Alla inlägg den 10 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 10 april 2013 20:26

lika bra att få det här överstökat för ... FAN ... va jag e bra :3 ska nog måla lite på min arm ikväll..... vet ni en av de goaste saker som finns? när jag va liten så fick jag alltid måla Age på ryggen för han tyckte det va så gött, syrran gjorde det på mig några gånger och daaaamn.... that shit is relaxing. Eller att stryka någon över ryggen/armen. Då och då genomför jag mitt lilla experiment och hittills är det ingen som inte typ avlidit för att det är så najs. nä jag vet inte varför jag kom å tnka på det nu... måla på armen va det ja!


aja, börjat kolla på andra säsongen av skins nu x3 sara hitta den online, så mitt liv och alla kommande lektio.... hrm. nej. nejnejnej. nej sofia. inget skins under lektionstid. det är inte särskilt barnvänligt. haha, nej.


imorse när jag va nere för mitt dagliga glas juice så kommer morsan ner, du vet som om hon haft bråttom direkt ur sängen för att hinna prata med mig...  Sen står hon bara där i några sekunder och tittar... jag:


- Hej..?

- Hej. Skulle du kunna hjälpa mig med datorn??

- Nu?!

- Ja, jag bad ju om hjälp igår men då gick du ju å la dig istället! *skitsur*


>.>' jag råkade somna, av utmattning. Så jag fick väl hjälpa henne. att flytta ett dokument från datorn till USB-minnet. så ah, det tog jävligt lång tid. missade nästan tåget. puuuh...


Jag har idag kommit fram till självinsikten att inget är ett problem om du inte låter det vara ett problem. Det är bara du själv som skapar problemen. På exakt samma vis kan du skapa lycka. Vi komplicerar saker waaay too much... och jag börjar låta som bob marley...


på tyskan trooor jag vi läste några texter, inte helt säker, jag satt på tumblr, hittade den här (Don't hug me I'm scared). you know, normal daily shit. uppenbarligen. inte undra på att jag e lite sådär. halvmysko.


börjar få halsbränna vilket är allt annat än okej och blir jag förkyld kommer här skapas mordkänslor.


på samhällen pratade han (igelkotten) visst om massmedier och dess ideologier (visste inte ens att de hade ideologier..) och tycker sen vi ska vara kapabla att sortera tidningsartiklar i de olika kategorierna... 

sista lektionen engelska då jag ännu en gång fått för mig att jag skulle läsa upp ngt inför klassen. lite spontant sådär. så läste upp First kiss, skakade konstant men tog mig från podiet med både livet och datorn i behåll.. fuck that shit.. meen sen fick vi låna böcker så jag har nu Blood sinister som jag ska läsa som en uppgift i skolan, typ 200 sidor wtf, så det ska bli kul :3 va så jääävla hyper på vägen hem sen bara, även om det dog ut i samma stund som jag insåg att för överlevnadsprincipers skull behövde laga mat. men ändå xD macaroner is tha shit<3


vi har ju inte ens några läxor? va e det här. tragiskt. jag måste verkligen sluta säga tragiskt.... jag gör det liiite för ofta... men nu är jag ju klar och klockan är bara 9 så det är inte alls tragiskt! :D kan jag läsa ikväll ju... :33


bye bye folks!<3

Av Sofia von Boqvist - 10 april 2013 08:45

okej så jag liksom... ehm.. somnade. ^^; jag kom hem, tog upp fliken för att börja blogga, åt lite skittles, kollade lite tumblr och så va jag så trött så jag skulle bara lägga mig ner lite, typ 10 min eller sådär. Då va klockan åtta, fyra timmar senare öpnnar jag ögonen och ger upp allt hopp om att göra ngt produktivt över huvud taget. Så jag hämtade en filt (katten hade tagit mitt täcke igen) och somnade om, med kläder och smycken på. Alltså har jag sovit 10 timmar nu x) Energy here I come! :D inte ens särskilt jobbigt att gå upp imorse då ju xD


men ah, det här lämnar mig ju till att berätta om min gårdag, idag istället.. Sorry :/ Men det passar rätt bra, två minuter innan lektionen började imorse får vi ett pim om att vi har inställt båda första lektionerna denna morgon... Så tre timmars håltimme x)


urk, jag hatar att berätta om gårdagen... det känns som om jag ligger efter cpmycket och då blir det inte bra och som perfektionist måste det bli bra... Visste du att majoriteten av alla de som skjuter upp saker så mycket att det blir ett problem, de är perfektionister. För de vill inte börja på något om de inte vet att det blir riktigt bra, att de har tid att avsluta det. Tydligen går skiten i släkten x)


Jo men så igår på svenskan troor jag vi pratade om lite nationella prov, jag måste gjort ngt helt annat för minns fan inte ett skit av det x)

På matten fick vi kasta omkring lite stift...


Vid lunch så kom Etta upp till skolan och våldgästade/retade gallfeber på mig lite... Ibland funderar jag verkligen på hur jag lyckas, få av mina vänner är särskilt lika mig.. x) Men efter en brottningsmatch om tuggummin satte jag henne på en buss. Sen var det dags för no, och då hände det betydligt mer....


Först och främst konstaterades det helt fascinerande att jag och min Sofia har namnsdag på samma dag... Och hon blev rätt lycklig när hon fick veta att vi båda fyller år den första.. Fast ah, inte samma månad, det är ungefär ett halvår emellan xD

Satt vid tumblr en stund också då denna bilden kommer upp...



och jag bryter typ ihop... xD Sen vänder mig mot min Sofia bara för att få en blick som säger "du är en hemsk, hemsk människa"... och då bröt jag ihop lite till xD


Sen skulle vi undersöka en lökbit och vårt eget saliv genom microskåp i halvklass. (andra halvan fick det outhärdligt intressanta uppdrag att läsa om celler) I lökbiten kunde vi se växtceller:    och i salivet kunde vi se djurceller:   Elin som hade microskåpet intill mig försökte hitta djurceller i sitt saliv men hittade istället något stort, konstigt och ... randigt? Jag kollade på det och konstaterar:


- Men det här är ju en växtcell... Eliin... Har du käkat morot nu igen!?


Så ah, det va väl .. kul. Fast det blev lite mer intressant när helt plötsligt hela klassrummet genomsyras av ett öronbedövande tjut, ihåligt och tomt. Läraren blev nästan lika vettskrämd som alla tjejer och frågade med en gång vad klockan var.. Ifall det skulle varit något test-larm eller så. 20 över 3. Det går inga test-larm 20 över tre >.> misstänkte att jag skulle behöva beskriva den här händelsen senare så spelade in ljudet, men man kan inte ladda upp bara ljud ... heh...



 

Myspys! :D


Efter den lektionen va det sluut :3 Så skulle dra till tåget, alltså lämnade jag skolan med Fåret-fjanten, vilket Faatima var snabb att lägga märke till och hojtar därmed:


- Oooooh, ska ni gå tillsammans!?? :D

- Ja, pucko, vi åker med samma tåg -.-

- Det finns toaletter på tåget! :D Ni kan ta dom! Ta med en plastpåse!! xD


Jaa faatima, så kan jag strypa honom med den, utmärkt förslag.

Albin:


- Den får inte plats i en plastpåse..... x)


Åja, nu va du allt lite hård mot dig själv, såå tjockskallig är du inte :) Skulle väl va håret isf.


Efter skolan drog jag med unknown och hennes morsa hem, stötte nämligen på dom på vägen. Och det blev bestämt att vi skulle se Rise of the Guardians... sooo much feeels.... Förstår nu vad tumblr fangirlat så sjukt mkt om. Jag shippar Jack Frost och Tandfen, alla gånger x3 Eller Jack + Rapunzel...Den är nästan bättre ;)



Men störde mig rätt mkt på att tomten har fucking rysk dialekt... >.> han bor ju på nordpolen!!


- Va e han, rysk!?


Sara:

- Inte vet jag, nordpolare..?


nordpolare? Really Sara, really? xD

morsan ringde i förrgår, innan vi skulle på bio du vet. och frågade mig lite om det:


- Jaha, så det ska bli kul nu ikväll då? :)

- Aa?

- Är det bara du och Sara som ska gå?

- Ja? *börjar bli suspicious*

- Så inga pojkar??

- Nä, inga killar >.>


Har inte du förstått det än mamma? Jag är ledsen men din dotter KOMMER bli en ensam kattant i celibat, liksom, för evigt. Too bad. :/ Eller ah, jag har ju alltid sara, kärleken ;)


när folk säger att de läst ALLT... skrämmer fucking skiten ur mig och jag kommer spendera resterande av den dagen att läsa om allt jag nånsin skrivit... Om man skulle samla alla som faktiskt läser min blogg i ett rum... troor det skulle resultera i en panikattack.. så jag fortsätter inbilla mig att ingen jävel läser skiten, lättare så x)


men nu tror jag inte det va ngt mer jag skulle säga... så ska satsa på att vara lite mer social mot min stackars Sofia, suttit med det här jävla inlägget i typ en och en halv timme nu... >.> you better like it!

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards