Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Glada Sofia och hennes små vänner :3

Av Sofia von Boqvist - 29 mars 2013 00:35

Heeeeej bloggen!! :D idag är ännu en bra dag i den låga raden bra dagar jag börjat samla på mig! :D bara väntar på ngt  riktigt jävligt ska komma och slå omkull mig, det borde vara här nu någon gång snart.... Nä men helt seriöst så är det sååå skönt att må riktigt jävla bra! Allt går så sjukt mycket lättare :3 Morsan och syrran undrar vad det är för fel på mig, jag:


- Jaha!? Så när jag är sur så gnäller ni och när jag e glad så gnäller ni!? Det ÄR inget fel på mig tackar som frågar >.>

- Nähe, då har det väl varit fel på dig de tidigare fem åren då.


jo man tackar för den upplysningen, mrs sunshine >.>' nä men det KAN ha ngt å göra med caramel latten jag tog precis innan tåget. jag dricker inte kaffe, nånsin. jag gillar inte ens kaffe. såå ah, så jobbig har jag inte varit på evigheter. syrran fick det inte lätt... hängde i hennes arm, körde luften är fri framför näsan på henne, nynnade på samma julvisa om och om igen (för jag kunde bara en liten bit ur refrängen), kommenterade allt, pratade konstant och kastade blomblad på henne. mer än en gång försökte hon få någon kund att random adoptera och ta med mig hem..... hon frågade om jag gick på extacy eller lsd, sen fick jag förbud för kaffe... meheheheheh... x3


egentligen borde inte idag vara någon bra dag.. dels för att det va sista dan innan lovet och som vi alla vet är jag inte number one fan av lov, tycker det är rätt trist faktiskt... två dagar är lite väl kort, tre är väldigt lagom, men 9 dagar är inte lika okej x) få ju tid att träffa alla mina gamla kompisar (nästan iaf) visserligen, och rob och marloes hos syrran oooch ah. det blir väl lite najs ändå. men bajs. komer sakna alla er, galna människor ju :/ lite iaf. kanske inte... okej jag vet inte riktigt varför jag inte är så förtjust i lov, fan du ska se mig sen när det blir sommarlov xD


(varnar för att jag i detta inlägg bara kommer förutsätta att du fattar vilken sara jag pratar om, sara som jag träffar i borås och i skolan är uppenbarligen sara h men sara jag träffar på fritiden och gör allmänt störda saker med är sara b, alltid.)


Men när jag knatade till bussen imorse med Malmback och Sara så nämnde jag att jag funderade på att läsa upp ngt idag (öva på att läsa upp dikt inför syrrans bröllop) och malmback blev genast överlycklig för hon orkade verkligen inte med att jobba på engelskan idag x) sååå halvt om halvt spontant meddelade jag läraren att jag ville göra det idag och valde vad jag skulle läsa upp... hade tänkt ta en text, en som hette Abuse och handlade om ngt helt annat, men istället ändrade jag mig i sista stund och tog en dikt, Hush me quiet (en link för de som mot förmodan vill läsa skiten också), som jag inte alls va lika nöjd med... x) men det brukar vara så att det jag själv tycker om tycker ingen annan är bra och tvärt om. iaf, mina ben skakade under hela tiden och en bra bit in på matten, alltså verkligen skakade, inte ngt så som man bara säger utan jag litade helt seriöst inte riktigt på mina ben i trappan efteråt x) *får rysningar nu vid blotta tanken* så kommer tvinga mig själv att öva fler gånger... för det MÅSTE bli bra på hennes bröllop, jag får inte precis en till chans där.. Men klassen verkade gilla det iaf x) Den dånande applåden och folkskaran med tjejer som meddelade hur de nästan börjat gråta och hur sjukt bra det var som samlades runt mitt skåp, samt high fiven från Anid sa mig att det nog inte var helt gräsligt x) usch får ont i magen av att bara tänka på det. ska strypa syrran för att hon får mig att genomlida det här, jag lovar.


Det här med mig och en huvudbonad går sällan bra ihop. Inte för att JAG har några speciella bekymmer med det men ingen annan tycks låta mig ha mössan/hatten kvar på huvudet >.>' framför allt inte i skolan men fan, gick ju till sara sen (för vår tredje dejt under en stjärnklar himmel) och inom loppet av 10min låg min mössa i diket! Men värst är det med hatten, den brukar vandra laget runt, alla ska testa, alla ska prova, så känner jag för att få mkt uppmärksamhet en dag kan jag ju alltid ta den :) inte undra på att jag tar den alltmer sällan... undermedvetet hatar jag nog all social kontakt, undermedvetet, för där är jag nog betydligt smartare och faktiskt inser hur jag skämmer ut mig vilket mitt medvetna, dumma jag inte fattar! :D ja, så måste det vara! :D


Varje gång jag ska säga ngt om min Sofia till Johan måste jag lägga till;


- Alltså min vän, min klasskompis Sofia O, INTE mitt alternativa ego nu Johan >.>'


här, du ska få en bra låt när vi ändå håller på :3


sen vart det historiaprov, ännu en anledning till varför den här dagen inte BORDE varit bra, började nämligen öva till det imorse.. Så ah, jag blev klar väldigt snabbt... hade liksom inte så mkt att skriva xD äh, jag svarade på allt så hur dåligt kan det va liksom? men sen var det så hopplöst astråkigt att liksom bara ... åka hem... så jag satte mig på expressohause eller hur fan det stavas och tvingade i mig en caramel latte samtidigt som jag skrev lite, bloggade lite på den andra bloggen tex ^^ men snart kom malmback och sara in så jag gjorde dom sällskap istället och hängde med till kicks för att malmback skulle hämta ngt... tror fan det va första eller kanske andra gången jag va där inne... säger väl en hel del om mig liksom x)


efter att ha spenderat eftermiddagen med att göra allt som stod i min makt för att få syrran att hata mig, lite till ;) syrran:


- Ska jag ha vita fjädrar eller en brun fågel?

- Både och! :D

- Suck..

- Vad?! Jag hjälpte dig! JAG räddade DIG! Om jag inte svarat skulle du bara stått där och pratat med dig själv och framstått som en idiot!

- Typ som du gör nu...

- *fortsätter som inget* Ingen fara kära syster! Jag kommer ALLTID finnas där för dig! :D

- Oh nej...

- Folk mobbar mig för att jag säger och konstigt... jag säger det liksom med stort k, du et, oKK... hur säger du och? Säg och en gång!

- oKK.

- JAAAA!! *våldkramar henne* Du är lika missbildad som mig och säger också oKK!! Jag är inte ensam!! :D


och så fortsatte det i typ två timmar....

men efter det så frågade jag ut sara... säger man så på svenska? aja, vi gick på tredje dejten iaf och den här gången följde jag med hem för att sova över ;))) och det är allt annat än normalt vill jag lova. våran version av att umgås är att sitta i varsin ände av rummet och diskutera tumblr, killar eller bloggning. mest tumblr och all skit vi hittar där. är det ngt vi vill se är det fan ingen som orkar resa på sig utan det skickas en länk via fb. enda anledningen till att resa sig är för godis, dricka och om någon mot förmodan inte skulle ha tillräckligt starkt wifi för det vi ska se... oooch rulla runt på golvet i gapflabb över saker som det här:



seriöst jag och syrran idag.


*sara släpper en kexchokladbit på mitt tangentbord*


- Men lägg av!! Nu blir det ju en massa choklad mellan tangenterna! >.>

- hahahaha gör väl inget du hahahaha du spottar ju så det blir floder iaf hahahah så de flyter iväg sen ändå hahahaha *ramlar ihop*


Sen har vi saras gif of the day:


Och min xD:


vad meeer vill jag berätta?? x3 nääe, tror inte det... isf blir det väl imorgon jag berättar de som vanligt ;) imorgon då jag kommer vara risig som en riskaka.. x'3


see ya folks å gla påsk eller nått! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards