Alla inlägg den 13 april 2013

Av Sofia von Boqvist - 13 april 2013 21:51

idag är en skum idag, så antingen blir detta ett långt jävla inlägg om mycket skumma saker eller så är jag smart och håller det för mig själv och så blir det här cpkort... vi får se.


SPOILER! (är på näst sista avsnittet i säsong två)

kollat på skins till exempel, du vet tv-serien sara fick mig att börja kolla på och som jag nu sålt min själv till? Mm, this dude, Chris , kinda grew on me. Han blev min favoritkaraktär och nu sitter säkert sara och skrattar... hon måste haft sååå kul när jag förklarade min stora kärlek för den här killen. han är så jävla awesome, hög som ett hus 90% av tiden, mottot är fuck it, världens charmigaste och lyckas väl kanske inte alltid så bra men damn han e adoreble. och vet du vad? han dog idag. han. mother. fucking. dog. jag har gått igenom ett av mitt livs kärleks och kär väns död idag. no wonder I'm feeling weird. och sara den jäveln. hon måste skrattat röven av sig i huvudet. för hon höll då minen fint, jag va upprörd över ett av de första avsnitten med chris för då får man veta om hans familj och hur jävligt han haft det och hon bara ler och säger att det blir värre... det blir värre... jag utbrister i förskräckelse att nej! inget mer dåligt får hända min chris! nothing I tell you! som svar på det vände hon sig bara mot datorn igen med ett leende som brukar betyda "oookeej... va en idiot då så kan jag kolla på när du lider.. 'cause it'll be fucked up" men som vanligt förväntar jag mig ju inte precis det värsta! inte att han skulle dö iaf!! >.>' så ah. life's great! :D

Saras kommentar på mitt rage-anfall på henne:


Jag sa ju att det inte skulle sluta bra för honom x3 
Men det är bra att lätta på känslorna ibland över en serie xD


jahaaa... så nu har jag undertryckta känslor jag inte vet om också. isn't that just splendid!?


Men jag har två andra serier till dig nu ^^ Du skulle ÄLSKA one tree hill, och ingen dör och alla killar är cp charmiga :3

 

ooohhh no. nope. not gonna happen. inte en gång till. jag skiter i om ingen dör, jag kommer ju vara ett emotionellt vrak när hon e klar med mig >.>


vaknade upp efter en besvärande dröm inatt, klockan va bara nio och redan där va jag lagom grumpy. gick motvilligt ner för att fixa frukost, hälsar på age som hälsar på med lovis och hör då deras samtal. morsan och han. tydligen, så har vi gäss och ankor i äggkläckningsmaskinen just nu. gäss. de där köttätande monstren. fan nästan värre än kalkoner. we're having these mother fuckers in our garden!   it has teeth. kommer ju aldrig mer kunna ta hit någon. och lär väl få spärra in katten i källarn eller nått. annars äter väl asen upp henne. jag vet inte exakt hur seriösa de va men de finns i äggkläckningsmaskinen iaf, det finns en liten chans att morsan kläcker äggen åt någon annan men om inte får jag väl göra så som jag och johannes kom på. tar ut dem i en liten bur i trädgårn och tänder eld. kanske t.o.m kan testa min giljotin, på riktigt? jag vill verkligen inte ha gäss hemma, okej??


ah, jo, så åter till ämnet så va jag väl kanske inte på världens bästa humör. skitsur va jag rättare sagt. kände inte alls för att prata med någon. så står jag i köket när jag hör dom börja prata om mig, i rummet intill. >.> naturligtvis är det huruvida jag träffar någon kille eller ej. mamma:


- Ja men det kommer ju en kille hit ikväll! :D

- Jaså? Jaså? :D

- Jaa... fast det är nog bara en vän... Det är johannes...

- Oh, jaha, är det johannes.

- *extreemt besviken* ja och han är ju ... *suckar*.. bara en vän..


ja mamma, ja, okej?! jag fattar! >.>' för dig som inte vet, min mamma har alltid shippat mig med johannes, hon avgudar honom. jag får göra typ vad jag vill, bara namnet johannes nämns. sååå grabben har lovat att kolla om han kan dra med mig på något på valborg.. x) fucked up really, för människorna hon inte gillar de är egentligen sååå sjukt mycket mer... hrm.. ordningssamma. 


och åter igen fick jag påpekat för mig att jag förvabdlats till en liten version av min bror, olof, I don't understand, how is this a bad thing again?...


jag vill verkligen... verkligen ut och gå ikväll... men sen är klockan också halv 11, det är mörkt ute och lördag. argumenten för att hon skulle släppa ut mig är små. men jag kan ju testa?

hela huset luktar typ godis för mammas äckliga doftljus...men mitt rum ... gör inte det. heh.

och neej, såklart får jag inte gå ut. för det finns ju så många hemska typer där ute. i ljung. jo men det har ju faktiskt varit sån där mörlanda-marsch idag, så då ska det ju ha kommit en massa människor till ljung!! jag har sett fyra stycken på hela dan. fyra!!! aja, jag tog ännu en halv liter oboy så antar att det gör upp för det. hittat morsans grogg-glas och det va fucking enormt, perfekt ju! behöver man inte springa ner och hämta nytt hela tiden! :D när jag tar det tittar mamma hopplöst på mig som om jag just gjort det mest onödiga du nånsin kan tänka dig så jag meddelar att det va antingen det eller ett kylskåp på rummet. you choose mom. 


jag och johannes tog inga bilder xD men han lärde mig lite prylar med fb jag inte visste innan, och lyckades få datorn att börja läsa upp allt som stod på skärmen typ som google translate. under tiden som datorn börjar läsa upp all text den hittar tittar grabben fundersamt på den...


- Johannes!!

- Hm... Ja... 

- Vad tryckte du på egentligen?!

- Jag är inte van vid mac-datorer... sorry... x)

- åh suck...

- *trycker på några knappar igen och datorn slutar prata* så ^^


däremot så diskuterade vi skolan och all den skit våra klasskamrater får för sig och tro mig, han har rätt kul åt att få höra om hur fucked upp vår klass egentligen är. han går ju teknik, alltså bara nördar, så ah.. ah. men han har lovat att komma och skämma ut mig på skolan någon gång... underbart xD


om jag skulle ta och läsa lite ikväll, det brukar få mig på andra tankar^^ men egentligen borde jag ju jobba på mitt tal, fast.. det är ju en hel dag imorgon också... 


jag gillar mitt rum. det är kanske inte alltid så städat som man kan önska men jag gillar det. det är personligt. inte särskilt stylish men personligt. det finns bitar av mig utstrött överallt. det är ett sånt där ställe som om jag dog skulle vara väldigt jobbigt för mina nära att besöka för det skulle vara så ... jag. bli inte upprörd över den liknelsen, den må vara morbid men låt oss sluta låtsas som om inte majoriteten av alla människor tänker på det viset from time to time, det är bara smått opassande att yttra det.


det blev visst ett långt och mysko inlägg idag, grattis eller vad säger man? x)


måste få pappa att ta fram motorcykeln nu igen alltså. nästa helg eller nått för det här funkar inte. har blåst förbi mc:s hela dan och jag är så sjuuukt sugen att åka en sväng, riktigt jävla långt och bara va. älskar det. adrenalinet när han växlar upp och man vet att om minsta lilla sak går fel i just det ögonblicket kan det vara slut. thrilling. eller det fullkomliga lugnet av att bara luta sig tillbaka och känna alla dofter som matchar upp till landskapet som sveper förbi. en dag kommer jag somna där, jag svär.


ja en till helg utan några planer blir det då icke! nu har det varit en och jag är uttråkad! When life get's boring, take a step forward and make it happen. Make life happen.


Jag har tänkt på det här med alla ni typer som läse rmin blogg varje dag. blir det inte lite mkt? lite mycket .. sofia, liksom?? tänker framför allt på er som jag ändå träffar varje dag i skolan. jag tröttnar ju nästan på mig själv här borta.. >.>

 

aja, nu e jag bra trött, natti natti människor!<3


She's fucked up

but honey so am I

No exuces

No lies

She's a brave, crazy bitch

but why would I even bother?

No exuces

No lies

She may beat me in that game

but then you're not worth it...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards