Alla inlägg den 16 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 16 april 2013 19:23

Hade svenska talet idag :3 Det känns som om det gick riktigt bra så kommer antagligen inte få det betyg jag hoppas på men xD jag pratade och lärarn flinade sååå då klassar jag det som lugnt^^ 


på matten såååå... jobbade vi nog med sannolikhetsläran igen, jag va tvungen att gå ut för att ha krismöte med sandra xD

no:n va soft däremot! :D vi skulle ha betygsnack, halva klassen, och de som stannade kvar idag fick börja senare imorgon bitti. jag va en av de lyckliga som skulel få sovmorgon, bara det att när man snackat med henne om betygen (ja, det gick bra, har möjlighet att få A) så fick man gå! :D så jag va väl på lektionen tiomin mer än de som fick sluta tidigare xD och därmed hann jag med tvåtåget med cornelia, albin (och hans typer) och malmback. såå cornelia fick bestämma vad jag skulle göra idag xD tydligen, enligt henne, så skulle jag först käka en frukt, sen springa spåret, blogga (utomhus), plugga (inne) och sen äta mat. ... jag gjorde det, ehm, nästan ^^; jag käkade en frukt, jag sprang spåret men sen på vägen hem så stötte jag på min gamla gympa-lärare christina som ville hjälpa mig strecha xD och min gamla lärare Anki så det tog lite tid :3 väl hemma igen tänkte jag kolla ett avsnitt skins men kom inte mer än halvvägs innan max-tönten beordrar mig att vara med på lol med han och albin. så fort jag loggar in så frågar sebbe om inte han och pontus kan vara med också, såå jag joinar dom i skype istället så kör vi mot albin och max, och vinner, för vi är bäst :3 men sen bjuder max och co. in mattis också, och även om vi har med en kille till såååå hjälper inte det. tre stycken i level trettio är inte precis lätta att slå. muppar. oooch min mamma stängde av strömmen mitt i alltihop så internetet dog i typ en minut, jag fick reconnecta till allt och ah, det tog cplång tid. jag blev smått vansinnig...


- MAAMMAAA!?!??

- Ja..?

- Gör du något med internetet!? >.>''

- ...näe... Eller... Jag stängde av strömmen lite..

- VA!? LÅT BLI DET! FATTAR DU HUR MYCKET DET PÅVERKAR MIG OCKSÅ!? INTERNETET DÖR, MAMMA!

- Men jag trodde inte internetet ... *börjar mumla för hon inser hur det lät* gick på den strömmen...


nähe?! och vad troddu du internetet gick på då, min blotta viljestyrka?! >.>'


men jag lyckades komma tillbaka och tjötade lite med sebbe och hans kompisar efter matchen med, han kallade mig tant och jag rageade ;) det är kul det där, att spela osv, fast jag tar mig aldrig tid till det, och de e ju synd.. :/ dessutom tror jag morsan hade hönsköpare förbi då jag satt och skrek fuck liite för många gånger så det kanske är lika bra vid närmare eftertanke...


meeen fick sen äntligen återvända till skins, you see, sen förra avsnittet då chris dog så bestämde jag mig för att ta en liten paus, samla mig osv, efter hans död liksom. och så kolla rman på det här och dom fuckING GNUGGAR IN HANS DÖD I ANSIKTET PÅ MIG MED EN FUCKING BEGRAVNING OCH FINA FUCKING ORD OCH ALLA ÄLSKAR HAN SÅ FUCKING MYCKET OCH JAG GRÄÄÄÄÄÄÄT!! alltså inte såhär lite, gulligt, en tår eller så, nej nej nej, jag GRÄT! skakandes och snörvlandes som en liten fjant... jag är INTE skapt för sånt här och har lovat mig själv att aldrig nånsin mer kolla på en serie sara vill att jag ska se.


jag har kommit på att jag ska ta ett sabbatsår från känslor! ^^ seriöst skojat, inga mer jobbiga scenarion, inget mer drama. nu ska vi testa det här med att inte bry sig så jävla mycket och verkligen ta saker som de kommer! lätt å säga nu men ajg ska försöka, okej!? okej.


nä men det jag tänkte skriva om igår va typ det jag pratade om idag på talet, social utveckling! :D närmare bestämt MIN sociala utveckling, inte tusan vet jag varför, kul ide och nytt att skriva antar jag, du behöver inte läsa...


Okej så på dagis så blev jag beskriven som "Sofia säger att hon är bästa vän med Anna, men det märks knappt då hon är väldigt bra vän med alla barnen" ... jag minns bara anna x)

I förskolan va jag det lilla freak-barnet som kunde aaalldeles för mycket om saker man som 6-åring inte ska veta något om. Hade lektioner i myshörnan för mina kamrater om hajattacker och hur de dödat folk, men mest sexualkunskap. Kan faktiskt minnas ansiktsuttrycken på dem, så fascinerade, allt va så spännande och jag briljerade STORT! ...

Jag minns min första crush, en liten blond kille som hette oscar. Han gillade geoparder så jag skrev ett kärleksbrev med bokmärken av geoparder och rosor på x3

På den här tiden var jag "Lik far men söt ändå" ... motvilligt så erkänner jag det. jag har alltid varit min pappa upp i dagen, alltid pappas lilla flicka. och så såg jag ju ut som en relativt söt hamster när jag va liten xD

Sen flyttade vi och jag grät hela vägen utan att riktigt veta varför, kanske för att katten skrek hela vägen... Jag skulle börja trean då och ah... som du kanske förstått va jag ett mycket socialt barn, jag fick bästa vänner väldigt fort och har aldrig haft problem att prata med främlingar tack vare morsans handelsträdgård, sånt va vardagsmat liksom. Men när jag började på mörlanda va det inte lika lätt att vara ett socialt barn...

Kort sagt så va det extrema grupperingar. Min bästa vän va tv:n och en glass-skål, tills Sara kom. Då blev hon mitt allt :') xD


jag fick ta och avbryta det här lilla experimentet för fuck... jag är verkligen inte van vid en öppen blogg xD kan ju inte hålla på och lägga upp hela mitt liv sådär! no no no, det skiter vi i x) så ah, tyckte du kunde få det lilla iaf, för det va lite komiskt x)

kort sagt: jag är sjukt social men samtidigt enstöring så det blir smärre problem där ibland x)


har egentligen tyska läxa tills imorgon och borde väl vara klar med samhälls-grejen... samhälls-grejen ska jag försöka med, kanske, sen, men tysken skiter jag nog fan i... blaaaah, hatar tyska.


får väl sätta fart med den... helt fantastiskt, jag hade helt glömt vad jag deppade så över innan och har inte ens tröstätit choklad! :D med det säger jag godnatt folk!<3


/Elvis isn't dead, I heard him on the radio./



Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards