Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Sofia von Boqvist - 1 maj 2013 21:45

jag har börjat blogga en del på den andra bloggen igen, är lika nervös att jag är inne på fel varje gång. det skulle få förödande effekter. shit. "If people knew what was going on in my head I would be punched in the face a lot" ...


först och främst har tumblr ännu en gång visat mig det häftigaste ever. seriöst den bästa läsningen på länge! :D de har frågat vad de läskigaste ett barn nånsin sagt till dem är, och daaaamn! det är some nice shit alltså! dels så är det övernaturliga berättelser om ungar som gjort/sett/sagt saker de inte borde ha kunnat och dels är det om ungar som sagt helt vrickade saker, min personliga favorit;


When I was about 3 we had a cat that had still born kittens. I asked my father if we could make crosses for them, which he did. As he was making them I asked:

"aren't those too small?",

Dad: "What do you Mean?"

Me: "aren't we going to nail them to them?"

Dad: (after several moments silence) "we're not going to do that"

Me: "oh"


... xD jag lovar det var jag och hilding som barn, vi gjorde det bara så mkt att våra föräldrar vande sig och inte lade märke till det mer xD OCH det är garanterat såhär mina barn kommer bete sig, konstigt vore väl annars..


men sen har vi då gårdagen! :D tro det eller ej men jag har massor att berätta! ;) mehehehe....


Först och främst så skulle de sjunga in "våren" på skolan, alla skulle samlas utanför huvudentren och lyssna på ett gäng ungar som skränade till något som var misstänkt likt en sån där... du vet... en sån låt.. som hyllar ens egna land... aja, du vet, en sån ... lands-sång.. Jag hade i varje fall bestämt mig för att bojkotta det helt! Vilket mina klasskamrater inte alls höll med om, de skulle minsann ut i regn och vind för att lyssna påt. det verkade som om jag skulle bli kvar där inne med Faatima.. men snart var hon borta ut också så det såg mörkt ut. jag började se ljuset och där framträddes en gestalt... en gestalt i form av ... *drumroll* ... johan!! :D (jag är trött, märks det?) blev vääldigt glad att se honom tills han meddelade att han också skulle ut... ;_; johan deltar inte i något som kulturveckan har att utlova! han avskyr det ju! D: det här va mitt sista hopp och det släcktes i samma stund. grymt. DESSUTOM var han orubblig i sitt beslut att jag också skulle med ut >.> så efter en hel del om och men stod jag utanför huvudentren, bakom en massa folk, och frös röven av mig medans johan förklarade sakligt att kyla bara är en illusion hjärnan skapar och om man övertygar sig själv om att man inte kommer dö så fryser man inte längre :) jag va inte alls övertygad om den saken och stod där och va allmänt vresig i mitt huttrande tills han tröttnade och gav mig sin jacka. smått överumplad men inte korkad snodde jag åt mig den och sen kunde de väl få stå där och skräna om de nu tyckte det va så himskans kul! :D dock tog det en låt och ungefär tio sekunder av ett tal man ändå inte hörde ordentligt innan johan tröttnade han med och muttrade något om varmt kaffe i kafeterian och att han kunde höra låten på youtube sen.. x) han köpte en chokladkaka med som han envisades med att mata mig och sin andra väninna med, efter det va mitt humör helt återställt igen ^^


mattelektionen minns jag helt ärligt ingenting utav, jag tror vi började öva inför de nationella proven, eller ah, vi skulle göra det! jag minns bara att två tjejer hade börjat måla på skåpet snett bakom mig innan..:



behöver jag ens säga hur gärna jag vill att hon gör färdigt den?

läste ut andra boken idag med btw, fan asså de är lika bra varje gång, lika spännande och SHIT! vilken skrivtalang! helt sjukt!


så trots avsaknaden av min fina Sofia som inte var där denna dag pallrade jag mig iväg på lunch med de andra barnen. för sen hade vi mardröm i form av två timmar no. där vi kollade på de dödligt tråkiga filmerna om DNA och aminosyror eller va fan allt hette. jag läste på reddit och chattade/smsade med hilda och sebbe under tiden. och sov. sov gjorde jag en del också x) men sen bar det av med tåget hem! hade dryga timmen på mig innan jag skulle sitta på nästa tåg igen så jag gjorde mig i ordning, packade, försäkrade morsan EN GÅNG TILL att de va lugnt och svarade tålmodigt på hennes försök att göra mig avundsjuk på hur kul de skulle ha och allt jag skulle gå miste om som inte va där. jo pyttsan. men jag hann, gott och väl, åkte sen tåg i lite över en timme innan jag skulle vara framme i ... töreboda?

aja, på andra tåget så gick en tjej framför mig, hon såg snäll ut, ganska fräck stil (me like-stil), kanske 20 bast, cirka, och log vänligt åt mig när hon höll upp dörren åt mig. det föreföll sig så sen att jag satte mit snett mittemot henne på andra sidan gången och såg därför alldeles utmärkt vilken bok hon tog upp ur den till synes självgjorde väskan i alla dess färger. The Legend of Zelda: Hyrule Historia.   jag fullkomligt tappade hakan. fattar du hur jag och sara har dreglat över den eller?? man måste vara ett extremt fan för att först och främst leta upp den (den säljs inte överallt) och sen vara tillräckligt intresserad för att köpa den! där finns storyn bakom alla bikaraktärer och gaaaahhh!! jag sneglade avundsjukt på henne alledeles för många gånger och hade en inre kamp med mig själv om jag borde ta kontakt eller om det va dumt. nog för att jag är en extrem nörd jag med och har spelat ut alla spelen (med två undantag tror jag) och seriöst överväger en tatuering i dess anda så är jag så dålig på att komma ihåg sånna saker, som typ vad olika spelkonsoller and that shit heter. så jag kom fram till att de första fem minutrarna kanske skulle bli trevliga men sen skulle resterande 35 bli väldigt awkward, tyst, så jag lät bli.. x) men när vi skulle gå av, på samma ställe dessutom, så var jag bara tvungen..


- Erm, ursäkta mig.. var har du köpt boken..? x)

- Den här??

- Jaa x)

- Oh, i tyskland! *beklagande leende*

- Oh, synd, jag och min vän har kollat efter den läänge! Jag är också en ganska stor nörd nämligen.. x)


ungefär inser jag att jag just kallat henne för en stor nörd. det blir tyst i ungefär en halv sekund innan jag ser hur hon spricker upp i världenes leende och ögonen bara lyser av lycka och överraskning:


- Åh! Är du?!? Guud så kul!! x33


hon fullkomligt tjuter över det och vi hade ett extremt fangirling moment och hon berättar hur jag kan få tag på boken på annat vis, jag berättar om mitt extra-liv som sara gett mig och hon svarar hänfört med ett avundsjukt "näääh!" och vi kommer helt överens om att the twilight princess är det bästa, det och ocarina of time, needless to say, jag avgudade denna människa. när vi sedan går av så säger hon att hon är där för att hälsa på sin pojkvän, som kommer och möter henne och jag säger att min sjuts också just anlänt där borta. så lite halvt om halvt ledsamt säger vi hej då och meddelar lite halvkvävt att det va kul. sånt kan jag leva på i evigheter. att få träffa andra som är lika galna fans som jag av ngt xD typ som killen som sålde dean koontz-böcker på ett stånd i alingsås, jag satt fast där en bra stund, vi hade samma favoritbok och han rekommenderade några jag inte läst och jag avrådde han från några han inte läst! vet inte riktigt varför jag tycker sånt är så kul men det kan helt seriöst göra mig aslycklig, främlingar som faktiskt visar sig vara vänner jag inte känner x3


Jag kramar Johannes lite frånvarande och återberättar näst intill euforiskt vad som just hänt och han bara flinar åt mig, snart bär det av hem till Emma, hans flickvän som jag inte fått träffa innan! 

Det var jag, Johannes, Emma och en anna Sebbe än den som bor i herrljunga! Emma blev helt klart godkänd, för hon var också fan av supernatural, death note, meg cabot OCH hennes syster hade en exakt lika dan drake hängandes i taket som jag har :3 haha nä men helt seriöst så va både hon och sebbe helsköna typer. och datanördar. hela högen går i samma klass, datateknik...? (jag vet helt ärligt talat inte vad det heter) och vi spenderade följande dygn på lol xD jag har både levlat upp och blivit bättre vågar jag påstå! och tänka sig, morsan var orolig för det, praktiskt taget ett lan. suck. nä men vi flummade väl runt, käkade godis, jag facerapeade johannes (han är numera en bisexuell tjej, vilket han inte vet, för han lyckades inte hita annat än mina meddelanden till random människor och gillningar på all möjlig skit) och sen vid tre-tiden gick vi och lade oss^^


idag har vi spelat mer lol, käkat mer godis, tjötat en hel del mer och ah.. typ så. inte förens vid typ ... 4 så åkte vi hem med bussen, eller ah, till skövde, jag johannes och sebbe. hela bussresan fick jag och sebbe underhålla varandra med extremt givande samtal för johannes var trött, och hungrig x) från skövde körde johannes mamma mig + johannes givetvs -.- när jag kom hem var jag trött, hade huvudvärk, var hungrig och kände inte för mkt annat än att gå och lägga mig. JUST DÅ tycker mamma det är en utmärkt ide om jag skalar potatis. och cornelia frågar om vi inte ska ut och springa. ha. hahahahahahha! ehm, nej. jag gick upp, tog min bok, och förberedde mig på en lång lugn stund med den. snart plingade mobilen så då skulle man försökta manövrera en sms-konversation samtidigt som harry potter håller på att avlida i hemligheternas kammare och tom dolder visar sig vara lord voldermort. jag är tjej så det gick utmärkt^^


under tiden som jag skrev det här, typ 20 över tio, så svarade irene. jag hade nämligen smsat tidigare och ville prata med henne, nu kunde hon det. jag var mkt väl medveten om att då skulle jag gå över tiden som jag får vara uppe. men inte att kvart i elva så kommer morsan in, asvresig, och fräser att jag ska vara tyst. eftersom jag är smått efterbliven kommer jag ju då på den briljanta iden att gå ut på balkongen och prata, i linne. hrm. det är ganska kallt nu, en timme senare. men det vare värt! :D och det är ändå sovmorgon imorrn såå... yolo ;) får vara jävligt tyst nu bara. kommer dom på mig med att 1. vara vaken 2. det är tänt 3. jag är uppe 4. och att jag sitter vid datorn, asså jesus christ, det blir spännande! fan också stinker jag rök med, röken från skorstenen blåste rakt ner på mig. jag hatar lukten av rök. >.>


sen ligger henrietta och är sjuk nu, magsjuk, den stackarn :/ hon skulle ju till göteborg och grejer över valborg! fast mitt medlidande sjönk drastiskt då hon smsar mig typ 9 på morgonen:


- Må va halft döende men humorn har jag kvar! 



just snygg humor duh! aja, vi ses människor, hoppas eran valborg också varit bra, med måttligt många fylle-samtal... ;) dom är alltid lika intressanta, eller vad säger ni?? ;)


natti natti och som min sebbe (från herrljunga) sa; "Hoppas du drömmer snälla och söta drömmar om snälla söta katter och kaniner som vill gosa med dig tills du inte kan hantera all gosighet." !<3

Presentation


Ah om du är här vet du antagligen vem jag är, men syftet med bloggen, människorna jag nämner o.s.v. ser du om du trycker på länken här under eller mitt fejs.

Fråga mig

35 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta är du här?
 Detta är min första visit.
 En gång om dan.
 1-3 gånger i veckan.
 Lite då och då.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards