Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Uttråkad och då lyser det genom sprickorna!

Av Sofia von Boqvist - 29 mars 2013 22:07

Idag har jag vart duktig^^ hade inga agressionsutbrott på morgonen, alls, trots saras hund som prompt skulle ligga PÅ mig >.>' jag väckte inte ens sara! eller ah, klockan va 20 över tolv men det räknas mer som att jag sa god midda lite mer våldsamt än vanligt :) Sen kom jag hem till en mor som vänligt frågade om jag kunde hjälpa dom stapla ved, SJÄLVKLART sa jag inte alls. Fuck no är nog en bättre beskrivning för jag är en trotsig ond liten tonåring. varpå hon suckar och säger att jag allt har det bra. a jo tjenare tänkte jag i mitt stilla sinne, som om det skulle stanna där.... ICKE! snart hade halva helvetet brutit lös, jag sprang en sväng i skogen (alltså på spåret. vi har en joggingrunda. jag springer inte skogen bara sådär. okej.) och ställde mig sedan lydigt och staplade ved i typ tre timmar. kanske fem. minst alltså. så ah, needless to say, I'm pretty bit tired! och har just kollat en massa youtube och det sista på säsong 7 med supernatural, I CRIED OKAY!? (det är därför jag pratar hälften engelska..) helt seriöst, om emo betyder emotionell then there you go, I'm pretty bit emo! fått genomlida Bobbys död, EN GÅNG till, för i supernatural dör man aldrig, inte riktigt ;) och sen slutar det helt olidligt för nu måste jag vänta på att nästa säsong kommer ut på skiva, på att sara ska köpa den, på att hon OCH HENNES MORSA ska ha kollat på den och SEN kan jag låna den. vet inte om jag överlever så länge. det återstår att se. annars finns ju alltid andra metoder..


that was literally all I did today... wow... how depressing... hehe, dressing... depressing.... heheh....


jag har haft lust att skriva i evigheter nu men är som en fucking sten. inga känslor. ingen inspiration. ingen motivation. eller ah, jag är glad, och sånt, men va fan, va e det för jävla inspiration!? >.>' det kan man ju inte skriva något med! inte något bra iaf! Människor vill inte läsa om någon som har det bra! Människor är sadistiska jävlar som njuter av människors olycka, mer eller mindre medvetet. det ÄR bevisat (i en studie gjord av mig visserligen, men icke desto mindre relevant) och jag kan inte skriva i något annat. blääää... 

faaast... nä. ska svänga ihop lite choklad och se om det blir bättre. choklad löser allt. universal-läkemedel. det och spel. och min katt. sådana där saker man alltid kan räkna med liksom^^


JUSTE!! jag har ju kommit på meningen med livet idag också! Vilket iofs var lagom deprimerande men ändå! käkade frukost hos sara när jag fick uppenbarelsen:


- Va onödigt det är att äta ändå. Man blir ju ALLTID hungrig igen. Aldrig mätt liksom, inte på riktigt..

- *sara och hennes mor utväxlar en blick innan helena svarar* Vi kan nog se till att du blir riktigt mätt... xD

- Men jag kommer ju vara hungrig igen nästa dygn! fan. jag får sluta äta. Bara kostar pengar och är helt meningslöst, du bara... liksom ... äter.

- Ja då behöver du ju inte dricka heller! Nä tänk, du blir ju bara törstig igen!

- Ja men precis!

- Eller sova! Nope, du behöver inte sova, du blir ju bara trött igen...

- Åh fuck.. jag har kommit på meningen med livet...

- Japp, upprepning!

- Ja, gud så deprimerande! D:


när vi rett ut det knatade jag hem för att käka lunch. turns out you needed those things to live, who would have imagined!? :O


det här är vad jag inte gillar med lov.. du har ju inte ens inspiration att skriva om kul grejer, FÖR INGENTING HÄNDER PÅ LOV!! Seriöst, jag är den tråkigaste människa ever, anledningen till varför mitt liv får värsta kicken och blir intressant då och då är för alla andra människor som finns i det! Jag berättar ju bara om saker som drabbar mig! Jag bidrar ju inte speciellt! Okej det där med meningen med livet va jag *smickar mig själv* (A) men ändå! utan skolan och alla crazy people där är jag ingenting!! jeeez, slow down there you little cunt, you're not a goth-person anymore, repeat after me; NO GOTH. se, det här är vad som händer, jag pratar i tumblr-slang med mig själv. I NEED TO MEET PEOPLE! och samtidigt så hatar jag människor så innerligt, ibland. när jag väl är med dom, då hatar jag dom.. dem* jag veeet inteeee.... jag tror jag hatar och älskar alla på samma gång. does that make sense? that does not make sense at all. splendid. 


då ska vi se... vad ska vi kasta för visuellt på dig denna sköna afton då?? *sofia börjar genast söka på barndomsminnen*


låt mig presentera draken som gett upphov till namnet på min katt! Möt Muchu! :3



Sen har vi min favorit-karaktär i min favoritfilm genom tiderna och bara ah!


 


Har faktiskt lärt mig måla det där leendet... såg en som hade det som tauering, vore inte det bra najs!? vill du se hur jag målade det? :3  ta daaa... xD jag suger på att måla, det där tog mig hur lång tid som helst och va väl typ två år sen men ah x)


Visste du att det i boken, Alice i underlandet, finns en dikt som ses som one of the greatest nonsense poems written in English. och den är helt fucking awesome, jag älskar den, och avgudar allt som har med de att göra och aaargh, här!

 

Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.


"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"


He took his vorpal sword in hand:
Long time the manxome foe he sought—
So rested he by the Tumtum tree,
And stood awhile in thought.


And as in uffish thought he stood,
The Jabberwock, with eyes of flame,
Came whiffling through the tulgey wood,
And burbled as it came!


One, two! One, two! and through and through
The vorpal blade went snicker-snack!
He left it dead, and with its head
He went galumphing back.


"And hast thou slain the Jabberwock?
Come to my arms, my beamish boy!
O frabjous day! Callooh! Callay!"
He chortled in his joy.


'Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe;
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.

 

Läs den högt, den e sååå cool x3


happ, det va väl det... nu har du ännu en liten inblick till varför jag är som jag är, nästan gång jag får såhär tråkigt kanske jag berättar om min sjuka fascination för seriemördare-våldtäcksmän som äter sina offer... ;) men idag är du skonad! må du vila i frid med vetskapen om att det finns sånna som mig där ute! xD see ya!


Ps. Ey, det här är en orättvis och ensidig relation guys. TALK TO MEEE!!! Alltså kommentera någon gång ibland, det skulle va trevligt :3

 
 
Ingen bild

Sandra

29 mars 2013 23:44

Fast du glömde Silent Hill Muchu c:

Sofia von Boqvist

30 mars 2013 09:02

Han har absolut INGENTING med mitt inlägg att göra unga dam! >.> Tycker inte om honom, under några som helst omständigheter, och min katt är GARANTERAT INTE DÖPT EFTER EN (in my opinion) KASS FILM ELLER DESS DÅLIGA KARAKTÄR!
Hrm, nej då sandra, jag glömde ingen. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia von Boqvist - 14 december 2014 20:18


Waaah det här va länge sedan... Har knappt vågat logga in här, eller knappt, jag har inte vågat logga in här ens, sen sista inlägget för... snart ett år sedan va fan xD Kollade upp det nu utan tanke på att faktiskt blogga men läste bara rubriken och ...

Av Sofia von Boqvist - 24 februari 2014 22:38


Eftersom jag inleder varje jävla inlägg med "åh jag är så trött!!" ska jag nog göra upp lite nya regler. Ska fortfarande försöka blogga varje vardag i skolan som vanligt men blir det för sent eller om det inte hänt ngt värt att nämna så tar jag det e...

Av Sofia von Boqvist - 20 februari 2014 20:41


Aldrig förr har det varit så hemskt att gå upp... fast de klart, det säger jag väl nästan varje morgon. Men det senaste har det börjat bli kritiskt, fick syrran att sjukanmäla mig till sista lektionen för jag orkade helt enkelt inte. Bara det att de ...

Av Sofia von Boqvist - 19 februari 2014 22:07


Tjo bros idag vart en speciell dag men jag börjar med gårdagen! Lite kort idag för vill hinna med annat, typ, sova xD    Min Sofia var ju inte i skolan igår så automatiskt sög dagen lite extra redan från början sen blev det ju inte bättre av att ...

Av Sofia von Boqvist - 17 februari 2014 22:08


She thought love was gonna save her, but love just never showed.   Första dagen efter lovet dåraaa. Givetvis så försov jag mig, vad annars liksom? Men åkte med morsan så hon kunde ju vänta de 7 minuter jag behövde extra ^^; Därefter vart det klas...

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards