Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 6 mars 2013 20:26

åh gud. åh gud. åh...shit. vad har jag gjort nu? x) jag håller ju på med den här frukt-"utmaningen" (som för övrigt går riktigt bra, tackar som frågar, smått sugen på fast föda bara) som Etta såklart vet om och nu ikväll smsade hon helt oroväckande:


- Jag har en utmaning åt dig!!!!

- Vadå? >.>

- En dag som mig. Det kommer ske i gbg isf


efter en viss försäkran om att jag inte ska göra olagligheter eller annat kul sååå gör jag ngt jag nu kommer ångra i två veckors tid, om inte en livstid:


- Okej, jag är med, lätt! Nästa helg? ;)

- Okej. Bara så du vet nu gäller följande: du kan INTE dra dig ur och du kan INTE neka till min makeover på dig. Jag klipper inte i ditt hår eller färgar det. Men jag kommer göra om dig. Jag bjuder på resan till gbg och från gbg om du kan ta dig till och från ljung. Gör jag något hänger du på o gör liknande grej. Du kan inte backa ur eller skaka sönder av nervositet. Det är förbjudet. Mer får du inte veta förens den dagen. Är du frf på?


vet du vad pundhuvudet svarar då? alltså jag pucko. jag säger ja. Johannes säger att jag är dum i huvudet. han har nog rätt.. x) men du nog förstår inte, Etta och jag är varandras motsatser; jag är hönsmamma och hon är rebellisk tonåring, hon vet knappt var nervositet innebär och jag är ett vandrande nervvrak, ettas andra hem är praktiskt taget gbg och jag har varit där tre gånger, hon hatar alla tills motsatsen bevisad och jag anser att främlingar är vänner man inte känner, hon provocerar när jag ursäktar... ah du fattar. och jag bara vet att hon kommer klä mig i någon av sina kjolar och svinkalla tights, jag bara vet det! men det här ska bli kul! nytt och spännande! :D *försöker övertala mig själv så håll käft* man har ju sett yes man liksom! *förutom att han typ dör i slutet va?* aaaah, det här kan bli kul! så du kan väl passa på, har du någon utmaning så skicka den för all del!


nog om det! gnälla får jag göra på min andra blogg, vilket jag ska hinna efter att jag gjort engelska-grejen....


Idag var jag en av dem som fick vara med när lärarn dissikerade grishjärta samt lungor. Inte hälften så "äckligt" som att slakta kanin men betydligt mer intressant då det här ju va så likt människans! Det luktade inte ens lika mkt.


på matten fortsatte vi repetera, somnade bara två gånger ^^ vilket är jätte, jättedåligt så ta inte efter. jag förstår inte var människor har fått den här stud-bilden av mig från!?!??


på tyskan hade vi inte prov!!! :D och jag trodde det va torsdag idag... då har jag ju EN TILL dag att plugga till det provet på... soft! bara engelskan ikväll alltså! :D 


på samhällen håller vi på med den här hel-vrickade uppgiften, vilket jag mest tycker för att jag inte vet ett skvatt om borätt och bygglov. måste komma ihåg att ringa irene och fråga ju! hon kan allt om sånt, perfekt ju! :)


har du en aning om hur frestande det är att bara gå ner och ta en smörgås...eller något tillagat, varmt.. eller choklad.. det är liksom en naturlig reflex att ta med sig ngt å äta på vägen upp men neeeej, jag får ta en banan. blir nog inte så långvarigt det här..


På engelskan skulle vi diskutera beroendet somliga har av sin mobil, spela in det och sedan lyssna efter fel eller så när man pratar. Jag pratar tydligen som de man har på skiva och spelar upp i klassrummet, förskräckligt! 


Och gissa vad?! Upproret mot religionsprovet funkade så nu är det nästa vecka istället, surt för de som har redovisning bara, de måste ju göra det redan nu på fredag. Fast det är ju inte jag såååå ;D Jag och Sofia har rätt lite ideer om vad vi kan prata om, jag kan väl inte rå för att mina ideer inte har dagsfärska tidningsartiklar..... >.> tycker faktiskt Ali borde rucka på den regeln också!


efter skolan ska jag nu jobba i affären en timme typ varje dag, eftersom det är helt fucking dött då och inte en kotte kommer dit så består mitt jobb till stora delar av att knata omkring i någon dans-sak som ser mer ut som en säl som får ett lugnt epeleptiskt anfall samtidigt som jag skränar till magnus uggla eller så xD


det ska nog vara allt som hänt idag... minus all skit som ska upp på andra bloggen och fasen också! sorry för vimsigt/ointressant inlägg men måste göra engelska-saken nu! x) vi synes kära vänner!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards