Alla inlägg den 21 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 21 april 2013 22:25

Jag vet att jag är fjantig. Jag vet att jag är fånig. Jag föraktar redan den här delen av mig själv. Men jag har seriöst hjärtklappning och smärre panik för att för ca 10min sen såg jag ngt som rörde sig i ögonvrån. Jag tittade dit och spg typ den största hus-spindel jag någonsin sett. Inte riktigt en femkrona men nästan, PÅ BARA KROPPEN!! Jag brukar inte vara så extrem att jag åtminstånde inte kan hantera situationen själv men allvarligt. Det här va riktigt riktigt vidrigt. Så jag ... jag gick ner för att be om hjälp. Jag hämtade mamma. Japp... där är jag i utvecklingen... herre gud... Men jag trodde ju ALDRIG att hon faktiskt skulle komma! Lars muttrar ngt om djurvän med en extremt sarkastisk ton och morsan suckar tungt och följer med upp. Väl upp pekar jag ut platsen där jag senast såg den och gå ut ur rummet för att slippa se den springa med sina vidriga ben en gång till... det är det värsta med spindlar.. hur de rör sig, så onaturligt, så äckligt! Men mitt rum är ju inte precis städat. Mamma rotade väl lite med en plastburk i högsta hugg men gav snart upp och efter en predikan om hur jag borde städa mitt rum osv osv lämnar hon mig ensam. Hur ska jag kunna städa nu hade hon tänkt sig!??! Aldrig att jag utsätter mig för risken att ta upp ett klädesplagg och helt plötsligt märka hur äcklet springer uppför min arm.... Jag fick inte ens lov att sova i gästrummet inatt. Det finns ingenting som skrämmer mig så som dessa vidriga kreatur gör. Fy fan.

När jag sov hos irene en gång så vaknade jag utav ett tunt skrapande. Då va det ett sånt as som tog sig uppför en papperspåse. Fattar du vad det innebär?! de kan ta sig upp för fucking anything!!! Med andra ord kan jag lika gärna vakna med en sån i nyllet imorgon.... eller svälja den... Visste du att en genomsnittlig människa sväljer 8 spindlar i sömnen under sin livstid? nu kryper det överallt.... fuck my life...


vill du veta ngt nästan lika kul?? :D jag måste bli klar med min del av religionsuppgiften som ska redovisas imorgon, blogga här, helst blogga på den andra bloggen, läsa, göra klart min film och ah.. överleva innan klockan blir 23. nu är den 20 i. 


i helgen har jag varit på torget då som sagt, riktigt trevligt, gött väder, goa kunder, fick sålt massor och Age betedde sig större delen av tiden i alla fall! :) eller ah, var gång han gick på toa fick jag en sån här bild:


 


men det är väl sånt man får ta när det gäller Age liskom.


sen åkte jag med pappa i hans cabbe, han är som ett barn, så stolt xD Vi köpte nya mc.byxor till mig efter myyyycket letande. Uppenbarligen så är alla som åker mc långa och smala, inte korta och tjocka. Vilket jag tycker är märkligt för hur ofta ser du en lång och smal mc-knutte? Suck, aja, det gick till slut x)


visste du att spindlar bits? hände mig massa gånger när jag sov i tält i holland, men även hemma. två små röda märken som kliar. det är spindelbett.


men vi åkte sen mc en heel del, käkade på kinaresturang, köpte glass, kollade på film, du vet, den sedvanliga standarden för mina pappa-helger x) men sen drömde jag något så märkligt... Det var jag och en äldre snubbe, äldre som i typ tolv år äldre eller nått, och så Sara. Jag såg aldrig riktigt sara, hon var bara starkt närvarande och jag visste att om jag gjorde ngt med den här killen skulle hon bli så djupt besviken på mig så jag kunde inte... jag förhindrade att ngt hände gång på gång för jag bara visste att jag skulle behöva berätta det för henne sen och hon skulle bli asförbannad. Grabben va jättecharmig och jag har gillat honom sen länge, vid ett tillfälle då han lurade mig till skratt igen så sa han:


- Se, se hur roligt vi har ihop! Konstigt att vi aldrig gjort ngt...!


Jag stirrade på honom, förskräckt. Det fick inte ske, inget fick hända. Jag kunde inte. Måste ju göra Sara stolt...och i all ärlighetens namn var det allt annat än rätt för mig. Annars hade hon ju aldrig blivit så sur...


En ÄNNU roligare sak är att jag har kommit på att jag nog kan få träningsvärk av att TITTA på andra som gör ngt. jo, jag lovar, jag absorberar deras smärtor, eller nått. För idag kan jag knappt röra armarna alls och den här sit-ups-rörelsen man gör när man reser sig upp ur sängen. Den är inget alternativ. hela den främre sidan av min torso gör så fucking ont att när jag petar på revbenen känns det som en kniv i sidan. OCH JAG VET INTE VAD JAG GJORT!! ;_; det har åtminstone varit fint väder.


nä nu ska jag sluta tjata för måste komma igång med allt annat som måste göras så see ya people!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards