Alla inlägg den 12 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 12 april 2013 21:52

And the walls kept tumbling down

in the city that we loved

But if you close your eyes, does it almost feel like nothing changed at all

How I'm gonna be an optimist about this


kommer hem typ 9 på kvällen och bah "hmm va det inte fasligt länge sen jag åt??" när jag gör saker, och aktiverar mig, det är då jag inte blir hungrig. så skolan + träffa irene + parkour = sofia glömmer av typ normala saker som ... dricka? suck. 


att börja åtta på morgonen strider emot alla lagar om vad som möjligtvis skulle kunna tänkas vara okej. speciellt nu när vi gjort det typ varje dag denna veckan. så. sjukt. trött. ska fan sova direkt efter det här, tänkte spela lite först men fuck that. jag ska fördjupa min relation till sängen. helt klart.


vi hade nämligen historia direkt på morgonen, fortsatte kolla på historiens sämsta film, utan lärare. jag vet inte hur många gånger jag utvecklade ett hat, lite starkare än stunden innan, mot denna film. USCH! men trots det så skulle jag hellre sett filmen 3 gånger om än att sitta igenom en lektion med ali där han BARA pratar om bibeln och vem som skrivit vad och deras historia i livet. inget skriva på tavlan eller ens antecknande, han bara pratade. jag va så taggad innan lektionen och bah, ja men idag ska fan bli en bra dag och va såhär allmänt glad, men så drog han igång och jag lovar att jag somnade minst fyra gånger och dödade honom i huvudet typ en miljon. mitt i all bulshitted crap han spydde ur sig så insåg jag att jag nog inte skulle lyssna mkt bättre även om jag bara satt där med datorn nedfälld. sååå jag fällde upp datorn och tog fram mina hörlurar, det va väl där det brast för honom för med en gång så säger han till mig att nej, ingen dator, det får jag inte! på rikigt? mer än halva klassen satt med datorn uppfälld. minst en av dem spelade lol, med en mus, extremt frenetiskt. flera hade hörlurar på helt och inpluggade. minst två stycken sov. men JAG får inte fälla upp datorn? åååh, usch! jag va så arg, så frustrerad och sur! om jag hade kunnat mörda folk med blicken hade han varit pulveriserad.


lunchen spenderades i kafeterian, övandes på gloser till ett förhör smurfen ändå inte samlade in! >.> sånt är ju sådär lagom störande. vet inte om vi gjorde något mer... jag minns det då inte... eller jo! snackade om bi-satser och grejer. grammatik. jaa, det bästa som finns!


sen vart det dags för gympa, den första utegympan i år och den skulle spenderas i kyla och regn. underbart. verkligen underbart. SPECIELLT när vi skulle ha livräddning. alltså ligga ner på marken och spela död. man kan lugnt säga att jag va en sassy ass mother fucker för jag avskydde verkligen hela den situationen. men de e lugnt. that's cool. för sen skulle irene hämta upp mig och de e skoooj x3 jag hjälpte henne sortera lite prylar sen flytten och så, det gick bra så, och sen hämtade vi upp fjanten på stationen. hade lovat att skjutsa han om han visade vägen för ja jag är mentalt handikappad och hittar inte till ett ställe bara från första gången sådär >.>' men det gick bra, dom liksom godkände varandra så det va lugnt x) parkouren gick också bra :3 inte för att jag gör något! än så länge är jag ju bara med och tittar på, ska börja sen nästa termin. men det är skoj, riktigt skoj faktiskt. människorna är sköna snubbar och det är fett coolt att se vad de kan göra x3 

sen tåget hem, satt och tjötade med grabben typ, går hela vägen hem och får sånna här mysko impulser att knata iväg på promenad för det va så najs ute men inte med en 20kilos väska. nop-e-ti-nope. hävde i mig kvällsmat istället.... jag håller verkligen på att förvandlas till olof. han är jag. jag är han. vi är ett.


jag har snöat in på den här Bastille - Pompeii det senaste! seriöst analyserat texten flera gånger, lyssnat på den typ 24/7 och skrivit minst två texter i dess anda. har kommit fram till att jag inte alls tolkar den som det är tänkt men fuck that, finally lite inspiration! hade väldigt gärna lagt upp dikten här men fan, det kan jag inte göra xD någon måtta på dumheterna får det väl ändå göra ;) kan ju inte sälja hur mycket av mig själv som helst till människor som inte ens kommenterar! >.>


funderade på varför blogginläggen här är så korta och det är seriöst för att jag inte kan tillåta mig att skriva om människor på samma sätt, alls. ett sånt här inlägg på kanske max en och en halv A4 kommer jag ju återberätta på den andra bloggen med typ 10A4 istället.. jag vill kunna läsa tankar... *suckar lägtansfullt*


juste! Jo imorgon kommer johannes förbi en sväng också, det ser vi fram emot! :D sen gudstjänst på söndag pga den allmänt allt annat än acceptabla läxan vi har som går ut på just det. men är med min sofia, amanda k och elin så det blir najs, fett najs faktiskt. 

vad som inte alls är lika najs är morsans planer inför valborg.... tydligen ska vi ha någon grillfest grej/sak här hemma vilket jag sällan uppskattar ngt särskilt såååå om någon känner för att släpa med mig på ngt då så är jag vääldigt öppen för förslag!


och jag är alldeles för trött för att leta upp någon bild till dig... jag ska gottgöra det imorgon... lovar... x) jag och johannes kan säkert ta lite selfies eller nått ;) aja, natti natti folks!<3


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards