Direktlänk till inlägg 27 april 2013

meh kom igen. inte ens jag vill läsa det här...

Av Sofia von Boqvist - 27 april 2013 22:14

~Det här är delen då jag gnäller om torget~


Jag älskar att åka till torget. Att se solen gå upp genom dimman på vägen in, att få plocka fram och göra fint, att tänka ett steg längre, vad säljer, vad säljer inte? Var tittar kunderna först, vilka färger ska finnas framme?

Att äta baguette och småprata alldeles för länge så kunderna väntar när man kommer tillbaka, att göra något jag är riktigt bra på, att få göra något snällt mot någon gammal dam, att minst varannan kund känt mig som liten eller bor i närheten av min mormors grav eller dylikt. 

Men jag hatar torget. Hela helgen är förstörd, man kan inte göra något på fredagen för man ska upp nästa morgon, man kan inte göra något på lördagen för då ligger man i koma. Jag hatar hur ont i ryggen jag får efter att ha stått upp hela dagen, jag hatar den äckliga toaletten, jag hatar de gnälliga kunderna och jag avskyr den långa obekväma bilresan.


Idag kom det en tant med en relatvt stor handväska i ena handen och en käpp för att kunna gå i den andra. Tydligen kände hon till hela min familj, bodde granne med någon kyrkogård... Iaf så skulle hon ha en hel massa penseer, 48st närmare bestämt. Det innebär två fulla lådor.. Det skulle hon aldrig fått med sig, bilen stod långt bort sa hon och såg alldeles bekymrad ut. Av erfarenhet vet jag att tanters "långt bort" sällan är samma sak som för oss andra. Så jag erbjöd mig att följa henne till bilen med lådorna. Hon blev smått till sig och frågade flera gånger vad jag skulle ha för det och om hon verkligen inte kunde hjälpa till. Jag vägrade ta betalt för ngt så banalt och tog en låda på varje arm och började knata med henne. Tanten har tagit uttrycket "långsam som en snigel" till en helt ny nivå. sträckan som tog mig, i snabb takt, tre minuter att gå, tog oss lätt en kvart. Jag fick veta att mannen som uppfunnit rullatorn är svensk, att hon hade bytt ut sin hjärtklaff och fått en från en kalv ooch ... att vi hade fina penseer. tillslut kom vi fram, tror inte jag hade klarat ett steg till, armarna värkte och gjorde förskräckligt ont vid det här laget.. Då tar hon upp sin plånbok IGEN och vill betala, jag fortsätter envisas med att det inte behövs men hon såg så olycklig ut vid den tanken.. tydligen gillar pensionärer att dela ut sina pengar. märkligt folk. så jag fick femtio spänn och oanvändbara armar för resterande delen av den torgdan. seriöst, de skakade. nog för att jag är darrig i normala fall men bläääh, det va inte kul!


sen va det väl inte så mkt mer som hände, age mordhotade någon blomma, skrämde slag på nån kund oooch jo, ja juste! jag va lagom sassy. så enfaldigt trött på gnällspikarna som kommer dit och påpekar att vi är dyra! inte för att vara sån men vi har seriöst de finaste penseerna på hela torget, de är frosthärdade och är allmänt svinbra, vi har odlat dom själva och bla bla bla. helt enkelt, de är värda priset, till och med jag fattar det. så idag när det kom fram en exttra fisförnäm kärring med handskar, solglasögon och ah du vet, en sån där kvinna som har massa pengar och bryr sig mer om hur hon ser ut än om sina egna barn. just den damen står på andra sidan våran torgplats och halvskriker:


- Kostar de fem kronor styck eller?!


med sin snorkiga lilla röst. så jag ler bara hotfullt inställsamt och svarar innan age får luft:


- Haha, nä, 7 kronor styck och 10 för 60! :)

- Hahaha, det va det värsta! Är det plus moms då eller?? Hahaha!

- Nä, det är plus kvalité.


sen köpte hon 10st och en bellis. IN YOUR FACE BITCH!


iaf, mer än så har jag nog inte att gnälla på om torget idag.


~Här är delen då jag gnäller om allt annat~


Jag hängde med hem till linnea och age sen, har läst en hel del, busat med Lovis en del, hon kan nu säga typ det roligaste ordet i världen, majs :3 så vi ska springa runt och säga majs, fast hon har ingen aning om vad det är än xD det löser vi!  låt oss se här nu... jag tvingade syrran till att göra milkshake med/åt mig, det blev kungligt:



ledsen för tråkigt inlägg idag but you know, that's my life currently, booring ... 

nu har jag en väldigt viktig tid att passa, ännu en dejt med sängen som lovat ge mig en mysig kram för jag vill ha en. sooo see ya folks!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards