Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 2 mars 2013 23:14

Denna dagen gick inte alls som planerad! Jag var tvungen att gå upp, duscha, käka OCH GÅ TILL TRÄDGÅRN FÖR ATT JOBBA! okej det va inte speciellt ansträngande att pilla med lite kvistar och hålla syrran sällskap, men ändå. Sen bestämde sig pappsen för att jobba så jag åkte med yster byster hem. Resterande del av dagen har spenderats antingen på badrumsgolvet då det är golvvärme där och enda rummet man inte riskerade att få köldskador i, eller i anfall av frustration för att det tagit sån extrem lång tid att ladda ner lol till syrrans dator. kanske ska ta och konvertera henne också.... >:3 eller läst, läst har jag gjort en del, typ något hundratal sidor i De vises sten.. Sannerligen en författare jag ser upp till, J.K Rowling lyckas väva in humor på ett mjukt och smakfullt vis, och alla dessa detaljer, det är de som får historien så levande, ja, om jag nånsin skriver på riktigt ska jag försöka anamma hennes stil!


Sen drömde jag asäckligt inatt. Jag gick på busstorget i borås, det va inga bussar där men tillräckligt med folk. Jag kom liksom från skolan, på väg till tåget eller nått, då jag ser två män iförda svarta krigskläder med var sin k-pist i händerna. de kommer från själva torget.Den ena buffar den andre tyst i sidan och pekar mot en kvinna som går en bra bit snett bakom mig. Jag ser dem förbereda vapnen för strid och så vänder de sig mot kvinnan och öppnar eld. Jag börjar springa framåt innan jag hinner se henne dö. Jag liksom ser i ögonvrån hur de sveper med vapnena över torget, som en rensning. Två av mina vänner stod i en busskur och jag ropar till dem att följa med mig. Vi springer i riktning mot bankomaten när det börjar komma ut svartklädda män från alla håll. De har omringat borås. De ska ta över staden. Och vem fan vill ta över borås!? >.>
Helt plötsligt är det jag och sara som smyger/springer för att komma ut. Vi hamnar i en underjordisk gång som egentligen är på tok för liten för typ allt. Där springer vi på en man, en farbror som också flyr, han är gammal krigsveteran och vet hur vi ska bära oss åt. Sirener börjar tjuta över hela staden, det är signalen för att de stänger alla utgångar.. Han leder oss djupare ner i de cement-belaggda gångarna tills vi kommer till ett parkeringshus med extremt lågt i tak. Jag går snett bakom dem då jag ser att om vi rundar nästa stolpe kommer ett tiotal soldater sitta på höger sida och fika. Vi skulle vara helt blottade. k-pistarna låg nämligen överallt, på borden, i knät, vid fötterna. Men jag hinner inte. Jag kväver ropet för det är försent. Om jag skulle ropat skulle de sett mig med och vad skulle det va för nytta? Allting tystnar. Alla soldaterna avbryter sitt samtal och all färg tycks lämna saras ansikte. Den gamle mannen ser inte alltför välmående ut heller. Efter någon sekunds tystnad börjar en av soldaterna resa sig upp. Han sträker sig efter sitt vapen och ser ganska irriterad ut. Då vänder sig krigsveteranen mot Sara och slår till. Knytnäven träffar henne över munnen men hon rör inte en fena. Bara stirrar,om möjligt, ännu mer chockad på honom. Soldaten stannar upp. Mannen ser detta i ögonvrån ser och och slår en gång till. Ett obehagligt, dovt ljud när hans hand åter igen träffar saras, i jämförelse med handen, mjuka haka. Jag tvingar mig själv att fortsätta titta där jag sitter gömd bakom en pelare. Mannen slår en gång till och den här gången börjar ett leende sprida sig över soldatens läppar. Fjärde gången han slår börjar soldaterna skratta. Som någon sjuk stand-up slår mannen en sista gång och hans "publik" skrattar ännu mer då det börjar rinna blod från saras söndertrasade läpp. Soldaten börjar gå fram mot mannen vi har med oss, fast nu utan vapen och till synes mycket muntrare. Han tror de är där för underhållning. Han tror han ska få slå också. Mannen verkar inse detta samtidigt som mig och sätter upp händerna för att stoppa honom i panik. Alldeles för skärrat säger han att det är bra så, hon har fått sitt för idag, att han vill ha henne levande. Soldaten sätter sig ner med en ngt irriterad min och de får passera.. Sara fortfarande så chockad att hon inte säger någonting...


och NU kom jag på var jag fått den här drömmen ifrån. "Flyga drake" >.>''' Visste att den skulle ge mig psykiska men. bajsbok.


min mobil håller på att dö och valle fortsätter spamma, tur han är så långt bort. >.>

visst va det så att han vile vi skulle plugga på religionsprovet över helgen? märkligt hur olika lärarna är, somliga tror vi är no-lifers allihop och ser loven som ett utmärkt tillfälle för läxor för då gör vi ju ändå ingenting och andra som typ Ann-Marie inser vikten av att få vila upp sig emellanåt.. Skit i det där provet tills nästa vecka säger jag. Vilka frågor du än kan tänkas ha lovar jag att google har svaret.


Men nu ska jag läsa i min bok och sova! :3


Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards