Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 8 mars 2013 21:58

Varnar för små och förbaskat irriterande stavfel längsmed hela texten. Utmattningen letar sig liksom ner i fingrarna och ut i synen xD


ja för shit va jag e trött... måste seriöst börja springa snart, nu när isen är borta! men det blir ju bugg på söndag, det ser vi fram emot!! ;D min helg kommer bli så awesome, ville verkligen itne bara ligga hemma och dega sååå imorgon tar jag tåget (med etta) till skövde där jag ska hälsa på Johannes en sväng också^^ vi ska ha kuddkrig, och tjejsnack, och så ska vi måla naglarna och kolla på romantiska filmer som vi ska gråta i slutet på och diskutera hur snygg killen va, och spela lol. och käka pizza. en hel del lol faktiskt x) sen knatar jag hem till bror min, terroriserar honom så gott jag kan tills på måndag då jag tar tåget hem igen och har EN TILL sovmorgon att njuta av hemma i min egen säng! :33 bror min:


- Du vet att buggen inte är imorgon utan på söndag va?

- Jaha? Då får jag väl sova över då istället?

- Ja, ja men så då kommer du på söndag istället?

- Nä, jag kommer imorgon.

- Men jag kommer ju inte stå ut med dig i TRE dagar! D:

- Synd. ;)

- Har inte du skola? >.> *sissta hoppet*

- Nää, vi har studiedag på måndag, tisdag.

- Studiedag? Så hette det när jag inte ville gå till skolan den dan..

- Ah, precis

- ...


sen kom jag på när jag va på väg hem från gympan (oroa dig inte, jag kommer till det med, va inte så perfektionist-aktig, behöver inte ta allt i ordning ;) ) jo, när jag va på väg hem så kom jag på att jag va extreemt sugen på glass! eller milkshake! Att etta sen spendare tågresan med att läska mig med hur hon brukar göra milkshake hjälpte inte! så försökte övertala morsan att köpa glass till mig. och är det bara jag eller är det så att varje gång jag ber om något får jag ett sånt här svar:


- Men kan vi inte göra glass istället??

- -.-


såå ikväll har vi gjort kokosglass, ihop faktiskt :3 jag har inte förstört nånting och inte hävt ut nånting! kan bero på att jag höll mig undan ganska mycket men ändå! det gick! vet inte hur det blev än dock... kan gå ner och smaka nu vettja! det här blir ett sent inlägg...... .... ... ... .. .... aaaaj... satan vad ont det gjorde... skulle skynda mig upp nu när jag faktiskt har lust att skriva och slåt i stortån i trappsteget, tror jag förflyttade nageln tre millimeter inåt, eller nått. iaf, jo, glassen smakade väl bra, om det inte varit för alla flingor, och att den inte va klar. men det har seriöst tagit aslång tid ju! och då har vi ändå skyndat på proccessen en hel del! men neeej, då, den va flytande -.-' och så hade morsan köpt "ngt nytt", med andra ord sånna här kokosflan som är i alla naturgodis-mixar, de ingen vill äta och som alltid är kvar till sist, sånna har nu mamma köpt typ ett halvt kila av. stora bitar dessutom och hon va så säker på att det skulle bli lite gott, med krispigt blandat i glassen osv. jag sa nej och vägrade, men hon sa snälla alldeles för många gånger så jag lät henne skylla sig själv. för så fan heller att de skulle bli krispiga >.>' sega äckliga kokosflan i hela smeten, tillräckligt för att förvandla det till gröt eller nått och ja, morsan har redan dragit skämtet om att då måste jag gilla det som är ett flan. haha. det va väldigt roligt. men så nu när jag satt nere i soffan med dem och smakade så gav jag mamma EN blick och hon börjar genast:


- Ja okej då! Jag ger mig! Du behöver inte säga någonting!


jag lovar och svär att om blickar kunde döda hade jag vart värre än hitler.


har halsbränna också... det va väl skoj!?


jo jag skrev ju att jag skulle tvinga mamma till att fläta mitt hår, eftersom jag är okapabel att göra sånna häxkonster, och det blev faktiskt hyffsat najs :) såg typ ut som en prinsessa! xD minus allt de extremt bedårande vackra och en lång opraktiskt, jobbig klänning med puff-puff-ärmar. men håret får mig att tänka på törnrosa, och det va sååååå lent och mjukt ju :3 tänk då om jag gör det när jag väl fått klippa mig! :D OCH håret blev inte lika elektriskt. det är nog det jag ser fram emot mest med att klippa mig. att slippa vandra omkring som en risk som blixt-ledare.


Min morgon, när jag vaknade, va verkligen ett sånt här Story of my life-moment... Först och främst vaknade jag lite innan klockan och trodde därför jag försovit mig men lyckades ta förnuftet till fånga i sista stund och gick därför inte upp, men sen hade jag råkat höja volymen till max på mitt alarm.... snacka om chock. jag satte mig käpprätt upp och spärrade upp ögonen och såg antagligen vettskrämd ut. Då kom jag fram till att jag måste ha legat på min arm för den lydde inte, hela armen hade somnat och därför tappade jag mobilen gång på gång innan jag äntligen fattade galoppen och lyckades stänga av det skränande ljudet. Nästa problem visade sig som så att min katt legat i min säng under natten, mitt i sängen naturligtvis så man måste ligga som en banan. nu ska man då försöka ta sig upp utan att väcka henne... jag vet... jag är ett hopplöst fall.... men jag kom levande utanför dörren i alla fall....


Men jisses vad överskottsenergi jag hade sen eller! Klart man ska ha historia då! Jag funderar på om jag hatar historia mer än matte och samhäll, men det gör jag nog. Även om tyskan tar priset alla gånger. Jag hade prov idag. Egentligen var det nog asenkelt, om man bara kunde grunderna, grammatik och så. Synd att det va just det året jag valde att skita i allt x)

men Historian va det ja! Jo, jag har för mig vi pratade om den franska revolutionen, kollade på någon film om det, läste lite i boken, typ så. tråkigt.


Sen .... suck, religion. Jag tror Ali är spritt språngande galen alltså. På riktigt. Idag fick vi lyssna på en bob marley låt och tolka den för den handlade tydligen om judar eller nått. lyssnade inte så noga för det verkade heeelt irrelevant och dessutom så sög låten. är det någon kodex lärare har eller? Man får inte bli anställd om man inte har förskräcklig musiksmak och en urusel humor för att matcha! för liksom så många andra lärare anser han att allt han säger är skitkul och skrattar åt sig själv större delen av lektionen. Jag å andra sidan blev utnämnd till den sämsta lol-spelaren ever av grabbarna och tjafsade med dem över fb istället. betydligt roligare!


på rasten innan gympan fick fåret mitt lösenord som ni nu antagligen har sett, jag kommer inte godkänna några kommentarer eller så till hans inlägg för tja, de är ju faktiskt riktade till han ;) inte för att jag tror han lär störa er ngt mer med det, med tanke på vilken uthållighetsförmåga den grabben har... men han skulle behöva lära sig att skriva såhär, det är inte twitter nu liksom x)


jag har britney spears-låten på hjärnan, du vet den där "We run this mother fucker, who run this world? girls!" mm, DEN får jag på hjärnan såååå lätt och har nu haft det sen imorse. tycker inte om internationella kvinnodagar, typ bara då den spelas på radio hundrafemtioelva gånger. 


på gympan hade vi ju jympa x) alltså att man springer lite halvt engagerat runt i en cirkel med klassen och gör övningar som till större delen går ut på att få en att se skitnödig ut antagligen. och så en överentusiastisk lärare som alltid gör övningarna med lite för mkt inlevelse. Sen har man ju alltid den här eleven, Sofia W ;), som gör dem ÄNNU lite mer engagerat och så de som verkligen bara känner för att strypa mannen. långsamt. 

Alla som tvingas stå framför han när han ska demonstrera en ny övning gör det nästan alltid exemplariskt, medans de bakom oftast bara står och vilar eller flummar omkring. för våran klass påminner lite som ett förvuxet dagis x) men har lärt mig att se charmen i det :)


jag vill inte ha halsbränna meeer.... :( mamma kommer säga att jag ska gå och lägga mig, det är hennes mirakelkur mot ALLT! sov en natt och så är det över sen, garnterat! ...


nä men om jag skulle ta och sova en natt, inte för halsbrännan utan för att jag är så jävla trött? fast då har jag ju inte hunnit med häften av allt det jag ville göra ikväll! D: fast som läget är nu har jag seriöst svårt att hålla ögonlocken uppe.. Natti natti folks, se till att få en skön, mysig, pluggfri helg!<3

Av Sofia von Boqvist - 8 mars 2013 12:47

Hej allihopa vill bara berätta att jag nu har lösenordet till denna bloggen och det kommer bli fett med nice nu när jag kan göra inlägg.


Idag är det kvinnodagen och jag vill bara önska er en trevlig dag eftersom utan er så hade mitt liv inte varit värt att leva.  / Albin ThA MAN


Av Sofia von Boqvist - 8 mars 2013 12:42

okej så etta har nu tvingat mig att skriva ett extra extra inlägg där jag förklarar att hon inte alls är någon känslokall sten utan i själva verket en mjuk gosig, teddybjörnsliknande, brony som älskar allt, alla, hela världen och bara älskar att sprida glädje omkring sig till alla hon möter!

albin hälsar att hon är en apa dock. och han har nu lösenordet till den här bloggen sååååå förbered er på en del vrickade prylar folks. hare!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards