Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 19 mars 2013 19:28

Goda ... jobbiga nyheter idag kära vän! ^^; Har massa tid så blir ett välarbetat inlägg idag, vad sägs om den va? ;) Satt på hörlurar med lite go musik, katten håller mig sällskap och ah... I'm in the mood for telling you some shit! :D


Först och främst så har jag varit på hälsosamtal idag and guess what bitches!?!??? För att inte träna ett piss har jag ovanligt bra resultat! :D *trycker upp det i näsan på hela min familj typ* Så jag kan fortsätta mitt alldeles perfekta liv precis som innan, MED all min choklad för det kunde jag unna mig sa hon :33 *gör liten segerdans* Inte för att jag skulle ge upp chokladen, men ändå ;)


Visst är det så att är musiken för hög är du för gammal? jo, så är det nog. Och ingen minns nätterna du fick massa sömn. Damn. Jag har spenderat alldeles för mkt tid på internet, sökandes efter quotes... Ska bli en sån där gammal gumma som sitter i en gungstol med katten i knät, stickar ngt kryptiskt inte en fan skulle vilja ha och bara säger hel-knäppa gåtor när folk ber om hjälp från min visdom, de ska bara förstå vad jag menat när de klarat av sitt problem. En SÅN tant ska jag bli :3 Med tre slavar i källaren jag släpper ut då och då för att handla mat och städa. Eller ny forskning så katterna gör det.


Jag skulle verkligen inte vilja bo ihop med mig själv... Nu när jag har hörlurar hörs ju inte ens musiken utan bara jag som sjunger, tragiskt. Jag menar det bär jag säger att jag är både tondöv och halvt taktlös. Jag hör verkligen inte om det är falskt eller ej, alls! och angående takt så kan jag känna den, visst, men att hålla takt är en heeeelt annan sak! 


Längtar till sommarn nuuuu!!! Hatar jacka >.>' känner mig så äckligt klumpig och blääh! Och saknar verkligen det här med att gå ut om kvällen i den varma sommarluften nu! Men! Juste! Holländska vänner till Linnea och Age kommer till sverige nästa torsdag, jaa! Har verkligen saknat Rob och Marloes! Åh på tal om holländare! Jag håller ju på med en dikt jag ska läsa upp på syrrans bröllop, där det är typ hundra pers... hehe.... Sååå jag ska fråga engelska-lärarn om jag inte får öva på klassen, dikten hinner nog inte bli klar men med ngt annat jag har skrivit, dikt-liknande. Klarar jag det inför de snorvalparna ska det nog gå å göra inför min familj... och vet du vad!??? Caroline tyckte jag skulle fixa dejt till brölloppet. ha. haha. hahahahahaaaa ehm nope. Jag skulle inte utsätta min bästa vän för det ens! Fan, hela min familj på samma gång... har du inte träffat någon av dem förstår du inte... men du vet det där tv-programmet som gick förut... ehum.. toast? ja vette fan vad det hette, men det gick ut på att kändisar grillade en annan kändis, inte bokstavligt givetvis men alltså ... du är väl inte dum i huvudet heller. du fattar. Så ah, tänk dig det programmet fast typ heeela min familj mot EN stackars liten snubbe. Kommer inte på fråga!


Denna skoldagen var rättså ovärd, just so you know. Missbedömde tågtiderna så missade 20min på matten, direkt efter hade jag redovisning om anorexia (gick för övrigt suveränt, pratar lite snabbt bara, måste fixa det tills talet på torsdag), vilket jag började öva på imorse... skrev stödorden på tåget x) Sen lunch, hälsosamtal och så hem. Förstår de som inte hade no-redovisning och inte hälsosamtal och därför skolkade den enda timmen med matte. känns förnuftigt faktiskt.

 


Ah så en sak jag glömde berätta igår, när jag va hos sara hade jag glömt säga det till morsan så jag smsade henne:


- Är hos sara *jag vet, jag är så sjukt charmig*

- Tigar äter nu. Sen har du en disk maskin

- Vad fint för tigar...


jag och sara va vid det här laget höga på socker så vi tittade på varandra en gång och brast i skratt.. kom på sen att morsan förmodligen skulle strypa mig fört... tror faktiskt inte hon såg det för jag lever xD


Stod i affärn hela eftermiddan, kom en endaste liten bortsprungen kund som snart åkte igen utan att köpa ngt så ah. det är rätt soft. Funderar faktiskt helt seriöst på att börja öva på mitt svenska-tal idag...


okej så jag tog lite paus för att kolla tumblr, lyssna på musik och fortsätta skriva sen då helt plötsligt mamma sticker in huvudet och börjar prata med mig!!! >.>' jag må vara lättskrämd but come on, man gör inte så. vet du vad hon sa?? det är det riktigt spännande!


- Jag ville bara säga att jag har gjort ett inlägg på facebook, som dom tagit bort!

- Jaha?!

- Ja. Det va väl intressant att höra? :D

- Nej!

- Hepp :D


och om hon kunde bry sig mindre hade det gått till historien......


Så ringde Irene, min kurator, så nu har vi diskuterat de aktuella kaoset i mitt liv en stund och kommit fram till en hel del skräckinjagande slutsatser^^ och jag blev just kallad för glödlampa för ljushuvud lät tråkigt.... allt är i sin ordning.


Känslan när johannes tänker förklara blommor och bin för en.... 


min pappa har inte riktigt kommit så långt i "vi behöver prata far och dotter"-snack ännu kan jag ju meddela! Han började med THE talk om smink. Smink, pappa, jag, verkligen? ah, det va rätt lugnt om man säger så x) sen har vi haft pratet om åldersskillnad en gång och snacket om hur viktigt det är med jobb MASSA gånger. och jag som inte har en aning om vad jag vill göra... "jobba med människor *derp*" Ingen press Sofia, ingen press...


Jag lever vid filosofin att hjälper du andra får du mycket igen. Jag sätter prestige i att lida för någon annan. Men hur smart är det egentligen? När ska man sluta ge av sig själv? och är det vad jag vill se hos andra också? fan vad filosofiska vi blev nu. det får vi sluta med.


Shit asså, människor som planerar sina inlägg... tänk om jag skulle göra det..? vad ... tråkigt... min hjärna funkar inte så xD jag jobbar inte i planer!


Du vet när man har så mkt i huvudet att det till slut övergår till en liten men oerhört irriterande smärta på en liiten punkt? Jag tror jag utvecklat den egenskapen en aning för mkt! Jag föredrar att ha många bollar i luften så att säga men när det blir för mkt att oroa sig för/tänka på så får jag huvudvärk. Extremt störande. Om jag bara hade psyke och fysik (säger man så..? fysik? antagligen inte men du fattar)  för att klara av allt jag vill göra hade jga lätt kunnat klassas som en Superhjälte. Hade inte det vart nått? Catwomen clumsy edition!! ;D


haha, nä nu får jag nog sova trots allt, natti natti!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards