Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 22 mars 2013 23:08

tjeeeenare människor! Sitter nu på madrassen hos Irene ^^ men en sak i taget! Idag har jag kommit på att när ja e hungrig blir jag jääävligt hyper, så va helt hysteriskt asjobbig typ hela dan, missa frukost hehe.. ^^; Ja lugna ner mig lite på historian, av uppenbara skäl. Men idag gick vi igenom vad vi ska kunna till provet på 1700-talet och förberedelse inför det nationella, muntliga talet, så jag fick lova min Sofia att faktiskt ägna mig åt lektionen och inte typ prison architect... ja e smått beroende men inte haft tid fört än x)


Men sen! sen försvann det här lugna lika fort som det dök upp, nämligen religion och jag och Sofia skulle ha redovisning. Gick suveränt va fan ju! :D Visste du att jag har en egen religion? Bunnyismen. Vi dyrkar en jättestor rosa teddy-björns.kanin men den slime-grön fluga med rosa prickar. Det är emot religionen att käka sånt man tycker är vidrigt (typ dagens skolmat, helt seriöst. färdigtuggad morots-soppa eller rå korv med ättiksdränkta macaroner), för att gå med ska man avbilda The Big Bunny en gång, då blir man en Bunnyisst. Vi är emot våld, och andra krykliga påfund. så att träda in i en annan kyrka är striktligen förbjudet. Med andra ord slipper vi vara med på den utomordentligt tråkiga "gudtjänsten" eller va fasen det e som alltid hålls på skolavslutningar och dagen uppgift slipper vi med. Att närvara vid en gudstjänst. Såååå, alla som vill slippa joinar min religion med mig som grundare och profet, okej? Okej. Våran heliga skrift är min blogg.


googlade just på "bunny drawn" för att hitta ngn bild då jag inte orkar fixa den riktiga själv, nu liksom. Dock hade jag inget sökskydd. Hrm, det ... asså nä du får ingen bild idag.


Hade muntligt på tyskan, vilket sög. Man skulle sitta och prata med sig själv först och berätta om lite personer och sedan jobba i par och berätta om oss själva, ngt vi gjort en miljon gånger innan. Jag och Albin skulle då göra det, IGEN, men lärarn verkade lite förskräckt så det blev nog fel x) ah, vi hade det överstökat rätt fort, kollade inte ens igenom det... ... ...och där fick jag veta varför vi inte plågade oss igenom det... herre gud... om inte lärarn anmäler mig till socialen så är ngt fel. 


Efter så stannade vi kvar för att plugga, göra idrotten typ, jag, Albin, Frida, Linda och Malin. Inte för att så mkt blev gjort, eller ah, allt blev gjort på lång tid xD Senare hängde jag med Eric och Albin på parkour då, typ alla var eeextremt positiva till att jag ska börja på skiten. utom min familj x) pappa ringde mig efteråt och fick sig ett gott skratt. Även om han slutade håna dem och jämföra det med trampolinen, iaf lite, när jag sa att de inte har redskap eller hjälpmedel. Inte så som han tänker iaf. Fast de e klart, en ännu större anledning till att tycka jag i kombination med sporten är rättså komiskt. Det är liksom ett bestående skämt i familjen "Sofia + motion = komiskt" x) så ah, morsan är så övertygad om att jag kommer skada mig, alltså på riktigt, minus skämt-delen, att hon inte alls tycker det är en bra ide. Faktum är att hon ringde nu ikväll när jag kommit fram till Irene och frågade i princip om jag levde... och om jag verkligen va hos irene.... halv elva på en fredagskväll då de e typ 20- ute.... hrmmm, näää, du vet, jag sitter i någon buske någonstans i parken. Absolut. Suck!

Nä men helt seriöst så överväger jag faktiskt skiten, verkar rätt kul :3 så ah, vi får väl se^^


Imorgon blire lager 157 med Irene och dennes son, Fredrik :) Ska faktiskt bli skitkul även om jag ska anstränga mig tappert för att inte köpa ngt... jaaa...


Deep talk!

Nä men jag tänkte på en sak härom dan. Jag vill nödvändigtvis inte vara den bästa vännen eller duktigaste eleven. Jag vill lämna avtryck. Jag vill att folk ska minnas de stunder då jag varit med. Jag vill att det ska lämnas ett tomrum då jag ... inte finns mer låter väl dumt, men ah du fattar. Jag vill göra intryck på folks liv. Grundinställningen jag har till typ alla människor är dock att de egentligen hatar mig, iaf lite ;)


jag är väl bra konstig... gått runt hela dagen och tyckt de vart asgött väder, inte alls så svinkallt som innan och nu när jag är inne, i myskläder och i sängen darrar jag verkligen av kyla...


Nä men vill blogga på den andra bloggen en del också. Vet du hur svårt det är?? Att försöka vara såhär jävla opersonlig och .... ytlig på ett ställe och så skriva en helt ny text, där jag inte är det! Kommer ju utveckla shizofreni. Garanterat.

Aja, det är ett problem för framtida Sofia! Natti natti folks!<3


- Kan du inte komma på att du vill testa typ ... fotboll eller nått?? *hon tänker tillbaka på min kung fu-period"

- Va äre för kul med de!?

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards