Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 15 mars 2013 23:39

VEM KÄKAR CHOKLAD MED RUSSIN I!? HELT SERIÖST?? jag gör för hittar inget annat med tillräcklig mängd av ... choklad.


Idag, kära vän, har jag haft en bra dag! :D Vilket resulterar i en del att säga, förhoppningsvis x) om jag inte dör av trötthet innan dess... den jävel som väcker mig imorgon kommer tyvärr dö en rätt plågsam död. rysk pålning kanske... förlåt, den .... tyska eller svenska tror jag det va, är värre. men rätt omständig så kan gå med på lite mer human, typ mässingstjuren, men lägre än så går jag inte.


Historian var så obotat genomtråkig att jag inte ens minns vad vi pratade om, smidigt. kan också berott på att jag försökte plugga till religionen i sista minuten lite sådär... alla var ganska skitnervösa och småsura inför det kommande provet, alla utom min Sofia.... xD Hon bokstavligt studsade fram till klassrummet och tjöt i lycka vid åsynen av Ali...... Men om jag övat till provet, redan första gången vi skulle haft det, skulle jag nog också va rätt glad att bli av med skiten x)

Men det gick nog rätt bra för mig :) kör med mottot att om du svarade mer än någon mening på varje fråga, eller majoriteten av dem, så gick det bra. läs ALDRIG betygskriterer, då är det kört. x) bara att görat och se vad som händer ^^


Vid lunchen hade nog de som tänkte ut vilka som ska äta när fått spatt, det va helt knökat och typ halva vår klass knödde in oss vid ett litet runt bord... fint å se att vi håller ihop...eller nått... 

Jag vägrade åter igen ta för mig av den där geggan. Grönsakssoppa. Det råkar ju vara så att jag hatar grönsaker och jag hatar soppa, kombinationen kan ju bara inte bli lovande. När Sofia tagit sig tittar hon osäkert på sin talrik och säger:


- Okej jag ska inte säga vad det här ser ut som nu....


som en övertygelse för sig själv så hon ska kunna äta det sen. Jag slänger ett ögonkast bak för att se hennes talrik, kollar skeptisk och meddelar sakligt:


- Spya.

- Men käft!! xD


för det gjorde det verkligen... xD ledsen till er som tyckte om det och dens aptit jag nu förstörde men helt ärligt, om jag nu lyckades med ngt av detta, då är du lite känslig. ;)


hade prov på tyskan, suprise-buttsex typ!! :D -.-' men hade faktiskt 8/9 så tyckerju inte hon kan klaga såååå mycket på mig, även om provet va rätt lätt x)

Direkt efter går alltid jag och min Sofia till gympan så man kan byta om i lugn och ro utan att det blir så fullt! inget illa menat mot någon av er andra tjejer nu, men let's face it, det låter en del och finns inte säärskilt mkt plats.. Men så vi satte oss i korridoren utanför och snart uppehörde lugnet iaf för Anid och Albin bestämde sig för att göra oss sällskap. Josefine var också där men hon störde ju inget lugn precis. har ju bestämt mig för att börja dokumentera mitt och andras liv bättre så här är en av många filmer till er njutning ;) kommer komma upp fler som det här förhoppningsvis och fler från just det här tillfället när jag lärt mig hantera film med den här skrothögen....här så länge:


sen va det dags för folkdans.... du fattar inte hur mkt jag hatar folkdans.... inte nog för man måste skrutta runt som en anna idiot, jag ska dessutom se kvinnlig ut samtidigt...! nej tack. olyckligtvis var jag med Anid och han ville ju inte byta kän precis. Men var jag inte med honom var jag med lärarn, naturligtvis. Vad annars liksom? Jag kan ju inte bli skonad från den extra toppingen av lidande som erbjuds här! Antonio sa i början på lektionen att han aldrig haft en klass som inte tyckt detta va skitkul, challenge accepted and comleted. Han måste ljugit för att få oss glada, eller så har de andra klasserna fejkat väääldigt bra x)


Efter skolan knatade jag och Johan hem till honom så jag kunde få höra ALLT om han och Nicklas London-resa :3 varit så exited på att få höra om den att jag kunde studsat fram! De har ju vart å kollat på inspelningsplatsen till harry potter filmerna och gått på fräcka pubar och aaaahh, det va så kul att höra om! Jag blir så glad, att deras resa blivit lyckad, att de haft så roligt! För som de sett fram emot det där! Hört dem snakca om det i typ ett år xD åtminstone ett halvt ;) Nä men det va skoj :3


på vägen till han så gick vi in på den sedvanliga diskussionen om kaffe vs choklad... x) jag HATAR kaffe och ungefär lika mycket som jag hatar skiten, så mkt tycker Johan om det... xD Så jag argumenterade för att det va fullständigt meningslöst att börja med eftersom jag inte tycker det är gott, att få dricka oboy till en nutella-smörgås om morgonen, DET va lycka för mig! Han påstår att man kan få samma aufori-känsla VARJE dag av kaffe, fnys! Men sen när vi var hemma hos han så frågade han om jag ville ha ngt. Jag tackade men behövde bara ngt att dricka... Då säger grabben att han vet precis vad jag vill ha... och så ställer han fram oboy, mjölk, nutella och rostar två smörgåsar....... xD När han frågar om jag vill ha mer och jag tackar nej häller han upp lite till och svarar han lugnt:


- Äh, man kan aldrig få tillräckligt av choklad.

- Haha, att du känner mig så xD

- Dig?! Snarare alla människor... ;)


Men sen skulle han träffa sin flickvän så jag knatade iväg mot stationen bara för att bli stannad av Sandra som tycker det är en utmärkt ide att vi sitter på en parkbänk och tjötar om tumblr mitt i stan xD det va de :3 

På vägen hem kontaktar jag Sara för man kan ju aldrig få för lite social kontakt på en dag! hehe.. Så jag har tillbringat kvällen på mattan i hennes rum ^^ vi har inte träffats på ett tag så tog en stund att komma ikapp med allt vi missat, och allt hon måste förklara för mig om mig genom slutsatser av vad jag berättar..... x)


till slut va vi båda två så hypertrötta att vi satt på golvet med hunden och skrattade hejdlöst åt saker som "öga" .... don't ask 'cause I don't know the answer.


och nu är jag här.... vad mkt fortare det här gick än vad jag tänkt mig... kanske inte ska förstora upp och tänka sönder allt så..


vet du vad?? Denna helgen är jag LEDIG!!! :D inget är planerat och nu har det gått över tolvslaget så jag är officiellt fri från att hålla tiden, klä mig normalt och förflytta mig från sängen över huvud taget! :D ska försöka ta mig en liten promenix men det är också allt. kan nog vara bra att rensa tankarna lite, INNAN jag får huvudvärk den här gången x)


hade jag verkligen inget annat att berätta? för isf ska jag fanimig sova! hrm... mitt hår luktar rätt gott... det va ju udda... aja, natti natti folks!<3


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards