ju kul, kan vi inte kolla på det? :D


Utan att slita ögonen från tv:n så mycket som en sekund svarar hon bara helt kallt "näh" samtidigt som hon andas in så det förstärkte känslan av no care lite extra... xD Man bah jaha, tack för den du! Så vi kollade väl på saltkråkan då...


Lilla kommendorskan......


Sen efter maten begav vi oss ut för att göra det vi bestämt från början, slakta kaniner! Bara tre st iofs så det gick väl bra^^ Fick avsluta den sista själv bara för det blev kaoz här inne x)


 

Blood-spill in this cold winter-snow...


Men nu ska jag nog försöka tvätta bort lukten av kanin-fett på händerna en gång till innan det är nana-dags! x3 see ya folks!<3


Du när du tränar parkour//Fjanten

 

Sorgligaste är ju att det är fullständigt sant......


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards