Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 1 mars 2013 19:01

Hemma själv ikväll dåra, vad gör man då? En fredag liksom? JO MAN SOVER! HA! Nä men seriöst, fick släpa mig upp nu, slog på lite musik, käka lite choklad, du vet, få igång någon form av livskraft.


Idaaag... På historian skrev vi mest själva, inte för att jag kommer särskilt långt, jag behöver min Sofia som säger till mig när jag inte jobbar och gör uppgiften med mig xD Jag förstår inte hur folk kan få uppfattning att jag skulle vara stud, jag gör nog mindre läxor än de allra flesta! Inget att vara stolt över >.>'


Religionen så kollade vi på film med Ali som kommentator, han skrattade lite, jag skrev lite, han skrattade lite till och så redovisade Amanda K och Elin om förföljelserna på kristna :)


Oätlig lunch, alltså spenatsoppa med någon högst mystisk pasta-sallad som alternativ. Och fil, förstås, för alla älskar ju bitter a-fil med socker, kanel och lite russin. mmm! Kommer nog äta en del ikväll.. 


ah och sen har jag och co. tyska. och till allas stora glädje har nu även denna lärare hittat EAV, ett tyskt band. För att du säkert ska förstå ska jag lägga upp en låt här nedan. Det var nämligen så att min förra halvgalna tyska-lärare också tyckte det va suveränt med tysk musik, särskilt EAV. Eller ah, det va väl snarare min klass som bönade och bad VARENDA JÄVLA LEKTION om att få höra Banküberfall, allra helst se filmen till. De kan förmodligen dansen allihop nu, och sjunga den. Tro mig. Titta nu på filmen och se mitt lidande för hela det året sippra ur varenda jävla överglada ton...


Klicka.


Du behöver inte ens veta vad det betyder, det vet knappt jag heller, utom att han ska råna en bank för ondskan finns överallt, men uppenbarligen suger han brutalt på de.


Har hängt med Josefine en del idag, det inkluderar liksom fåret emellanåt också. Rätt soft, har nu vigt de närmsta tre åren till att begripa mig på Josefine's syn på mat. För den är så långt ifrån min man kan komma. Då hon tar en grov grov smörgås med advokado tar jag en ljus med nutella liksom..

Ah så gick vi till commerce i disskusion om detta med albin. jag kommenterar att jag avskyr nyttiga saker och albin svarar kvickt:


- Ah det syns! ;)


vi behöver seriöst jobba på hur man beter sig, dags att avbeställa douchebag-kursen nu alltså! Men det är lugnt, Faatima fick nys om Hillbilly-"incidenten" så nu lär han aldrig nånsin bli av med det..... ;)


Nä men det verkar ju som om folket uppskattade det här, ingen blev alltför offended och på det här viset, eftersom att ja, jag har tänkt fortsätta agera påtvingad-klassmamma, så håller jag koll på mitt eget skolarbete också! Kanske faktiskt får gjort en läxa då och då... Juste, lyckades ju glömma skicka in samhällsuppgiften, trots att jag tänkte på det hela dan. och gjorde färdigt den igår..


OCH VET NI VAD MINA SMÅ TÖLPAR!?!??? Jag va så stolt! Så lycklig! Så upprymd!! okej, nä, men jag va rätt nöjd med att jag lyckats genomlida min första vinter utan att ramla! Jag har gått försiktigt överallt och alltid fokuserat på marken på de halkiga ställena. Men så kom den förrädiska våren och inbillar en att läget är lugnt. Jag gick till tåget i lugn och ro, hade inte alls bråttom och bara njöt av att kolla på folk. Så gick jag vid vattnet då bara tjof! Marken bestämmer sig för att attackera och jag sätter mig i en vattenpöl. EN liten förskrämd tant ser och blänger oroligt på mig, så när jag suckat uppgivet över min egen klumpighet får jag raska på att resa mig upp. Du vet med det här "Det är lugnt. I'm cool. It's cool."-attetyden samtidigt som man haltar bort PÅ TYP ETT KROSSAT KNÄ OCH TRE BENBROTT!! Nä men det är blått. Och det kom blod. Det räknas. Och jag blev blöt. *hämtar en till chokladbit för det är fucking synd om mig* Tur man hade svarta mjukisbraller, mötte Amanda K och Elin på vägen men de såg inget, mehehehe...


jo juste, på idrotten hände inte mkt, eller ah, vi körde tydligen ... badminton..? ah, ännu en sport där man får chansen att riskera livet på sig själv och alla runt omkring iaf, det va skoj :)


Ikväll ska man tydligen spela lol, märkligt, Hildas pojkvän ville att jag skulle vara med och spela >.> jag begriper inte det där, sist dog jag 8 gånger!! Jag kan ju omöjligt tillföra ngt bra för mitt lag! Men ska kolla på supernatural sen, och mentalt förebereda mig för att gå upp tidigt ännu en lördag. Halv 9 imorgon kommer lovis för passning, sen kanske man åker till pappa, eller olof, vem vet, vem vet... x)


aja, see ya soon!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards