Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Sofia von Boqvist - 5 mars 2013 19:04

okej så ni minns vadet jag och Albin gjorde igår? för att lugna morsan hade jag sagt att han säkert inte ens klarar morgonen. tänka sig, jag hade fel :) han klarade till lunch. -.-' snacka om brist på självkontroll. någon nämnde thai-mat och det va kört! Men det e lugnt, jag ska fortsätta med mitt experiment^^ Idag har jag klarat mig riktigt bra med två små undantag (etta har bageri denna veckan....) och det trots mammas tappra försök med revbensspjäll och klyftpotatis.... ;_;

ah och så gick jag på promenad efter att ha hjälpt till lite i affären så känner mig riktigt duktig! :D som grädde på moset kanske man skulle plugga lite, men den risken är inte så hög..


På tal om plugg, verkar som om klassen vill göra uppror mot religionsprovet på fredag? Visserligen vill man väl göra uppror mot alla prov men den här mannen är helt sanslös, han har gått igenom ALLT och ingenting om två stora världsreligioner (hinduism och buddism) och sen tänkte han sig ha prov på båda två. Vad jag har hört är hans prov cp-svåra också så det här kan bli kul!


På svenskan försöker stackars Ann-Marie tappert hålla oss tysta och försatta i arbetet med debattartikel/argumenterande tal.. Tycker faktiskt synd om henne, hon är den snällaste läraren vi har, gör allt för att underlätta och vi är inte alltid så sjyssta tillbaks :/
Angående arbetet dock har jag valt att prata/skriva om homosexualitet! Kvällen innan vi började med det här arbetet skickade kollade jag på en dokumentär (Worlds worst place to be gay) Nicklas skickade till mig så jag hade väl en del inspiration ^^; den va seriöst asbra och det är ett ämne som stört mig så länge jag kan minnas, min familj tänker liksom inte alltid utanför lådan och jag har haft en kristen uppväxt sååå ah x)


och vet du vad!? :D mattelärarn var tillbaks idag, och fy vad bra! rimmade jag just tror jag bestämt jag kommer få spykänslor. ah, iaf, hon hade visst fått ngt exotiskt virus och tyckte nu vi skulle ha en aaaalldeles för lång matte-lektion där hon gick igenom typ allt. det va väl iofs bra men allvarligt skojat eller, finns det något tråkigare än matte? Nickade nog till typ tre gånger D:


MEN NU FÅR HON VÄL GE SIG DET LUKTAR JU MAT I HELA HUSET!!!!! 


detta innebar förstås att hon även va tillbaks på no:n, mindre bra. idag kollade halva klassen på grishjärta, samt. lungor, och andra halvan fick gå iväg för att jobba på egen hand i grupperna. sen måste vi komma tillbaks till klassrummet för att säga, hej, jag är kvar, och sedan gå!! >.>' om jag sen lägger till att vi va på tredje våning så kanske du kan förstå min smärta. imorgon ska vi byta, så de som inte dissikerade ska göra det imorgon men de andra får ingen sovmorgon minsann! de ska dit klockan 8 på morgonen, säga hej, och gå iväg en timme för att sedan titta in och säga hej igen!? så onödigt.

så dagens lektion för mig gick ut på att Max fick massmörda mig på lol, typ.


och ja, jag har ett almås-skal till min dator, klantarslet (a.k.a. me) lyckades slarva bort mitt gamla och bäckäng säljer inga skal så i ren protest har jag nu ett almås, sorry, men det är ganska fult... Men, protesterar man så gör man!


ah, nä men nu ska jag tydligen ta kort på mina favoritkläder åt min artistiska väninna Emma så får vi se vad som händer xD  see ya guys!<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards