Alla inlägg den 14 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 14 april 2013 22:25

det är 25 fucking grader här inne och jag har huvudvärk. fuck this fuckery, inget långt inlägg idag vill jag lova.

du vet de där dagarna då man helt enkelt är skitdålig på att prata med folk? mhm, socialt handikappad, ska fan fixa papper på det.


idag har jag varit på gudstjänst med min Sofia and let's be honest, it sucked. Men sen tycker jag ju också att sånt är infernaliskt astråkigt...

större delen av tiden satt jag och funderade ut hur långt det va mellan lampan och räcket, här är bild:



och försökte klura ut hur mycket ansträngning det skulle krävas för att hoppa från räcket, landa i lampan i spagat, falla bakåt så man hänger upp och ned i spagat och sen falla nedåt, slå en volt i luften, landa på fötterna och rulla sig upp till stående position igen... jag kom fram till att det nog va säkrast att inte testa.


så efter att ha haft en disskusion med morsan för att hon fått sjutsa mig till borås och tillbaka så hämtade age upp mig^^ sen hjälpte jag han att klyva ved i några timmar :) innan jag åkte så går jag förbi morsan och meddelar att detta innebär att jag ska sova hos syrran ikväll, bara så hon inte blir sur över det också. då tittar hon olyckligt på mig och säger:


- Sofia...

- Vad?!

- Sätt inga fingrar i den där klyven nu bara...

- Åh herre gud.. Hej då mamma!! >.>'


... jag tänker inte ens kommentera det. bara att komma över att i morsans ögon kommer det aldrig finnas någon hejd på min klumpighet. nånsin.


jag drack en halv liter oboy till idag, i protest. det här med hönsen har verkligen gått för långt nu. dock så har jag fått veta att vi då visst inte ska ha några ankor eller gäss i trädgårn, de ska säljas, oooch att hon planerar att göra sig av med kalkonerna. men jag tror på seriösa allvar att om hon va tvungen att välja mellan hönsen och typ .. sitt företag så kommer hon välja hönsen. vårat gästrum/kontor är nu mera barnkammare för kycklingar och stinker permament. man kan inte vistas på nedervåning över huvud taget om man A) har huvudvärk eller B) ska sova.


iaf, efter vedklyvningen så kom syrran hem med lovis och då kunde man minsann inte vila mer... jag blev förste ansvarig till en febrig högst aggressiv unge. isn't that just wonderful?

men age och jag stack ner till tappen och köpte godis/hyrde film och jag fick lite glass så då va det lugnt igen. eller ah, typ, du hör ju, jag gnäller fortfarande xD


jag har tänkt på hur jag ska göra med bloggen över sommarlovet och kommit på att för att inte skämma ut mig själv brutalt och skona er från alldeles för mycket skit så tror jag bestämt den kommer ligga nere hela sommarlovet. fan. det är något jag verkligen inte ser fram emot. sommarlov. huuh. jag gillar att det händer saker i min vardag, att den är planerad och att jag har människor omkring mig större delen av tiden. även om många är smått ... speciella. så kommer jag ändå sakna er :( med andra ord så ska jag få er att lida lika mycket. ni kan ju inte bara få komma och ta del utav mitt liv hur som helst utan att jag får veta ett skvatt om hur ni har det! och hör sen!


imorgon btw är chansen stor att ni slipper se mig i skolan iaf ;) har en lektion och det är religion sååååå tror nog jag skonar mig från det. syrran får sjukanmäla mig imorrn ;)


är det ngt mer jag vill ha sagt om idag så har jag glömt det nu. antagligen en hel del. peace out bitches<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards